Citat:
Ursprungligen postat av
curlingstaten
Du har ju inte hört dessa 2 fall men det råkar jag ha gjort men du vet alltså bättre än jag. Intressant. Kan du ge någon förklaring till varför jag skulle ljuga. Det kan däremot finnas förklaring till varför SR, SVT och övriga pk-hycklare vill ändra verkligheten.
Du får väl leva i din värld men nu har du fått höra om 2 mycket märkliga fall som av någon anledning förnekas och här på FB är ni (som är för unga) tydligen inte intresserade av att höra sanningen från oss som var med.
(Ulf Elvings program var någon gång mellan mars och september 1974 för jag körde mycket bil i lumpen då och det var nära jag körde av vägen mellan Linköping och Örebro. Fotbollens referat var inte lika uppseendeväckande så exakt plats minns jag inte)
Du. För det första är jag inte så mycket yngre än du, vad det nu spelar för roll. Jag satt själv och lyssnade på Upp till 13, slaviskt. Och jag spelade in - på kassettband - vilket var fullt möjligt redan på den tiden.
För det andra, om du tror att jag anklagar dig för att ljuga så har du ju missförstått alltihop. Jag tror inte du ljuger, jag tror du tycker att du minns det. Falska minnen upplevs inte annorlunda än äkta.
Men i fallet med avbytarbänken så saknas det helt stöd. Folk är inte ens överens om när det ska ha sagts eller av vilken kommentator. Ja, du tycker dig eventuellt minnas en version, men andra är lika säkra på sin. Gemensamt är att det inte verkar gå att hitta en inspelning när någon säger ’citatet’.
Personer hör i tråden har dessutom tittat igenom flera möjliga matcher på KB utan att hitta det.
Inget - utöver folks minnen - tyder på att det har sagts. Och minnet är inget att lita på.
Fallet med Upp till 13 är off topic, men att SR skulle gå in och redigera sina referensband håller jag för orimligt. Men det skulle vara intressant med en tråd om ämnet.