2023-01-18, 19:56
Medlem
bobo909s avatar
Lite kul är det ändå, då jag spelade fotboll från 6-års ålder, att även alla gamla farsor i fotbollslagen brukade stå på läktarna och nämna just citatet. Alla var övertygade om att det sagts.

Minns även att jag har en bild från Kameruns avbytarbänk rätt klar i huvudet, när dom sitter där med sina gröna tröjor (är iofs från VM-94), och dragit egna slutsatser att citatet just sades i den matchen. Vet dock att jag aldrig hört det.

Kommer alltså från VM-90, i samband med matchen mot England.

Har SVT skickat sina ryska spioner upp på allas vindar? Var det jag som rökte hasch nu igen?
Citera
2023-01-18, 20:09
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det förekommer ju ingen sådan bänkpanorering i sändningen som Hegerfors nämner. Troligtvis inget citat heller.

Arne var ju på plats och kunde se bänken med egna ögon. Den behövde inte visas i bild för att han skulle säga så. Det finns faktiskt kommentatorsbås på arenor.
Citera
2023-01-18, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Jag hörde Arne säga det i tv! hemskt att man börjar bli så gammal! Men Kommer ihåg hur jag och farsan gapskrattade åt det.
Det märkliga är att jag har sökt efter att höra det igen men aldrig lyckats.Men jag har diskuterat detta långt innan den här tråden startades med fler som också tyckte det var kul...men när han sa detta så tolkade jag det inte som Arne själv gör i efterhand utan att Kamerun inte hade några alternativa byten för att förändra matchen.

Kommer ihåg det mycket väl, jag, min storebror och en kompis till han såg matchen.
Vi kollade på så många matcher vi kunde , har för mig man fick se avbytarbänken samtidigt
som han fällde den historiska kommentaren.
Det har vi haft lite roligt åt nu många år senare ,det var inte lika pk då som nu.
Citera
2023-01-18, 20:28
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Arne var ju på plats och kunde se bänken med egna ögon. Den behövde inte visas i bild för att han skulle säga så. Det finns faktiskt kommentatorsbås på arenor.

Idiot. Skriver du bara vad som faller dig in. Hegerfors beskriver ju sitt ’minne’ i länken du postade:

I samband med att den andra straffen gick in visar man först glädjebilder, sen panorerar man över till Kameruns avbytarbänk…

Hur ska du ha det, minns Arne eller minns hm fel?
Citera
2023-01-18, 20:30
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hickeyersel
Kommer ihåg det mycket väl, jag, min storebror och en kompis till han såg matchen.
Vi kollade på så många matcher vi kunde , har för mig man fick se avbytarbänken samtidigt
som han fällde den historiska kommentaren.
Det har vi haft lite roligt åt nu många år senare ,det var inte lika pk då som nu.

Det finns - som sagt - inga sådana bilder i samband med straffarna. Du minns alltså fel. Det gör inget, du har ett människovärde ändå.
Citera
2023-01-18, 20:33
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Idiot. Skriver du bara vad som faller dig in. Hegerfors beskriver ju sitt ’minne’ i länken du postade:

I samband med att den andra straffen gick in visar man först glädjebilder, sen panorerar man över till Kameruns avbytarbänk…

Hur ska du ha det, minns Arne eller minns hm fel?

”Idiot”? Alla andra kan se att du börjar känna dig trängd och motbevisad när du börjar med personangrepp

Vi är många som minns citatet som om det vore igår.
Citera
2023-01-18, 20:34
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
”Idiot”? Alla andra kan se att du börjar känna dig trängd och motbevisad när du börjar med personangrepp

Jäpp. Men ni minns fel. Ni har falska minnen.

Såg du att Hegerfors beskriver tevebilderna?
Citera
2023-01-18, 20:53
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:

Motbevisad på vilket sätt? Att några enstaka hävdar att dom hört citatet men minns inget i övrigt eller att det finns folk som gått igenom matcher och program från alla möjliga håll och kanter men likförbannat inte hittat nånting. Då är det smått efterblivet å tro att Arne sagt detta.
Citera
2023-01-18, 21:04
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Motbevisad på vilket sätt? Att några enstaka hävdar att dom hört citatet men minns inget i övrigt eller att det finns folk som gått igenom matcher och program från alla möjliga håll och kanter men likförbannat inte hittat nånting. Då är det smått efterblivet å tro att Arne sagt detta.

Läs på om Mandela effect och multipla universum. Det har hänt i en annan verklighet.

Och vi som minns det kommer från den. Läs mer:

https://www.vice.com/en/article/88qg...-investigation
Citera
2023-01-19, 03:21
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Läs på om Mandela effect och multipla universum. Det har hänt i en annan verklighet.

Och vi som minns det kommer från den. Läs mer:

https://www.vice.com/en/article/88qg...-investigation
Jag är väl medveten om vad Mandela effect är för något och har själv dragit upp det x antal gånger i denna tråd men det ger ett bra arrogant intryck när man på fullaste allvar hävdar att det inte är en själv som minns fel utan det så att vi pendlar mellan olika universum. Jamen visst vettu...
Citera
2023-01-19, 08:05
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Jag är väl medveten om vad Mandela effect är för något och har själv dragit upp det x antal gånger i denna tråd men det ger ett bra arrogant intryck när man på fullaste allvar hävdar att det inte är en själv som minns fel utan det så att vi pendlar mellan olika universum. Jamen visst vettu...

Arrogant intryck’? Nej det ger ett helt sinnessjukt intryck. Försöker man förklara det påstådda citatet med multipla universum och ’Cern’ så lider man av mental ohälsa.
Citera
2023-01-19, 14:16
Medlem
Pillenfilles avatar
Haha, lever den här tråden fortfarande? Är det inte dags att stänga den snart? Det har redan avhandlats för länge sen att detta citat är en myt!

Jag måste ändå säga att det är lite väl märkligt att det finns bevisade citat från Arne som, ''Så ska vi ta en titt på Kamerun som var en färgklick ur fler än en synpunkt'' från VM-krönikan 1982, men ingen jävel pratar om den(förutom de som tagit fram det i tråden tidigare), utan alla ska vara så besatta av den där jävla avbytarbänken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in