2015-12-03, 18:13
Medlem
BiggusDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nivovic
Nej, du har fel. Fram med bevisen eller så är dina påståenden bara tomma ord.

Jag har helt rätt

ca40 sekunder in i klippet
https://youtu.be/mb1fYInj7vc

Som jag skrev, vi är osäkra på när han sade orden första gången. Att han faktiskt har sagt dem någon gång är utom några som helst tvivel. Det kan även förklara varför så många skribenter envist hävdar att de har hört Arne säga just detta
Senast redigerad av BiggusD 2015-12-03 kl. 18:16.
Citera
2015-12-03, 18:14
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Men vad håller ni på med nu? Hävdar att det är bevisat att något som faktiskt har skett på riktigt är en myt, enbart baserat på att en flashbackare sett några få minuter av matchen utan att höra meningen? Herregud!

Vad har du för bevis?
Citera
2015-12-03, 18:15
Medlem
Durcherrss avatar
Skrönan finns även med på den redigt populära sidan 365.worldsoccershop.com:s lista med klassiska fotbollscitat:

Citat:
‘Cameroon’s substitute bench looking dark.’ – Arne Hegerfors, Swedish sports journalists

http://365.worldsoccershop.com/classic-soccer-quotes/
Citera
2015-12-03, 18:19
Medlem
Ipissonus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nivovic
Precis, för en sak är säker - Flashback kommer inte få cred för upptäckten.

Nu är ju Flashback långt ifrån först med att ifrågasätta citatets äkthet, exempelvis i kommentarsfältet till Anrells sista krönika 2012 tvivlas det.

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle14886972.ab
Citera
2015-12-03, 18:21
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipissonu
Nu är ju Flashback långt ifrån först med att ifrågasätta citatets äkthet, exempelvis i kommentarsfältet till Anrells sista krönika 2012 tvivlas det.

Jo, men eftersom nu någon handgripligen fick och undersökte originalreferatet får man säga att vi har lite mer kött på benen.
Citera
2015-12-03, 18:23
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vad har du för bevis?
Jag har inga jävla bevis förutom att jag såg matchen och hörde det med egna öron. Hur ska jag kunna bevisa en sån grej för någon annan utan att ha matchen i min ägo eller att den finns på nätet? Jag har inga bevis för det mina kollegor sa vid eftermiddagsfikat heller, men det betyder då rakt inte att de inte sa just de sakerna.

Bevisbördan är er, inte tvärtom.
Citera
2015-12-03, 18:24
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Jag har inga jävla bevis förutom att jag såg matchen och hörde det med egna öron. Hur ska jag kunna bevisa en sån grej för någon annan utan att ha matchen i min ägo eller att den finns på nätet? Jag har inga bevis för det mina kollegor sa vid eftermiddagsfikat heller, men det betyder då rakt inte att de inte sa just de sakerna.

Den som hävdar att något har skett har bevisbördan på sin sida. Tills fakta och bevis har presenterats i saken håller jag detta för ett falsarium.
Citera
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:

Bevisbördan? Det är ingen rättegång. Bevisbördan ligger här hos alla som påstår det ena eller andra.
Citera
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiggusD
Jag har helt rätt

ca40 sekunder in i klippet
https://youtu.be/mb1fYInj7vc

Som jag skrev, vi är osäkra på när han sade orden första gången. Att han faktiskt har sagt dem någon gång är utom några som helst tvivel. Det kan även förklara varför så många skribenter envist hävdar att de har hört Arne säga just detta
Snälla, läs tråden.
Klippet har länkats hundra gånger i tråden och vi har dementerat det hur många gånger som helst.
I klippet ser vi hur Arne säger någonting som inte stämmer, så är det bara. Klippet bevisar ingenting.

Som sagt, läs tråden, det finns inga bevis.
Citera
2015-12-03, 18:26
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipissonu

Jo, men det är Flashback som faktiskt har gått till botten med detta och konstaterat att detta antagligen är en myt och att media samt Arne själv inte går att lite på i detta avseende.
Citera
2015-12-03, 18:29
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Den som hävdar att något har skett har bevisbördan på sin sida. Tills fakta och bevis har presenterats i saken håller jag detta för ett falsarium.
Hundratusentals svenskar såg matchen och hörde Arnes ord. Tio flashbackare hävdar att det aldrig skett, huvuddelen av dessa är dessutom för unga för att ha sett matchen. Ändå är det flashbackarna som har rätt? Logiken är svindlande!
Citera
2015-12-03, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Bevisbördan? Det är ingen rättegång. Bevisbördan ligger här hos alla som påstår det ena eller andra.
Bevisbördans placering.
Tvistemål: den som hävdar något har bevisbördan för påståendet
Brottmål: åklagaren (staten) har bevisbördan

Antingen läggs bevisbördan i detta fallet på Anrell eller Hegerfors alternativt på den som påstår att det inte har hänt. Eftersom det är en etablerad sanning som man försöker omkullkasta bör nog ändå bevisbördan åligga den som påstår att den inte hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in