2017-03-17, 21:28
Medlem
Arne själv pratar ju om detta citatet under en intervju på rix FM (?) Finns att höra på youtube. Van nämner själv matchen (Kamerun) mot England i Neapel. Borde således vara VM -90. Hittar Arne på allt detta efter att citatet har blivit en stor allmän snackis?

Helt sjukt, alla har hört det sägas men ingen kan ta fram beviset.

//Otto
Citera
2017-03-17, 21:30
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OttoWallen
Arne själv pratar ju om detta citatet under en intervju på rix FM (?) Finns att höra på youtube. Van nämner själv matchen (Kamerun) mot England i Neapel. Borde således vara VM -90. Hittar Arne på allt detta efter att citatet har blivit en stor allmän snackis?

//Otto
Han säger att han inte minns det men att det "måste" ha varit då. Det har han sagt i flera intervjuer dessutom.
Citera
2017-03-17, 21:58
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OttoWallen

//Otto

I Dala-Demokraten fanns ju en artikel med rubriken "Walter Zenga minns straffduellen med Göran Arnberg" där Zenga berättade om matchen Inter-Brage i UEFA-cupen 1988. Problemet var bara att Zenga inte spelade i matchen på San Siro då Arnberg sköt straffen. Reportern lade antagligen orden i munnen på honom & fick honom att minnas något han inte varit med om. Zenga spelade i returen i Borlänge men inte i Milano då Brage fick straff.

Han hittade väl inte på det utan trodde snarare att han varit på planen eftersom reportern började snacka om straffen på San Siro. Dessutom snackade Zenga vidare om att det varit en nyckelmatch eftersom de vann UEFA-cupen 1988/89. Det stämde dock inte heller. Inter vann cupen först två år senare, 1990/91.
Citera
2017-03-17, 22:29
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -lillerik-
Det är ingen myt jag har videon på min hårddisk i denna stunden. nån som vet var jag kan ladda upp den?

Chilla alla. Allt pekar ju på att citatet stämmer, snart har nog lillerik laddat upp beviset.
Citera
2017-03-17, 22:48
Medlem
lindemanns avatar
God afton mina damer och herrar.

Hittade lite kuriosa som jag tänkte kunde vara roligt att ladda upp för allmän beskådan. Kanske var det från denna sekvens Myten bildades? Vem vet, vem vet... denna gissningen är ju lika god som någon annans. Detta är ifrån när jag kollade igenom Ryssland - Kamerun för lite mer än ett år sedan.

I den här sekvensen (länk), som föregår och innehåller det kända Milla-klippet från VM-krönikan 1994, kläcker Bo Hansson ur sig:
"Som ju har haft all anledning att vara på sitt soligaste humör."

Detta när en kamurenes.... kamerunsk.... kamerunier... ääh.. en afrikan är påväg att bytas in och kameran filmar deras bänk. Ett liknande scenario som många Believers har beskrivit när de går tillbaka till hur det gick till när Arne yttrade de legendariska orden. Problemet är väl att det är ryssarna Bo Hansson pratar om när bänken visas. *"soligaste humör" medans solbränd afrikan visas i bild* = Myten föds.... nja.

Har jag filmat med en potatis?
Nej. Kvaliteten på klippet är usel för att det är så det ser ut i mediearkivet.

Var Bo Hansson så här tråkig och babblande under hela matchen?
Jepp.

Håll till godo.
Citera
2017-03-17, 22:57
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
som föregår och innehåller det kända Milla-klippet från VM-krönikan 1994, kläcker Bo Hansson ur sig:

VM-krönikorna sänds väl kring Jul/Nyår? Citatet finns i Anrells floskeltopp i september 1994.
Citera
2017-03-17, 23:20
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
VM-krönikorna sänds väl kring Jul/Nyår? Citatet finns i Anrells floskeltopp i september 1994.
Så kanske det är, men matchen sändes ju på sommaren.....
Hela klippet som jag laddat upp är inte med i VM-krönikan, endast målet.
Citera
2017-03-27, 22:02
Medlem
kristofferGs avatar
I VM-krönikan från 1982 säger Arne: "Vi börjar med att titta på Kamerun som var en färgklick ur fler än en synpunkt. Ett friskt spelande lag med många kvaliteter."

Kan han på något sett kanske ha "skapat" kommentaren ur det här citatet? Som ett "bortträngt minne".
Vet inte om citatet har varit förekommande tidigare i tråden.
Citera
2017-03-28, 02:02
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
I VM-krönikan från 1982 säger Arne: "Vi börjar med att titta på Kamerun som var en färgklick ur fler än en synpunkt. Ett friskt spelande lag med många kvaliteter."

Kan han på något sett kanske ha "skapat" kommentaren ur det här citatet? Som ett "bortträngt minne".
Vet inte om citatet har varit förekommande tidigare i tråden.

Det har spekulerats om det, yes. Jag tror dock att det är lite väl långsökt, men däremot kan det ha legat till grund för att Arne kopplats ihop med något klumpiga men ändå fnissroliga citat. På så vis varit anledningen till att det falska citatet om Kameruns avbytarbänk blomstrade fram, men ingen kan säkert veta.
Citera
2017-03-28, 13:50
Medlem
Boggas avatar
216 sidor och det spekuleras fortfarande om han verkligen sagt det?

Här förklarar han varför han sa det och erkänner uppenbarligen att han sa just det...

https://www.youtube.com/watch?v=FLaCnHtFWm8
Citera
2017-03-28, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogga

Här förklarar han varför han sa det och erkänner uppenbarligen att han sa just det...

(FB) Myten kring "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk"
Citera
2017-03-28, 14:37
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogga

Du är en idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in