2023-08-20, 11:08
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Och jag hittade vhs bandet till slut.

Det är för att det är en massa småglin i denna tråd. Hoppas du kan ladda upp klippet. Jag hittade som sagt vhs men jag fattade inte hur man klippte ut detttfrån en vhs till datorn. Jag kunde ju iof filmat tv. Videon slutade att funka för något år sedan, tror det är en rem eller något som gått av. Man har att det det rör på sig men det låter konstigt och det kommer ingen bild. Får väl besöka nån loppis och försöka hitta en video som funkar, det hade varit kul att visa matchen och få tyst på dårarna.

Hej! Du kan också få kassetten digitaliserad av något företag som säljer den tjänsten. Det finns m a s s o r out there. Kostar inte så farligt och du kan få klippet som en länk i ett mail. Sen tankar du hem det. Voilà. Nu har du ditt bevis. Bli kung på Flashback för en dag. Fixa pengar till samtliga julklappsinköp.
Citera
2023-08-20, 11:10
Medlem
Lastbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
Ja och dom verkar heller inte förstå grundläggande saker som att för över 30 år sedan så fanns det inte smartphones och skit. Dom verkar helt hänförda över att inte var och varannan svennebanan har videoinspelningar på händelsen.
Jag tror i princip alla i tråden är fullt medvetna om det. Problemet är bara att samtliga som är tvärsäkra på att det är i den matchen det sägs och dessutom har den inspelad är totalt oförmögna att lägga ut den av diverse anledningar. Videon strular, hittar inte bandet osv.
Jag tror även merparten skulle bli väldigt glada om citatet hittades mot alla odds. Problemet är att det finns nog bara en handfull personer i landet som:
1. Spelade in just den matchen 1990.
2. Har kvar bandet och det är i dugligt skick alternativt blivit överspelat med nåt annat.
Dessutom, som jag fattat det, finns endast hörlurar tillgängliga för ljud på KB. Så hur ska någon kunna spela in bevis därifrån? De enda som kan döda diskussionen är ni som påstår er sitta på en inspelning av matchen.
Citera
2023-08-20, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Återigen hittar du på, riktigt den tillgängligheten. Forskarservice är öppet måndag - fredag 9 - 16, utom onsdagar då de stänger 19. Idag alltså stängt. Du måste även ha ett konto i SMBD.

Men du har ju tillgång till en garanterat icke manipulerad VHS. Den är mycket enklare att kopiera och lägga upp på valfri plats.

Och jo, du skulle kunna sälja beviset. Jag vet en avdelning på KS vars samtliga undersköterskor kunde åka till Alanya för att de sålde info att en d-kändis låg inlagd. Riktigt så mycket skulle du väl inte få men ett femsiffrigt belopp lovar jag.

Jag kommer inte bemöda mig att kopiera över en VHS till digitalt format. Det jag däremot kommer att göra är att filma av TV:n med mobilkamera. Det kommer att vara tillräckligt för att ni ska se och höra att Hegerfors sa det vid straffen som blir 3 - 2 mellan England och Kamerun.

Det allra mest skrattretande är faktiskt att "detektiverna" (som bara är troll) sitter och drar hitte-på-historier om hur dom varit på KB och lyssnat av alla möjliga matcher. Det är bara England och Kamerun 1990 som gäller och inget annat.

Att stollar pratat om alla möjliga matcher fast Arne själv hela tiden påpekar att det är England - Kamerun 1990 visar bara vilken nivå trollen lagt det hela på. Fatta vad dom måste garvat åt alla som gått på det i åtta års tid nu.
Citera
2023-08-20, 11:11
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Vissa kanske skulle bli glada, det vore kul, men att döma av attityden från väldigt många här ifrån (typ TROLL, STICK, HÅLL KÄFTEN, allt det fick jag höra OMGÅENDE) så tror jag faktiskt inte det. Men visst man ska väl inte dra alla över samma kam, finns säkert dom som skulle tycka det var kul, men tror vissa skulle bli skitsura över att deras trollning blev avslöjad för vad det är.

Bla bla bla. Mycket snack. Har du bett pappa lämna kassetten som rekommenderad försändelse till närmsta postombud än?

Drar ett nytt ur hatten:

https://www.bgavideo.com/besok-var-b...olm-ostermalm/
Senast redigerad av Clay Allison 2023-08-20 kl. 11:17.
Citera
2023-08-20, 11:13
Moderator
easy_dans avatar
Så två personer i tråden säger sig ha citatet på video, dock i olika matcher. Ska bli spännande att se vem som levererar till slut. Synd att alla dessa vhs-spelare kollapsar när dessa behövs.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastbil
Jag tror i princip alla i tråden är fullt medvetna om det. Problemet är bara att samtliga som är tvärsäkra på att det är i den matchen det sägs och dessutom har den inspelad är totalt oförmögna att lägga ut den av diverse anledningar. Videon strular, hittar inte bandet osv.
Jag tror även merparten skulle bli väldigt glada om citatet hittades mot alla odds. Problemet är att det finns nog bara en handfull personer i landet som:
1. Spelade in just den matchen 1990.
2. Har kvar bandet och det är i dugligt skick alternativt blivit överspelat med nåt annat.
Dessutom, som jag fattat det, finns endast hörlurar tillgängliga för ljud på KB. Så hur ska någon kunna spela in bevis därifrån? De enda som kan döda diskussionen är ni som påstår er sitta på en inspelning av matchen.

Okej, jag kanske har fel då om själva förutsättningarna för hur man får ta del av material på KB, jag kommer att ringa till dom imorgon och kolla det faktiskt. Det kanske är så pass strikt som ni påstår (vilket jag i så fall tycker är helt obegripligt, det är ju material som visades offentligt på statskanalerna) och i så fall får ni helt enkelt vänta till mellandagarna då jag lägger upp klippet på tuben. Förhoppningsvis kommer jag kunna länka till klippet här när jag laddar upp det, och kan jag inte det så får ni hålla ögonen öppna på youtube helt enkelt.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag kommer inte bemöda mig att kopiera över en VHS till digitalt format. Det jag däremot kommer att göra är att filma av TV:n med mobilkamera. Det kommer att vara tillräckligt för att ni ska se och höra att Hegerfors sa det vid straffen som blir 3 - 2 mellan England och Kamerun.

Det allra mest skrattretande är faktiskt att "detektiverna" (som bara är troll) sitter och drar hitte-på-historier om hur dom varit på KB och lyssnat av alla möjliga matcher. Det är bara England och Kamerun 1990 som gäller och inget annat.

Att stollar pratat om alla möjliga matcher fast Arne själv hela tiden påpekar att det är England - Kamerun 1990 visar bara vilken nivå trollen lagt det hela på. Fatta vad dom måste garvat åt alla som gått på det i åtta års tid nu.

Nej varför skulle du? Då avslöjas ju ditt lilla bus alldeles för snabbt och alldeles för enkelt. Nu har du en liten kul grej ända till januari.
Citera
2023-08-20, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Så två personer i tråden säger sig ha citatet på video, dock i olika matcher. Ska bli spännande att se vem som levererar till slut. Synd att alla dessa vhs-spelare kollapsar när dessa behövs.

Det är England - Kamerun 1990 och inget annat. Fungerande VHS-band finns.
Citera
2023-08-20, 11:15
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Okej, jag kanske har fel då om själva förutsättningarna för hur man får ta del av material på KB, jag kommer att ringa till dom imorgon och kolla det faktiskt. Det kanske är så pass strikt som ni påstår (vilket jag i så fall tycker är helt obegripligt, det är ju material som visades offentligt på statskanalerna) och i så fall får ni helt enkelt vänta till mellandagarna då jag lägger upp klippet på tuben. Förhoppningsvis kommer jag kunna länka till klippet här när jag laddar upp det, och kan jag inte det så får ni hålla ögonen öppna på youtube helt enkelt.

Vilka kanaler var det det handlade om? Har du letat i minnet?
Citera
2023-08-20, 11:17
Medlem
Citat:
Nej varför skulle du? Då avslöjas ju ditt lilla bus alldeles för snabbt och alldeles för enkelt. Nu har du en liten kul grej ända till januari.

Om man inte vill vänta till mellandagarna är det bara att åka till KB och titta själv (även om det kanske är så då att det är svårt att filma då pga. diverse konstiga anledningar) eller åka upp till Storvreta och hämta bandet av min pappa (om man vågar dela sina kontaktuppgifter).
Citera
2023-08-20, 11:18
Medlem
Citat:
Vilka kanaler var det det handlade om? Har du letat i minnet?

Nä det var fem år sedan jag såg klippet. Minns inte om det var SVT 1 eller 2 eller möjligtvis TV4. Inte brytt mig om att googla det, det är helt ovidkommande.
Citera
2023-08-20, 11:18
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Om man inte vill vänta till mellandagarna är det bara att åka till KB och titta själv (även om det kanske är så då att det är svårt att filma då pga. diverse konstiga anledningar) eller åka upp till Storvreta och hämta bandet av min pappa (om man vågar dela sina kontaktuppgifter).

Be honom skicka. Bandet. Till. Dig.

Är detta för enkelt?
Tar för kort tid?
Kostar det för lite?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här