2024-02-08, 18:43
Avstängd
lasse-bengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Vet inte om du trollar eller är seriös men iaf:

När så många gått igenom matcher och konstaterat att citatet inte finns där så många påstått att det gör är det väl inte ologiskt å konstatera att minnet är fejk?

Ingen kan ta ifrån dig vad du minns eller tror dig minnas, men om jag insisterar med en dåres envishet att jag minsann såg Bigfoot när jag var i Norrland för 15 år sedan då får jag inse att folk inte kommer tro mig om jag inte har nåt mer konkret att visa, samma sak är det här med Arnes citat.

Varför skulle man inte tro dig om du sett big foot? Tänk om du verkligen såg honom. O ingen trodde dig. Skulle du inte då bli tokig? Dåligt exempel!! Riktigt dåligt.

Nu är vi säkert 20 man som minns exakt samma sak inkl Arne. Inte en random snubbe som såg big foot.
Citera
2024-02-08, 18:46
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasse-bengtsson
Varför skulle man inte tro dig om du sett big foot? Tänk om du verkligen såg honom. O ingen trodde dig. Skulle du inte då bli tokig? Dåligt exempel!! Riktigt dåligt.
Därför att Bigfoot inte existerar, inte Arnes yttrande heller.
Citat:
Nu är vi säkert 20 man som minns exakt samma sak inkl Arne. Inte en random snubbe som såg big foot.
20? Prova typ 200.000 som är bombsäkra men inte minns om man var 18 eller 42 när man hörde citatet, bara att man gjort det.

Bara det borde tala sitt tydliga språk.
Citera
2024-02-08, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngkong123
Så kul att alla som är tvärsäkra på sitt eget minne i den här tråden blir förbannade och kastar förolämpningar hit och dit så fort någon argumenterar emot, istället för att erkänna sig besegrade.

Inte bara kul utan synnerligt intressant till och med. Det är som om man angriper deras identitet som människa. Det sätter igång fruktansvärt starta psykologiska försvarsmekanismer.

Någon psykolog borde forska på det. Inte bara på falska, kollektiva minnen utan varför det tar så jävla hårt på folk när de konfronteras med det.
Citera
2024-02-08, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Inte bara kul utan synnerligt intressant till och med. Det är som om man angriper deras identitet som människa. Det sätter igång fruktansvärt starta psykologiska försvarsmekanismer.

Någon psykolog borde forska på det. Inte bara på falska, kollektiva minnen utan varför det tar så jävla hårt på folk när de konfronteras med det.
Lasse Bengtsson ligger på golvet och sprattlar av ilska för att vi abdra inte förstår att verkligheten har ändrats är troligare än att Lasse har ett flaskt minne
Citera
2024-02-08, 18:52
Avstängd
lasse-bengtssons avatar
Citat:

Låt oss säga att 2+2 är 5. Men bara du vet det. Resten av världen tror att det är 4. O mobbar dig för att du minsann tror det är 5.
Du är övertygad och du har rätt. Men alla tror det är 4.
Folk visar dig på sina miniräknare att det faktiskt är 4. Men du vet det är 5.

Hade du bara skrattat o accepterat "fakta" trots att du faktiskt har rätt?

Du ska inte spela så jävla smart o duktig, som att du inte agerat exakt likadant själv om du varit bergsäker på nåt. Du är inte speciell.
Citera
2024-02-08, 18:53
Avstängd
lasse-bengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Därför att Bigfoot inte existerar, inte Arnes yttrande heller.

20? Prova typ 200.000 som är bombsäkra men inte minns om man var 18 eller 42 när man hörde citatet, bara att man gjort det.

Bara det borde tala sitt tydliga språk.
Var fan fick du 200000 ifrån??
Citera
2024-02-08, 18:58
Avstängd
lasse-bengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngkong123
Lasse Bengtsson ligger på golvet och sprattlar av ilska för att vi abdra inte förstår att verkligheten har ändrats är troligare än att Lasse har ett flaskt minne
Om jag varit ensam om minnet så ja, men nu är jag inte det. Vi är säkert 20 Pers bara i denna tråd inkl Arne själv som påstår exakt samma sak.
Så ditt inlägg betyder noll
Citera
2024-02-08, 18:58
Medlem
Citat:
Låt oss säga att 2+2 är 5. Men bara du vet det. Resten av världen tror att det är 4. O mobbar dig för att du minsann tror det är 5.
Du är övertygad och du har rätt. Men alla tror det är 4.
Folk visar dig på sina miniräknare att det faktiskt är 4. Men du vet det är 5.

Hade du bara skrattat o accepterat "fakta" trots att du faktiskt har rätt?

Du ska inte spela så jävla smart o duktig, som att du inte agerat exakt likadant själv om du varit bergsäker på nåt. Du är inte speciell.

I det fallet får jag ju anstränga mig för att belägga mitt påstående på något sätt. Jag kan inte bara sitta som en bäbis och skrika "JAG HAR RÄTT". För det första måste jag försöka fundera över HUR jag vet att jag har rätt. Vi kan utesluta dumheter som gudomliga ingivelser och annat skit.

När jag själv vet hur jag kommit fram till att jag har rätt, så är nästa steg att på ett snyggt och pedagogiskt sätt visa det för folk. Det kanske inte är så lätt, men om jag faktiskt har rätt på riktigt, så är det mitt eget ansvar att försöka visa det.

Sånt har hänt mig då och då. Jag är ibland (långt ifrån alltid) ganska smart och inser faktiskt saker som andra inte har fattat. Till exempel i mitt arbetsliv. Då gör jag precis som jag skrivit här. Det har nästan alltid gått bra. Jag har övertygat många om att de förstått fel.
Citera
2024-02-08, 19:00
Avstängd
lasse-bengtssons avatar
Citat:
I det fallet får jag ju anstränga mig för att belägga mitt påstående på något sätt. Jag kan inte bara sitta som en bäbis och skrika "JAG HAR RÄTT". För det första måste jag försöka fundera över HUR jag vet att jag har rätt. Vi kan utesluta dumheter som gudomliga ingivelser och annat skit.

När jag själv vet hur jag kommit fram till att jag har rätt, så är nästa steg att på ett snyggt och pedagogiskt sätt visa det för folk. Det kanske inte är så lätt, men om jag faktiskt har rätt på riktigt, så är det mitt eget ansvar att försöka visa det.

Sånt har hänt mig då och då. Jag är ibland (långt ifrån alltid) ganska smart och inser faktiskt saker som andra inte har fattat. Till exempel i mitt arbetsliv. Då gör jag precis som jag skrivit här. Det har nästan alltid gått bra. Jag har övertygat många om att de förstått fel.
O hur hade du tänkt att jag eller nån annan skulle kunna bevisa det om det inte ens hänt i denna verklighet?
Citera
2024-02-08, 19:03
Medlem
Citat:
O hur hade du tänkt att jag eller nån annan skulle kunna bevisa det om det inte ens hänt i denna verklighet?

Det finns bara en historisk verklighet, inte flera.

Om du vill hävda att det finns flera olika historiska verkligheter så får du ju börja med att förklara hur funkar. Du har en enorm uppförsbacke eftersom det låter helt idiotiskt och får därför räkna med att göra en mycket stor pedagogisk insats om du ska lyckas. Du måste till exempel hålla inne all aggression och vara väldigt ödmjuk inför att nästan alla människor på goda grunder är övertygade om att det finns en, och endast en, historisk verklighet.
Citera
2024-02-08, 19:09
Medlem
Citat:

Citat:
Om jag varit ensam om minnet så ja, men nu är jag inte det. Vi är säkert 20 Pers bara i denna tråd inkl Arne själv som påstår exakt samma sak.
Så ditt inlägg betyder noll

Har du verkligen läst igenom tråden? Du reagerar inte på att många som minns citatet har helt olika minnen om varifrån det kommer?

Olika turneringar, olika år, olika matcher, olika kommentatorer etc. Det enda alla är överens om är att just deras minnesbild är den riktiga.

Det hade varit en sak om alla samstämmigt nämnde samma match men så är det ju inte.
Citera
2024-02-08, 19:41
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobiaslundin
Har du verkligen läst igenom tråden? Du reagerar inte på att många som minns citatet har helt olika minnen om varifrån det kommer?

Olika turneringar, olika år, olika matcher, olika kommentatorer etc. Det enda alla är överens om är att just deras minnesbild är den riktiga.

Det hade varit en sak om alla samstämmigt nämnde samma match men så är det ju inte.
Jo men det är för att det är olika verkligheter ju 😉
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in