Har tidigare nämnt att jag såg matchen 1990 där Arne sa det citerade.
Här är det till exempel också nämnt i en artikel.
http://nwt.se/mera/helg/2012/07/28/a...re-an-nagonsin
Citat:
Mörkt på bänken
En av Arnes få felsägningar och ofrivilliga ordvitsar blev för övrigt framröstad till århundradets sportgroda. Ingen kan ha undgått ”det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk” som Arne utbrast i samband med kvartsfinalen mellan England och Kamerun i VM 1990.
– Kamerun var på väg mot sitt bästa resultat i VM någonsin när Gary Lineker kvitterade till 2-2 på straff i slutet av matchen. Då zoomade de in Kameruns avbytarbänk där de satt och såg molokna ut, och jag tänkte aldrig på betydelsen av det jag sa. Hade det varit tvärtom och de filmat Englands bänk hade jag sagt likadant. Nu var det istället någon uppmärksam tittare som noterade det där och på den vägen är det. Men annars har jag faktiskt sagt väldigt lite fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
Silveriller
Det känns lite märkligt att läsa alla kommentarer från folk som tror att om något inte finns på Youtube så har det inte hänt.
Exakt min åsikt också. Det visar till att börja med att vi har att göra med unga (och oerfarna) nittiotalister. Lite tråkigt att så många av dessa snackar mot bättre vetande och missfärgar tråden med okunskap som de gör.
Som sagt, inte ens internet fanns i Sverige då matchen gick sommaren 1990. Och Youtube kom först 2005. Det är hur mycket som helst som inte finns på Youtube, eller nätet för den delen.
Förr eller senare kommer
någon komma åt, finna matchen, för att därefter också lägga ut ett klipp.
Citat:
Ursprungligen postat av
boba fett
Fast SVT behöver ju inte ha tillgång till folks VHS-kassetter, de har det i sitt arkiv. Hade detta yttrats så hade det klippet visats i tv för länge sen. Att så inte skett är mycket suspekt.
Personligen tror jag att det är Arnes kommentar från krönikan -82, om Kamerun som "färgklick" som har förvrängts med tiden.
Det spelar ingen roll vad du
personligen tror, fantiserar och idiotspekulerar om - då matchen i fråga som Arne Hegerfors citat kommer ifrån
är England-Kamerun i fotbolls-VM 1990. Vittnesmål har också upprepat det i tråden gång efter annan. Jag beskrev det igår i tråden till exempel (då jag såg matchen 1990).