2021-10-07, 19:37
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Då minns du säkert också att det inte var någon som lyfte detta i något större avseende efter matchen? Vi kommer inte längre än så.

En sak är säker och det är att det såg dystert, jag rent uppgivet, ut på Kameruns avbytarbänk när England gjorde 3-2. Den som tror att Hegerfors inte kommenterade detta får fortsätta att leva i den tron. Dieseln är på väg mot 20 kronor och det gör mig mer irriterad.

Den stora anledningen till att det inget hände lär ju bero på att citatet inte sades. Inget tyder i alla fall på det.
Citera
2021-10-07, 21:18
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Den stora anledningen till att det inget hände lär ju bero på att citatet inte sades. Inget tyder i alla fall på det.

Du skrev ju att du levde i tron att det hänt tills du började läsa här. När tror du att du fått för dig att det sades då?
Citera
2021-10-07, 21:23
Medlem
Citat:
Du skrev ju att du levde i tron att det hänt tills du började läsa här. När tror du att du fått för dig att det sades då?

Tråden är gigantisk och har haft stor uppmärksamhet. Trots det har ingen lyckats bevisa det.

Men du tror fortfarande på det. Trots frånvaron av bevis.

Det är bara att inse att detta är en av många sanningar som alla varit överens om, utan att det finns fakta.
Citera
2021-10-07, 21:30
Medlem
nomadics avatar
Intressant att se tråden vakna till igen. Ett förtydligande kring alla oss som är övertygade om att det inte sagts är att vi faktiskt VILL hitta citatet. Det handlar alltså inte om någon förnekelse som vissa får det att låta som utan det är ju snarare vi som har lagt ner tid på att verkligen försöka hitta det.

Kring att Arne själv pratar om det har han i intervjuer nämnt att han själv inte mindes det utan har fått det hela återberättat för sig. Därefter började han dra storyn själv likt i det klipp som konstant cirkulerar i tråden.
Citera
2021-10-07, 21:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Under årens lopp. Fast jag har ju trott det gått en rät linje från matchen 1990 och framåt.

Nu är jag dock övertygad det var ett falskt minne. Förmodligen har jag fler såna. Minnen från barn- och ungdomen. En del av dem kommer jag väl få reda på , andra inte.
Vi vill ju tro att det vi minns är klara bilder av saker vi upplevt. Tyvärr är minnet mer som ett kollage av faktiska minnen och sånt vi fått berättat för oss. Ibland rena fabrikationer.

Och varje gång vi ’plockar fram’ ett minne skapas det på nytt. Ofta läggs detaljer till, som blir ’sanna’ för oss. Nästa gång nya detaljer osv.

Minnet är ett förvånansvärt dåligt redskap.
Citera
2021-10-07, 21:40
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Under årens lopp. Fast jag har ju trott det gått en rät linje från matchen 1990 och framåt.

Nu är jag dock övertygad det var ett falskt minne. Förmodligen har jag fler såna. Minnen från barn- och ungdomen. En del av dem kommer jag väl få reda på , andra inte.
Vi vill ju tro att det vi minns är klara bilder av saker vi upplevt. Tyvärr är minnet mer som ett kollage av faktiska minnen och sånt vi fått berättat för oss. Ibland rena fabrikationer.

Och varje gång vi ’plockar fram’ ett minne skapas det på nytt. Ofta läggs detaljer till, som blir ’sanna’ för oss. Nästa gång nya detaljer osv.

Minnet är ett förvånansvärt dåligt redskap.

Jag tror inte att det är en så stor fråga utanför Flashback. Har aldrig hört någon diskutera det förutom här faktiskt. Upptäckte tråden först idag trots att jag varit på Flashback sedan 2010.

Återigen, tror du inte att Arne sade något om hur stämningsläget var hos Kameruns spelare efter att England vänt och tagit ledningen i förlängningen? Är han känd för att sakna förmågan att spegla olika stämningslägen med snabba repliker?
Citera
2021-10-07, 21:43
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Jag har hört det när det sändes och jag behöver inte bevisa något.
Om du hävdar att något har hänt å alla tänkbara vinklar gåtts igenom så ligger bevisbördan på dig.

Du kan gärna minnas tillbaka men jag kan slå vad om att du kommer ha fel och att du har ett falskt minne.
Citera
2021-10-07, 21:44
Medlem
Citat:
Jag tror inte att det är en så stor fråga utanför Flashback. Har aldrig hört någon diskutera det förutom här faktiskt. Upptäckte tråden först idag trots att jag varit på Flashback sedan 2010.

Återigen, tror du inte att Arne sade något om hur stämningsläget var hos Kameruns spelare efter att England vänt och tagit ledningen i förlängningen? Är han känd för att sakna förmågan att spegla olika stämningslägen med snabba repliker?
Det hade varit fullständigt rimligt och såklart roligt om han sagt det. Men inget tyder på att han faktiskt sa det.
Citera
2021-10-07, 21:47
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Om du hävdar att något har hänt å alla tänkbara vinklar gåtts igenom så ligger bevisbördan på dig.

Du kan gärna minnas tillbaka men jag kan slå vad om att du kommer ha fel och att du har ett falskt minne.

Jag vet vad jag hörde och förstår faktiskt inte varför det har blivit en så stor sak att diskutera det.
Citera
2021-10-07, 21:50
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Det hade varit fullständigt rimligt och såklart roligt om han sagt det. Men inget tyder på att han faktiskt sa det.

Vet inte om det är särskilt roligt alls. Det är eftervärlden (undrar vem) som fått för sig att det skulle vara något anmärkningsvärt.

Det är ju långt ifrån de påstådda sportgrodor som Christer Abris, Rolf Zetterlund med flera påstås ha sagt.

Det roliga är snarare hur viktigt det är för vissa att få säga att det inte har hänt.
Citera
2021-10-07, 21:53
Medlem
Citat:
Vet inte om det är särskilt roligt alls. Det är eftervärlden (undrar vem) som fått för sig att det skulle vara något anmärkningsvärt.

Det är ju långt ifrån de påstådda sportgrodor som Christer Abris, Rolf Zetterlund med flera påstås ha sagt.

Det roliga är snarare hur viktigt det är för vissa att få säga att det inte har hänt.

Absolut. Men du kan hitta bevis för dessa sportgrodor. Men inte för trådens ämne. Vilket borde vara en ledtråd.
Citera
2021-10-07, 21:56
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Jag vet vad jag hörde och förstår faktiskt inte varför det har blivit en så stor sak att diskutera det.
Dels för att mängder med matcher har granskats och det är ingen som hittat citatet. Vid det här laget är det oerhört mer troligt att du minns fel och att SVT inte har manipulerat nånting eller gjort inbrott hos privatpersoner och manipulerat videokassetter mm.

Men låt oss säga att SVT skulle ha gjort allt detta, varför har dom då lämnat kvar liknande citat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in