2019-11-04, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Åtminstone två personer i tråden har varit till KB och tittat på den matchen. Citatet är inte från den matche. Den finns bevarad.

Fullständig galenskap att folk fortfarande kommer in och gör sig till åtlöje, och vägrar läsa tråden eller ens sammanfattningen som återfinns med jämna mellanrum. Fast jag måste erkänna att jag njuter av humorn.
Citera
2019-11-05, 00:35
Medlem
NewsFlashss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Åtminstone två personer i tråden har varit till KB och tittat på den matchen. Citatet är inte från den matchen. Den finns bevarad.

Enligt notering är det repriseringen av matchen som finns bevarad och VHS-bandet ifråga kom inte till KB förrän 1991, vilket påvisas av VHS TV91-0083.
VHS-bandet är källa till den digitala version som finns, MPEG-2 YA_TV91-0083.

Därför vore det oerhört intressant om Ollebolle1g kunde sluta vara girig och bjuda med sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Ollebolle1g
Jag ska sälja bandkopian. Ingenting jag tänker ladda upp gratis.

En förklaring till att Anrell skrev om detta 1995 kan vara att det togs upp i samband med Kamerun-matchen 1994, vilket också skulle förklara varför så många tror sig minnas att det var just 1994 som Arne sa det.
Senast redigerad av NewsFlashs 2019-11-05 kl. 00:45.
Citera
2019-11-05, 09:24
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Lite kul att några i en äldre tråd på forumet var inne på skröna-teorin nästan fyra år innan denna tråd startades.

(FB) "Det ser mörkt ut på kameruns bänk" VART HITTA?
Kul fynd:
Citat:
Ursprungligen postat av Forhekset
Det var ju Bosse Hansson som kommenterade matchen, inte Hegerfors. Hegerfors kan ju i och för sig ha sagt det i ett annat sammanhang men jag tror det är en vandringssägen.
Citera
2019-11-05, 09:39
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Nej, om du läser inlägg nr 8 så ser du samma övertygelse som alla vi som sett citatet känner i magen. Min vän, detta har faktiskt hänt.
Vilken match?
Citera
2019-11-06, 20:54
Medlem
Glorkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewsFlashs
Enligt notering är det repriseringen av matchen som finns bevarad och VHS-bandet ifråga kom inte till KB förrän 1991, vilket påvisas av VHS TV91-0083.
VHS-bandet är källa till den digitala version som finns, MPEG-2 YA_TV91-0083.

...t.

Förstår inte hur du får det till en repris, det står rätt datum på klippet, den första juli, och matchen börjar efter aktuellt som finns med i klippet så bevisligen är det rätt kväll. Själva matchens starttid är enligt Wikipedia satt till 21:00, märkligt nog står det lokal tid UTC+2 vilket är östeuropeisk tid, Italien har ju numera CET men kanske har bytt tidszon sen 1990? Lite oklart kring den grejen men kanske svensk sommartid ställer till det? Rätt kväll är det iallafall.

Även om det hade varit en eftersändning eller repris så spelar det ju ingen roll. Du tror väl inte man lät Arne kommentera samma match två gånger? Eller antyds att man skulle ha redigerat materialet innan det lämnades in till KB? Rätt orimligt.

Edit: efter att ha läst min egen rapport inser jag att det i varje fall inte är en repris då man under förlängningen skjuter fram kommande program ”dans och video” pga matchen. Det hade man ju inte gjort om det var en repris.
Senast redigerad av Glorkas 2019-11-06 kl. 21:14.
Citera
2019-11-07, 01:36
Medlem
NewsFlashss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Förstår inte hur du får det till en repris, det står rätt datum på klippet, den första juli, och matchen börjar efter aktuellt som finns med i klippet så bevisligen är det rätt kväll. Själva matchens starttid är enligt Wikipedia satt till 21:00, märkligt nog står det lokal tid UTC+2 vilket är östeuropeisk tid, Italien har ju numera CET men kanske har bytt tidszon sen 1990? Lite oklart kring den grejen men kanske svensk sommartid ställer till det? Rätt kväll är det iallafall.

Även om det hade varit en eftersändning eller repris så spelar det ju ingen roll. Du tror väl inte man lät Arne kommentera samma match två gånger? Eller antyds att man skulle ha redigerat materialet innan det lämnades in till KB? Rätt orimligt.

Edit: efter att ha läst min egen rapport inser jag att det i varje fall inte är en repris då man under förlängningen skjuter fram kommande program ”dans och video” pga matchen. Det hade man ju inte gjort om det var en repris.

Informationen kommer från bibliotikarie vid universitetsbiblioteket, jag har själv inte sett vare sig notering, band eller match.

Gällande reprisering har jag för mig att SVT på den tiden spelade in det som sändes Live inklusive kanalhänvisningar o.d. och sedan spelade upp vid tidpunkt för reprisering. Alltså följde framflyttning av kommande program med.

Inte särskilt orimligt med redigering när tom hela program har "försvunnit" genom överspelning och därmed inte har kommit KB till del.
Citera
2019-11-07, 07:19
Medlem
Glorkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewsFlashs
Informationen kommer från bibliotikarie vid universitetsbiblioteket, jag har själv inte sett vare sig notering, band eller match.

Gällande reprisering har jag för mig att SVT på den tiden spelade in det som sändes Live inklusive kanalhänvisningar o.d. och sedan spelade upp vid tidpunkt för reprisering. Alltså följde framflyttning av kommande program med.

Inte särskilt orimligt med redigering när tom hela program har "försvunnit" genom överspelning och därmed inte har kommit KB till del.

Ok, det är uppfattat.
Jag som har sett det inspelade kan säga som så att det finns inget i själva klippet som tyder på att det är en repris eller eftersändning, det enda som sticker ut är att en märklig live-textning för döva finns bevarad som inte följer Arnes röst. I övrigt verkar det som att man helt enkelt spelat in hela kvällens tv på VHS och då överensstämmer ju tiden för matchen med tiden då den startade nere i Italien.

Det fanns heller inget ställe där det verkar som att något ljud klippts bort eller redigerats.
Citera
2019-11-08, 11:11
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Ok, det är uppfattat.
Jag som har sett det inspelade kan säga som så att det finns inget i själva klippet som tyder på att det är en repris eller eftersändning, det enda som sticker ut är att en märklig live-textning för döva finns bevarad som inte följer Arnes röst. I övrigt verkar det som att man helt enkelt spelat in hela kvällens tv på VHS och då överensstämmer ju tiden för matchen med tiden då den startade nere i Italien.

Det fanns heller inget ställe där det verkar som att något ljud klippts bort eller redigerats.

Ett bevis för att de har redigerat ljudspåret. Citatet kan finnas med i dövtextningen men du betalade inte uppmärksamhet till textningen då du trodde att den var irrelevant.
Citera
2019-11-08, 11:13
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ett bevis för att de har redigerat ljudspåret. Citatet kan finnas med i dövtextningen men du betalade inte uppmärksamhet till textningen då du trodde att den var irrelevant.

Har de redigerat alla hemmainspelade VHS:er också? Vilket jävla jobb att åka runt med det uppdraget.
Citera
2019-11-08, 11:27
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Har de redigerat alla hemmainspelade VHS:er också? Vilket jävla jobb att åka runt med det uppdraget.

Ollebolle1g har en äkta VHS, det har han berättat för mig via PM.
Citera
2019-11-08, 11:48
Medlem
Glorkass avatar
Citat:

Det du påstår skulle innebära att de har ändrat precis hela matchen, och i princip låtit Arne kommentera hela matchen igen. Eftersom textningen inte följde hans röst vid nåt tillfälle. Vi förstår alla hur orimligt och osannolikt det är. Dessutom, om det skulle ha stått ”ser mörkt ut på avbytarbänken” i textningen så skulle jag och övriga som sett matchen på KB definitivt ha märkt det.

Du är fel ute här.

Hitta klippet istället.
Citera
2019-11-08, 12:04
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ollebolle1g har en äkta VHS, det har han berättat för mig via PM.

Bra kille Ollebolle1g, han har VHS:en. Låt oss ta en killmiddag och titta på den efter att vi sett klart Doobidoo och knullat varandras stjärthål till sjunde himlen.
Jag tar med Movieboxen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in