Citat:
Ursprungligen postat av
Patrik2108
Anrells citat och tips ger jag ju fan i, liksom Arnes erkännande. Det handlar bara om att jag tycker mig ha hört det, liksom att andra gjort det. Om det aldrig hittas så är det sannolikt en myt. Men jag kan aldrig vara säker.
Det går aldrig att bevisa något till 100,000 procent men någon gång får man inse att sannolikheten är så försvinnande liten att det är att betrakta som en myt.
Jag tror dock liksom du att det finns chans att liknande citat hittas. Men det blir mindre och mindre sannolikt för varje match som betas av.
Anrell är pinsam i sin krönika men bra att han avslöjade att citatet enligt hans källa är från VM 1994. Eftersom han sedan pratade om
matchen (notera singular) och Bo Hansson är det rimligt att göra bedömningen att hans källa angav Sverige - Kamerun. Enda alternativet är Kamerun - Ryssland men den är ju också granskad.
Ur Anrells krönika
"När folk ringde svarade jag att citatet var med på en av de allra första Floskeltoppen-listorna 1995 och att den som skickade in den till mig sa att den var från fotbolls-VM 1994.
Nu hade Flashback upptäckt att det var Bo Hansson som refererade den där matchen i VM 1994"
http://nwt.se/mera/helg/anrell/2015/...rhet-aldrig-pa