2015-12-02, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jellfkkd
Matchen där det påstådda citatet ska ha yttrats menar jag.

Som sagt - läs tråden!
Citera
2015-12-02, 23:04
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jellfkkd
Matchen där det påstådda citatet ska ha yttrats menar jag.
Det blir nog lite svårt, man får som sagt inte (av upphovsrättsliga skäl) ladda ner matchen från KB och ta hem den, än mindre ladda upp den på Youtube.
Om Glorkas ska filma ett klipp så får han nog göra det med mobilen och bara sekvensen i fråga då citatet yttrades (men det gjorde det med alla sannolikhet inte).
Citera
2015-12-02, 23:07
Bannlyst
Om det visar sig att citatet inte yttrats. Vad ska vi göra? Hur ska vi få tidningarna att uppmärksamma deceniummets myt?
Citera
2015-12-02, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
du verkade ju rätt så stensäker på att det var just efter andra straffmålet som hegerfors sa det tidigare i tråden? har du ändrat på ditt hundraprocentiga minne till att "det var iaf nån gång i matchen" nu?
Ja, det behöver inte nödvändigtvis vara efter 3-2. Kamerun är ju mindre än 10 min från en semifinal och att då släppa in en kvittering kan göra vem som helst deppig. Att det är efter någon av straffarna bör vara klart. Men ska man göra riktig research får man helt enkelt se hela matchen i sin helhet. Jag vet att det finns där nånstans. Mitt minne har tidigare lurat mig, men den här släpper jag inte.
Citera
2015-12-02, 23:13
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulsterboy.
Har Glorkas kollat efter båda straffarna? För då måste det ju innebära att Arne möjligtvis la den kommentaren när Platt gjorde 1-0 för England i första halvlek. Från 60-83 är ju uteslutet eftersom Kamerun ledde då. 25-59 minuten? 2-2 straffen? 3-2 straffen? Mellan 105-120 minuten? Någonstans måste ju rasist-arne ha fällt kommentaren. Vi får nog peppa Glorkas till att orka kolla stora delar av matchen.
Glorkas sade att han lyssnade efter 2-2 och 3-2 målet. Då sade Arne ingenting om någon mörk avbytarbänk.
Glorkas del 1
Glorkas del 2

Men vid 1-0 kan det teoretiskt sett ha hänt, samt innan straffarna.
Men i vilket fall som helst känns detta citatet som en myt, som sagt är trovärdigheten vid noll när alla flashbackare som påstod att det skedde vid 3-2 haft fel samt att Arne själv är ute och cyklar.
Det visar mest på att detta inte har hänt. Det är i alla fall vad jag tror.

Hoppas dock att Glorkas tar och ser delarna av matchen som han missade, så vi får svart på vitt om citatet är äkta eller ej.
Senast redigerad av Nivovic 2015-12-02 kl. 23:17.
Citera
2015-12-02, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Ja, det behöver inte nödvändigtvis vara efter 3-2. Kamerun är ju mindre än 10 min från en semifinal och att då släppa in en kvittering kan göra vem som helst deppig. Att det är efter någon av straffarna bör vara klart. Men ska man göra riktig research får man helt enkelt se hela matchen i sin helhet. Jag vet att det finns där nånstans. Mitt minne har tidigare lurat mig, men den här släpper jag inte.
Varken direkt efter 2-2 straffen eller 3-2 straffen säger Arne orden.
Citera
2015-12-02, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76

Du kan mycket väl få fler chanser till att ändra dig. Kanske var det någon annan gång under mästerskapet? Eller ett annat mästerskap? Eller en träningsmatch? Elller så kom kanske Arne Hegerfors instövlande i Bosse Hanssons studio under VM-94, lägger av en kommentar om Kameruns avbytarbänk och traskar sedan ut igen? Eller...?
Citera
2015-12-02, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nivovic
Glorkas sade att han lyssnade efter 2-2 och 3-2 målet. Då sade Arne ingenting om någon mörk avbytarbänk.
Glorkas del 1
Glorkas del 2

Men vid 1-0 kan det teoretiskt sett han hänt, samt innan straffarna.
Men i vilket fall som helst känns detta citat som en myt, som sagt är trovärdigheten vid noll när alla flashackare som påstod att det skedde vid 3-2 haft fel samt att Arne själv är ute och cyklar.
Det visar mest på att detta inte har hänt. Det är i alla fall vad jag tror.

Hoppas dock att Glorkas tar och ser delarna av matchen som han missade, så vi får svart på vitt om citatet är äkta eller ej.
Jag tror nog att kommentaren mycket väl kan komma i första förlängningskvarten. Alltså mellan 90-104. Glorkas har inte betat av den delen enligt hans utsago. När gjorde Kamerun 3-2? Var det i slutet av första förlängningskvarten eller början av andra? Det var ju 105 minuten.
Citera
2015-12-02, 23:19
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Om det visar sig att citatet inte yttrats. Vad ska vi göra? Hur ska vi få tidningarna att uppmärksamma deceniummets myt?
Frågan är bara om tidningarna vill uppmärksamma myten?
Senast redigerad av Nivovic 2015-12-02 kl. 23:22.
Citera
2015-12-02, 23:20
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Förutsägelse: media kommer att plocka upp detta, på eget initiativ.
Citera
2015-12-02, 23:21
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Jag tror nog att kommentaren mycket väl kan komma i första förlängningskvarten. Alltså mellan 90-104. Glorkas har inte betat av den delen enligt hans utsago. När gjorde Kamerun 3-2? Var det i slutet av första förlängningskvarten eller början av andra? Det var ju 105 minuten.
Det var i första förlängningskvarten, läs Glorkas del 2.
Men som du säger kan citatet ha yttrats mellan 90-104 minuten, frågan är bara om det är sannolikt?
Inte enligt mig, tyvärr.
Citera
2015-12-02, 23:22
Medlem
BlaBlaBrahs avatar
Citat:
När gjorde Kamerun 3-2?
England gjorde 2-3.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera