2023-08-19, 19:43
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
Har PM:at ZlatanMania nu. Vart bor du någonstans? Du kanske kan åka hem till min pappa du och hämta videobandet? Jag har som sagt flyttat så det är 25 mil för mig att köra. Om ingen av er orkar köra hem till min pappa så kommer jag ju dra och hälsa på honom och mamma någon gång om inte allt för länge, förmodligen någon gång i samband med julen.

Jag väntar glatt i en evighet på att du själv presenterar dina bevis, ingen brådska.

Bor centralt i STOCKHOLM!
Citera
2023-08-19, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Jag väntar glatt i en evighet på att du själv presenterar dina bevis, ingen brådska.

Bor centralt i STOCKHOLM!

Om du är för harig för att åka och hämta ett videokassettband av en 82-årig gammal man så kanske du kan ta dig till kungliga biblioteket då och titta på matchen själv? Du behöver inte se hela matchen utan spola fram till 3 - 2 målet bara. Det enda ni konspirationsteoretiker har bevisat är att ni är latmaskar som inte kan titta på dom bevis som finns Dessutom har ni valt att inte lyssna på massor av ögonvittnesskildringar. Ni är så sköna just för att det är så många skruvar som måste lossnat där uppe i hjärnkontoret
Citera
2023-08-19, 19:58
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Om du är för harig för att åka och hämta ett videokassettband av en 82-årig gammal man så kanske du kan ta dig till kungliga biblioteket då och titta på matchen själv? Du behöver inte se hela matchen utan spola fram till 3 - 2 målet bara. Det enda ni konspirationsteoretiker har bevisat är att ni är latmaskar som inte kan titta på dom bevis som finns Dessutom har ni valt att inte lyssna på massor av ögonvittnesskildringar. Ni är så sköna just för att det är så många skruvar som måste lossnat där uppe i hjärnkontoret

Du kan väl säga vilken stad din far bor så ser vi om nån nappar på ditt erbjudande. Själv väntar jag i lugn och ro på ditt bevis.
Citera
2023-08-19, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Men vänta nu, jag tror alltså inte att Hegerfors har sagt det så det är en het kandidat för att myten uppstod i kölvattnet bakom den matchen. Jag säger att jag bara hört uttrycket i början på 90-talet och ofta är ett relativt begrepp. Jag kanske totalt i mitt liv hört det max 10 gånger och jag har aldrig sett Anrells floskeltopp eller läst hans böcker. Enda gången på senare tid jag hört det, som jag kommer ihåg, var 2016 eventuellt 2015.

Jag vill bara klargöra det eftersom jag för länge sedan är överbevisad om det jag trodde (tog för givet) för två år sedan att Hegerfors hade sagt det.

Gå inte på alla troll som gaslightar i den här tråden (jag har själv inte orkat läsa allt jag upptäckte nyligen den här tråden). Jag har sett matchen på VHS för bara ett par år sedan (2018) och min pappa har kvar banden från VM 1990. Det är England - Kamerun vid 3-2 målet som Arne säger det.
Citera
2023-08-19, 20:05
Medlem
Citat:
Du kan väl säga vilken stad din far bor så ser vi om nån nappar på ditt erbjudande. Själv väntar jag i lugn och ro på ditt bevis.

Min mor och far bor numera i Storvreta, ca 1.5 mil ifrån Uppsala.
Citera
2023-08-19, 20:12
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Min mor och far bor numera i Storvreta, ca 1.5 mil ifrån Uppsala.

Då får vi invänta nån från närområdet hör av sig och du får tid att komma på en anledning varför den personen varken kommer att se röken av någon VHS eller dina päron.

Lycka till!
Citera
2023-08-19, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crille666
Jag bor i göteborgs området

Men jag är säker på att oavsett vart din farsa bor så kommer det finnas någon från tråden som skulle vilja ha dom kassetterna i sin ägo 🤣

Han har definitivt inga band, fan vet varför han vill ha telefonnummer.
Citera
2023-08-19, 20:29
Medlem
Citat:
Då får vi invänta nån från närområdet hör av sig och du får tid att komma på en anledning varför den personen varken kommer att se röken av någon VHS eller dina päron.

Lycka till!

Verkar inte som om någon vågar höra av sig! Är väl säkert en ganska stor andel av "konspirationsteoretikerna" i det här tråden som är ganska socialt svagbegåvade/kufiska personer. Men någon person vid sunda vätskor kanske vågar höra av sig. Faktum är ju att den här tråden är ganska rolig trots allt.

Det är en rolig idé att ta upp något som är allmänt känt och sen gaslighta det på det sätt som man gjort här. All cred till trådstartaren och dom troll som hjälpt till. Sjukt kul att så många gick på det. Du själv till exempel verkar väldigt investerad i lögnen om att det inte blivit sagt. Kan du som bor centralt i Stockholm ge mig en enda god anledning till varför du inte tagit dig kungliga biblioteket och kollat på 3 - 2 målet själv?
Citera
2023-08-19, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Han har definitivt inga band, fan vet varför han vill ha telefonnummer.

Min pappa har band. Han bor i Storvreta. Han har dem i sin källare tillsammans med andra VM-band från 1990 och 1994. Jag såg bandet år 2018 i samband med att jag hjälpte mina föräldrar flytta. Videobevis finns också på kungliga biblioteket. Det är vid 3 - 2 målet som Arne säger kommentaren. Jag vill ha telefonnummer av den person som är villig att åka och hämta videobeviset av min pappa så att jag kan prata med den personen så att jag hör att det är en normalt funtad människa bara. Hittills har ingen nappat.
Citera
2023-08-19, 20:47
Medlem
Citat:
Min pappa har band. Han bor i Storvreta. Han har dem i sin källare tillsammans med andra VM-band från 1990 och 1994. Jag såg bandet år 2018 i samband med att jag hjälpte mina föräldrar flytta. Videobevis finns också på kungliga biblioteket. Det är vid 3 - 2 målet som Arne säger kommentaren. Jag vill ha telefonnummer av den person som är villig att åka och hämta videobeviset av min pappa så att jag kan prata med den personen så att jag hör att det är en normalt funtad människa bara. Hittills har ingen nappat.

Hade jag bott i närområdet så hade jag erbjudit mig att åka

Inte för att jag tror du har något band, tyvärr, men finns det ändå 0.1% chans så hade det varit värt det för att kunna stänga denna tråden som är 8 år gammal och med snart 5000 inlägg där INGEN har kunnat presentera ett bevis på att arne säger det

Förutom på att dom då är tvärsäkra på att dom själva har hört det då såklart

Detta trots att det borde finnas 100 tals vhs band där ute, med citatet på
Citera
2023-08-19, 20:49
Medlem
Dupeas avatar
Citat:

Även om någon skulle nappa kommer du ha någon krystad ursäkt att det inte går.

Först påstod du att du hade det på band och skulle låna en VHS-spelare för att bevisa citatet. Sedan hävdar du helt plötsligt att du måste åka 25 mil för att din farsa har bandet... Praktiskt nog för dig påstår du senare att han är senil och inte klarar av att spela upp det. För säkerhets skull i inlägget efter har hans spelare gått sönder. Jo, tjenare.

Det är helt uppenbart att du fabulerar. Du är inte den första i tråden som hävdar att de har det inspelat. De brukar ganska snart försvinna från tråden
Citera
2023-08-19, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Även om någon skulle nappa kommer du ha någon krystad ursäkt att det inte går.

Först påstod du att du hade det på band och skulle låna en VHS-spelare för att bevisa citatet. Sedan hävdar du helt plötsligt att du måste åka 25 mil för att din farsa har bandet... Praktiskt nog för dig påstår du senare att han är senil och inte klarar av att spela upp det. För säkerhets skull i inlägget efter har hans spelare gått sönder. Jo, tjenare.

Det är helt uppenbart att du fabulerar. Du är inte den första i tråden som hävdar att de har det inspelat. De brukar ganska snart försvinna från tråden

Nu när jag läser din "sammanfattning" så är det ju tyvärr tydligt att han trollar

I min iver och förhoppning om att det äntligen skulle finnas bevis så blundade jsg tillräckligt för att ändå tro att det kanske kanske äntligen kunde finnas bevis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in