Denna tråd har lärt mig mycket. Jag har också ändrat uppfattning om detta citat.
Det där med upplevda minnen som aldrig inträffat (som jag inte trodde på innan) - Det är jag nu helt säker på att det är en realitet. Många här i tråden är HELT säkra på att de hört citatet av Hegerfors på självaste "matchen" och säger "jag har hört det själv så ni kan stänga tråden" - Vi snackade om citatet på ölprovningskväll för ett par veckor sedan (ingen annan hade läst denna tråden på flashback - var jag som tog upp samtalsämnet). Flera sa typ "ähhh vad löjligt jag har ju själv hört honom säga det" - Mitt svar var "Vad bra, Leta upp det och visa mig" - Det är ingen som gjort det !!
Nu tror en del att det är censurerat på nätet pga att det är rasistiskt - Då kan jag bara säga en sak. Det ligger MASSVIS med material ute på nätet av "grövre" karaktär som inte är bortplockade, varför skulle detta harmlösa uttalande censureras ? (ett exempel
https://www.youtube.com/watch?v=iJOUNqBuLr8 - Vilket kan tyckas "mer olämpligt" i så fall)
Det är helt enkelt så (tvärtemot vad jag först trodde) att citatet helt enkelt aldrig yppats av Hegerfors.
Det KAN vara så att det kommer från någon
imitatör som sagt repliken på en krogshow/studentspex/föreställning/humorprogram i radio etc etc etc och sedan fått fäste i folkmun.
Att det finns ett klipp på youtube där Arne Hegerfors himself säger att han sagt det - Det bevisar bara ännu mer att falska minnen kan nötas in så att man till slut tror på dem själv.
Detta är flashbacks bästa tråd just nu - Och jag är säker på en sak
Ingen kommer att hitta citatet.........för att det aldrig sagts. Däremot är jag rätt säker på att det har varit en del av en sketch i någon lokal show/radioprogram etc - Och detta klipp/ljudinspelning kommer
kanske att hittas. Jag menar.....någonstans kommer det ifrån !
Men
Arne har inte sagt "sitt" mest klassiska citat !