2023-08-22, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Bra försök att avleda från det som är väsentligt.
Du ljuger. Du ljuger till och med riktigt dåligt.

Ladda upp bevis - om inte så är frågan avgjord. Lögnare.

Noterar att jag hade helt rätt i båda mina bedömningar och då får du ont i stjärten och börjar grina. Hoppas du drar lärdom av detta unge padawan.
Citera
2023-08-22, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
Noterar att jag hade helt rätt i båda mina bedömningar och då får du ont i stjärten och börjar grina. Hoppas du drar lärdom av detta unge padawan.

Född på 70-talet och sett matchen. Det är fullständigt oväsentligt så jag ansåg det inte värt att svara på.
Your move. Ladda upp ditt bevis.

Lögnare.
Citera
2023-08-22, 10:50
Medlem
Citat:
Mer lögner

Du är ju inte ens bra på att ljuga, så sluta.

Va? Är du illitterat också? Jack Werner och Von Oben har ju själva postat om detta i tråden.

Visst att du är osnuten och bara var en avlägsen glimt i din pappas öga medan vi andra såg på matchen som diskuteras här, men du kan ju åtminstone bemöda dig att läsa igenom dom relevanta delarna av tråden innan du kommer med dina tvärsäkra (men tyvärr uppåt väggarna felaktiga) påståenden som du kastar omkring dig till både höger och vänster.
Citera
2023-08-22, 10:52
Medlem
Dofternas avatar
Varför inte bara låta tråden ligga i träda tills mellandagarna när Fnorrrden ska presentera sitt bevis? Han har ju bevisligen bevis så det är bara att vänta.
Citera
2023-08-22, 10:53
Medlem
Citat:
Därför att VonOben ska hjälpa Jack Werner att digitalisera bandet så att klippet får vettig kvalitet och kan läggas ut på media utanför flashback. Får större genomslag då.

Men du filmar väl och lägger upp här så fort du får chansen, nu till helgen skull du ju dit? Det ena utesluter ju inte det andra.

Citat:
SVT. Mitt stalltips nu är att man klippte bort det från VM-krönikan för att det lät olämpligt. Där är det sedan väldigt länge känt att det är bortklippt (det är bara att läsa tråden, detta stod klart för många år sedan) och förmodligen klippte man då också bort det ifrån det original som direktsändes.

Vad är det som låter olämpligt? Det här uttalandet skedde (enligt dig) 1990. Ingen hade uppfattat de orden som rasistiska eller olämpliga vid den tiden.

Du har ju själv sett matchen så du minns ju säkert att det var en helt annan tid då.
Citera
2023-08-22, 11:00
Medlem
Skidlifts avatar
Att citatet skulle vara bortklippt från krönikan är ju helt absurt. Det finns lixom ingen logik att det skulle ha varit med där från första början.

Nog är det väll troligtvis så att krönikan På Youtube är från en vhs inspelning från 1990, alltså innan dessa "censureringar" skulle kunnat ske.

https://youtu.be/UsSND1OO3NA
Citera
2023-08-22, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobiaslundin
Men du filmar väl och lägger upp här så fort du får chansen, nu till helgen skull du ju dit? Det ena utesluter ju inte det andra.

Vad är det som låter olämpligt? Det här uttalandet skedde (enligt dig) 1990. Ingen hade uppfattat de orden som rasistiska eller olämpliga vid den tiden.

Du har ju själv sett matchen så du minns ju säkert att det var en helt annan tid då.

Genomslaget för nyheten blir nog bäst om Jack Werner låter aftonbladet lägga upp klippet först. Tror det blir roligare för alla då och väl värt att vänta någon dag extra. Vilket år är du född Tobias? Minns du 1990-talet eller spekulerar du bara nu?

Jag minns 90-talet. Det var absolut kontroversiellt att säga neger då eller att skoja om svarta. Olof Palme var den som startade massinvandringen och som tog den politiska korrektheten till Sverige. Tro mig, jag vet eftersom jag förmodligen inte hade varit vid liv utan Olof Palme...
Citera
2023-08-22, 11:02
Medlem
Skidlifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Varför inte bara låta tråden ligga i träda tills mellandagarna när Fnorrrden ska presentera sitt bevis? Han har ju bevisligen bevis så det är bara att vänta.

Du behöver inte vänta till mellandagarna, Fnord skall till storvreta redan nu på söndag.
Citera
2023-08-22, 11:05
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift
Du behöver inte vänta till mellandagarna, Fnord skall till storvreta redan nu på söndag.

Perfekt! Har länge velat se och höra Arne säga de bevingade orden. På söndag smäller det!
Citera
2023-08-22, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna

Jag håller på med logistik i tråden tillsammans med VonOben och Jack Werner. Sen är det några osnutna småglin som aldrig sett matchen som far runt i tråden och gapar om mandelaeffekten och annat pseudovetenskapligt trams dom hjärntvättat sig själva med på wikipedia... Vi är några vuxna här som försöker hjälpa dom bara.
Citera
2023-08-22, 11:11
Medlem
Citat:
Genomslaget för nyheten blir nog bäst om Jack Werner låter aftonbladet lägga upp klippet först. Tror det blir roligare för alla då och väl värt att vänta någon dag extra. Vilket år är du född Tobias? Minns du 1990-talet eller spekulerar du bara nu?

Jag minns 90-talet. Det var absolut kontroversiellt att säga neger då eller att skoja om svarta. Olof Palme var den som startade massinvandringen och som tog den politiska korrektheten till Sverige. Tro mig, jag vet eftersom jag förmodligen inte hade varit vid liv utan Olof Palme...

Så nu är planen att du ska hämta bandet i Storvreta, lämna över det till användaren VonOben som digitaliserar det. Sedan lämnar VonOben över det till Jack Werner som publicerar det på Aftonbladet?

Låter smidigt, skicka pm när allt är klart!
Citera
2023-08-22, 11:14
Medlem
Citat:
hahaha, du är ju fan patetisk.
Lögnare.

Du som hade en så pass lillgammal ton i dina tidigare inlägg, vad var det som hände? Satt du måhända och kopierade hälften av vad du skrev från wikipedia bara? Ajabaja du får inte godkänt på läxorna om du inte tänker till själv.

Synd att när du gör det så får du bara ur dig enstaka meningar fyllda av svordomar och okvädningsord. Om du vill diskutera matchen och citatet (vet du ens vilken match vi pratar om?) så rekommenderar jag att du tittar på matchen först, sen kan du komma tillbaka.

Dina idiotiska idéer om falska minnen och mandelaeffekten föreslår jag att du tar dig till BUP och uppsöker en psykiatriker för så att du får prata av dig litet och få den hjälp du verkar vara i behov av. Lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in