Flashback bygger pepparkakshus!
2015-12-02, 20:13
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Ok, detta utspelade sig på KB nyss:

För er som aldrig varit där, det är ett rätt häftigt ställe. Ingen vanlig sunkbibbla precis. Pampig kåk mitt i humlegården. Man måste ta av sig jacka och väska och gå genom två metalldetektorer för att komma in. Jag tog med ett anteckningsblock och penna för att se mer forskaraktig ut. Hittar rätt sal, och väljer en avskiljd dator.
Loggar in och hittar snart rätt klipp, det är inspelat direkt från SVT i sunkig VHS-kvalitet. Ska jag köra helskärm? Nä, för grynigt. Ljudet är bra. Bra hörlurar, jag testar att maxa volymen. Borde funka.
Rätt fantastiskt att kunna resa till vilken tidpunkt som helst och se vadsomhelst! Känner att det är mycket jag hellre skulle njuta av än eng-kam, men skit samma!
Först visas en svartvit långfilm i rutan och jag påminns om hur sunkigt tv var förr. Spolar fram och hamnar i matchen. Hör Arnes trygga röst kommentera, en bra start!
Nu ser jag på tv, kvällen den första juli 1990!
Konstigt nog är matchen även textad, och texten följer inte Arnes röst. Måste vara nån livesänd tolk för döva, som KB valt att ta med.

Slänger en blick på klockan och inser att jag inte hinner se hela matchen, kl är 18:20 och de stänger 19.

Spolar fram till Englands kvittering, 2-2. Det är där Arne själv säger att orden ska komma.
Hittar straffen. Kamerun har spelet säger Arne, straffen orättvis. Jag spetsar öronen. Ingen bild på bänk, inga ord. Tittar noga i ca 5 minuter efter målet. Ingenting.
Matchklockan visas bara ibland, som det var förr i tiden. Jag hatade det. Hatar det fortfarande. Nu visas den, 44 min in i andra halvlek. Matchen är slut snart och jag har fått för mig att Englands nästa mål kommer i slutminuterna?

Plötsligt blir bilden blå. Vafan!
Jag hinner tänka: jaså, det är verkligen en komplott! Arne har använt sitt inflytande till att rensa nätet på allt som har med detta att göra, kanske i samband med bo Hansson-gate?

Men så inser jag att filen är slut. Finns det inget mer?

Fortsättning följer...

Vad menar du? Är beredd att ge dig betalt för att komma med svaret, bra betalt! När kommer resten, ikväll?
Citera
2015-12-02, 20:13
Bannlyst
Då vet vi alltså att de berömda orden kom efter 3-2 och inte 2-2 som Arne själv säger. Tror fan Arne inte ens själv vet om han sagt det, jävla senila skitgubbe.
Citera
2015-12-02, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vad menar du? Är beredd att ge dig betalt för att komma med svaret, bra betalt! När kommer resten, ikväll?
Verkar som att förlängningen inte finns med?
Citera
2015-12-02, 20:16
Medlem
Nivovics avatar
Fortsättning följer?

Hoppas bara inte Glorkas menar att han inte hann lyssna på förlängningen och får göra det en annan dag. Eller så finns inte förlängningen, den är försvunnen.
Kan inte hålla mig, nu vill vi veta
Citera
2015-12-02, 20:18
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulsterboy.
Då vet vi alltså att de berömda orden kom efter 3-2 och inte 2-2 som Arne själv säger. Tror fan Arne inte ens själv vet om han sagt det, jävla senila skitgubbe.

Fast det har han alltid sagt, han har mer bara köpt storyn och låtit det vara, just det, en bra story. Arne har aldrig hävdat att han minns scenariot i sig.
Citera
2015-12-02, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Ok, detta utspelade sig på KB nyss:

För er som aldrig varit där, det är ett rätt häftigt ställe. Ingen vanlig sunkbibbla precis. Pampig kåk mitt i humlegården. Man måste ta av sig jacka och väska och gå genom två metalldetektorer för att komma in. Jag tog med ett anteckningsblock och penna för att se mer forskaraktig ut. Hittar rätt sal, och väljer en avskiljd dator.
Loggar in och hittar snart rätt klipp, det är inspelat direkt från SVT i sunkig VHS-kvalitet. Ska jag köra helskärm? Nä, för grynigt. Ljudet är bra. Bra hörlurar, jag testar att maxa volymen. Borde funka.
Rätt fantastiskt att kunna resa till vilken tidpunkt som helst och se vadsomhelst! Känner att det är mycket jag hellre skulle njuta av än eng-kam, men skit samma!
Först visas en svartvit långfilm i rutan och jag påminns om hur sunkigt tv var förr. Spolar fram och hamnar i matchen. Hör Arnes trygga röst kommentera, en bra start!
Nu ser jag på tv, kvällen den första juli 1990!
Konstigt nog är matchen även textad, och texten följer inte Arnes röst. Måste vara nån livesänd tolk för döva, som KB valt att ta med.

Slänger en blick på klockan och inser att jag inte hinner se hela matchen, kl är 18:20 och de stänger 19.

Spolar fram till Englands kvittering, 2-2. Det är där Arne själv säger att orden ska komma.
Hittar straffen. Kamerun har spelet säger Arne, straffen orättvis. Jag spetsar öronen. Ingen bild på bänk, inga ord. Tittar noga i ca 5 minuter efter målet. Ingenting.
Matchklockan visas bara ibland, som det var förr i tiden. Jag hatade det. Hatar det fortfarande. Nu visas den, 44 min in i andra halvlek. Matchen är slut snart och jag har fått för mig att Englands nästa mål kommer i slutminuterna?

Plötsligt blir bilden blå. Vafan!
Jag hinner tänka: jaså, det är verkligen en komplott! Arne har använt sitt inflytande till att rensa nätet på allt som har med detta att göra, kanske i samband med bo Hansson-gate?

Men så inser jag att filen är slut. Finns det inget mer?

Fortsättning följer...

Oj, en cliffhanger...

Själv bjuder jag på ett klipp som borde passa flashback, från VM-94 där Ravelli berättar vad han tycker om rumäner och bulgarer:

https://youtu.be/PGF_HvLyrLo?t=150
Senast redigerad av ArneHegerfors 2015-12-02 kl. 20:44.
Citera
2015-12-02, 20:19
Medlem
Nivovics avatar
Intressant scenario om Glorkas kommer fram till att filen till förlängningen inte existerar, då undrar man vad fan det här är för konspirationsteori?
Alla pratar om citatet, men ingen kan hitta det, inte ens i arkivet.
Citera
2015-12-02, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Fast det har han alltid sagt, han har mer bara köpt storyn och låtit det vara, just det, en bra story. Arne har aldrig hävdat att han minns scenariot i sig.
Men det länkades en källa här i tråden tidigare idag där Arne säger till någon tidning att han säger orden efter 2-2.
Citera
2015-12-02, 20:22
Bannlyst
Förövrigt Glorkas. Andra straffet England gör mål på är i 105 minuten och det är sannolikt där Arne säger orden.
Citera
2015-12-02, 20:23
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulsterboy.
Men det länkades en källa här i tråden tidigare idag där Arne säger till någon tidning att han säger orden efter 2-2.
Skulle inte förvåna mig om han själv inte riktigt har bestämt sig om sade det efter 2-2 målet eller efter 3-2 målet.
Men på "Schulman Show" påstår Arne i alla fall att han säger citatet efter 3-2 målet.
Citera
2015-12-02, 20:24
Medlem
Ngts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nivovic
Intressant scenario om Glorkas kommer fram till att filen till förlängningen inte existerar, då undrar man vad fan det här är för konspirationsteori?
Alla pratar om citatet, men ingen kan hitta det, inte ens i arkivet.
Hah det är ju galet.

Arne har själv gått in under SVTs skydd och raderat förlängningen?
Vad har vi gett oss in på. Snart kommer Radiotjänst och slåe in våra dörrar?

Jag är orolig för min familj.
Citera
2015-12-02, 20:26
Medlem
Convoys avatar
Om det är någon som orkar kolla så finns det här två olika sändnigar:
https://youtu.be/hq1y4wu8G9A?t=6770
https://youtu.be/THBMHBH_uhE?t=8209

Själv kunde jag inte hitta något som skulle passa med kommentaren. Man får väl också tänka på att varje studio själv väljer sin kamera (skulle jag gissa), så det är ju inte säkert att det finns med här.

Spännande är det iaf. Det svenska arkivet har svaret åtminstone.
Senast redigerad av Convoy 2015-12-02 kl. 20:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in