2021-03-18, 21:39
Medlem
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Klippet först annars no deal.

Citera
2021-03-19, 21:50
Medlem
Hegerfors sa det i vm 1994. Det gick tungt för Kamerun i den turneringen.ä
Citera
2021-03-19, 22:42
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Hegerfors sa det i vm 1994. Det gick tungt för Kamerun i den turneringen.ä

Nähä? Var det så det var? När sa han det under det mästerskapet? Under nån speciell match?
Citera
2021-03-20, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
När? Vilken match i vilket mästerskap? Börja där.
VM 90 eftersom under VM 94 bodde jag inte i Sverige och hade ingen tillgång för svenska kanaler heller..
Citera
2021-03-20, 08:58
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
VM 90 eftersom under VM 94 bodde jag inte i Sverige och hade ingen tillgång för svenska kanaler heller..
Perfekt. Då kan du försöka va mer precis eller inse att du minns fel och citatet aldrig yttrats
Citera
2021-03-20, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taster987
Jag kan med 100% säkerhet garantera att Arne Hägerfors yttrade den meningen i direktsändning VM 1990 då jag såg matchen.
Han använde ett vanligt uttryck..kunde sagt ” det ser dystert ut , men sa att ’det ser mörkt ut’. Ingenting att hetsa upp sig för. Att sedan rasister/hudfärgsfascister på vänsterkanten blir hysteriska är bara tråkigt och pinsamt.

Du har alltå helt lyckats missa poängen. Alla tror de har sett detta för de har hört de av någon eller läst det och en bild i hjärnan har fastnat. Det är det intressanta. Du tror denna tråd handlar om att att Arne borde åka till kamerun och ge alla där en ursäkt?
Senast redigerad av bossekaka 2021-03-20 kl. 09:14.
Citera
2021-03-20, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Perfekt. Då kan du försöka va mer precis eller inse att du minns fel och citatet aldrig yttrats
Jag tror att du var inte ens född då.. jag har inte läst alla inlägg i tråden och bryr mig inte så mycket om grejen heller men jag kan säga att jag följde fotboll på den tiden och Milla var min favorit VM 90 och Brolin VM 94..
Om ni vill ha något slags videobevis så skulle ni kunna söka på Sportsspegel dagen efter matchen på nåt arkiv om det finns så att säga.. Allt visades på Svensk tv i repris dagen efter..
OVER AND OUT
Raikkonen
Citera
2021-03-20, 10:06
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Jag tror att du var inte ens född då.. jag har inte läst alla inlägg i tråden och bryr mig inte så mycket om grejen heller men jag kan säga att jag följde fotboll på den tiden och Milla var min favorit VM 90 och Brolin VM 94..
Om ni vill ha något slags videobevis så skulle ni kunna söka på Sportsspegel dagen efter matchen på nåt arkiv om det finns så att säga.. Allt visades på Svensk tv i repris dagen efter..
OVER AND OUT
Raikkonen
Så det är allt du har i bevisväg?

Efter allt sökande bidrar du inte med ett dugg och är ännu en i mängden som minns det men som inte har nåt som helst att backa upp det med. Tröttsamt.
Citera
2021-03-20, 11:35
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
OVER AND OUT
Raikkonen

Om du hade ansträngt dig det allra minsta hade du i tråden kunnat läsa att flera personer har begärt ut inspelningar av alla aktuella matcherna, sett dem och konstaterar att det påstådda citatet inte yttrats.
Citera
2021-03-20, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Han säger väl själv i klippet att han har sagt det? Varför skulle han hitta på det? Sedan handlar det förmodligen inte om rasism bara för det. Jag känner mig övertygad om att jag har hört själva uttalandet, från tiden då det begav sig, men hurvida det finns på nätet eller inte vet jag inte. Så då får man väl tro vad man vill om det inte går att bevisa.

Klart att det inte är rasism. Att något "ser mörkt ut" betyder att det ser dåligt ut. Ser det mörkt ut på Kameruns avbytarbänk betyder det att de antingen har dåligt antal med avbytare eller dåliga avbytare.

Dagens samhälle har blivit helt koko gällande så kallad rasism. Har den här tråden verkligen över 4000 svar?
Citera
2021-03-21, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Så det är allt du har i bevisväg?

Efter allt sökande bidrar du inte med ett dugg och är ännu en i mängden som minns det men som inte har nåt som helst att backa upp det med. Tröttsamt.
Du missar poängen totalt här. jag vet vad jag såg och hörde... jag har fotografiskt minne. jag behöver inte bevisa något utan du som kommer med beskyllning att detta har aldrig hänt måste väl kunna lägga fram beviset då.. Varför försöker du tysta ner saken.. det är ingen brott hän gjorde utan sa det i stundens hätta och det var ingen rasistiskt över uttalandet.. folk som ser människor i olika färger har hoppat på taket för något som har ingenting med rasismt att göra
Citera
2021-03-21, 07:18
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Du missar poängen totalt här. jag vet vad jag såg och hörde... jag har fotografiskt minne.
Men vad lägligt! Om du har fotografiskt minne så borde det inte va ett dugg svårt att berätta exakt när var å vilket sammanhang du hörde citatet? Jag kan slå vad om att ditt fotografiska minne sviker dig här.
Citat:
jag behöver inte bevisa något utan du som kommer med beskyllning att detta har aldrig hänt måste väl kunna lägga fram beviset då..
Brukar inte använda mig av denna smiley men denna gång är det befogat:

Så om jag hävdar att aliens inte finns så ligger bevisbördan på mig...?

Efter all sökning å tid som lagts ned vid detta lag, efter allt som folk kollat igenom för att hitta citatet så står vi här efter flera år fortfarande tomhänta. Då är det dags å inse att detta aldrig sagts och det är ett falskt minne hos folk.
Citat:
Varför försöker du tysta ner saken.. det är ingen brott hän gjorde utan sa det i stundens hätta och det var ingen rasistiskt över uttalandet.. folk som ser människor i olika färger har hoppat på taket för något som har ingenting med rasismt att göra
Det är väl inga förutom några lättkränkta tjommar som hävdat att det här skulle ha med rasism å göra? Och inga andra försöker väl tysta ned detta?

Vissa som hävdar att dom hört citatet menar också på att SVT gjort inbrott hos folk, gått ned i källaren och manipulerat deras gamla VHS kassetter där Arne ska ha sagt detta vilket är bortom sinnessjukt, allt för att inte erkänna för sig själva att dom har fel utan det är verkligheten som har det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in