2015-12-12, 20:35
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneHegerfors
Anrell har inte blivit särskilt hårt dömd i tråden. Fast nu lär han väl bli det när han publicerat en "Anti-Flashback"-krönika.

Han får gärna tycka illa om Flashback, och skriva det. Men när han avfärdar trådproblematiken med en axelryckning är han bara gubbig b
Citera
2015-12-12, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArneHegerfors
Anrell har inte blivit särskilt hårt dömd i tråden. Fast nu lär han väl bli det när han publicerat en "Anti-Flashback"-krönika.

Han är klart pinsam. Först säger han till jerkus att gamla Hegerforsinlägg inte är intressanta. Sedan skriver han en krönika där han påstår att inlägget med största sannolikhet är sant. Denna tråd har han uppenbarligen inte läst. Han påstår ju att man ska lyssna på Arne och att citatet därför är från England Kamerun 1990.

Att Arne bara återger någon annans historia har han heller uppenbarligen inte koll på.
Senast redigerad av avec 2015-12-12 kl. 20:38.
Citera
2015-12-12, 20:43
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Länkar till användarnas inlägg finns länkade till i sammanfattningen. Tryck bara på användarnamnet så hamnar du rätt. I Glorkas fal för fortsättningen i den matchen. Tryck på 2.

(FB) Myten kring "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk"

Det är alltså Careless som sett hela matchen, Kamerun-England.
Citera
2015-12-12, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Det är alltså Careless som sett hela matchen, Kamerun-England.

Ja, Careless har sett hela matchen inkl studiosnack. Glorka har sett delen där Arne påstår att han säger "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk" samt mer därtill. Båda menar att Arnes historia är en myt.
Senast redigerad av avec 2015-12-12 kl. 20:48.
Citera
2015-12-12, 20:48
Medlem
StigAllans avatar
Fan vad lätt dessa massmediamytomaner hade det innan internet!

Minns i min ungdom helt tokiga tolkningar av verkliga händelser i träckpress som ej då på något sätt gick att kommentera eller rätta till.
Numera i en som exempel denna tråd hamnar både den ena efter den andras pung i skruvstädet och vi vill höra ett tjut om att "Jag erkänner!" "Det är påhitt och ljug för hela slanten!".

Gråter gör fittorna i media när deras värdelösa tankegångar nagelfars!
Citera
2015-12-12, 20:59
Medlem
Kafferastens avatar
Så som Anrell reagerar så känns det mer och mer som att det är han själv som har ljugit ihop många av citaten i hans grodbok. Vi har väl bara hans ord att gå på att random folk ska ha mailat in olika felsägningar? Kanske fanns det aldrig några mail. Lasse känns inte som någon av dom ärligare journalisterna direkt.

Förstår dock att han är pissnödig nu oavsett.
Citera
2015-12-12, 21:06
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Så som Anrell reagerar så känns det mer och mer som att det är han själv som har ljugit ihop många av citaten i hans grodbok. Vi har väl bara hans ord att gå på att random folk ska ha mailat in olika felsägningar? Kanske fanns det aldrig några mail. Lasse känns inte som någon av dom ärligare journalisterna direkt.

Förstår dock att han är pissnödig nu oavsett.

Han har säkert hittat på flera floskler själv. Det är som horoskopen, det är ju inte precis som att de anliter någon som utger sig för att vara astrolog.
Citera
2015-12-12, 21:06
Medlem
Patrik2108s avatar
Nu är det så att jag inte är helt övertygad om att citatet är en myt. Jag tror att det kan ha gått förlorat vid överföring till elektroniskt format, medvetet eller omedvetet. Det kan ha redigerats. Jag må låta som en foliehatt men eftersom jag tycker mig ha hört det (liksom så många andra har gjort) så kan jag inte bara avfärda det. Möjligt också att det kan ha sagts i ett annat tillfälle än Kamerun-England 1990.
Flashback har gjort en bra insats. Man fick aftonbladet att nappa på och trots det har ingen ännu kunnat hitta citatet. Men jag är som sagt inte 100% säker på att det är en myt.
Citera
2015-12-12, 21:26
Medlem
Citat:
Nu är det så att jag inte är helt övertygad om att citatet är en myt. Jag tror att det kan ha gått förlorat vid överföring till elektroniskt format, medvetet eller omedvetet. Det kan ha redigerats. Jag må låta som en foliehatt men eftersom jag tycker mig ha hört det (liksom så många andra har gjort) så kan jag inte bara avfärda det. Möjligt också att det kan ha sagts i ett annat tillfälle än Kamerun-England 1990.
Flashback har gjort en bra insats. Man fick aftonbladet att nappa på och trots det har ingen ännu kunnat hitta citatet. Men jag är som sagt inte 100% säker på att det är en myt.

Arnes historia är en myt och så även Anrells citat. Anrell säger att han fick tipset 1994 av en användare som sa att det var under VM 1994. Hegerfors kommenterade dock inte någon av Kameruns matcher 1994. Därmed blir citatet en omöjlighet.

Återstår gör egentligen bara Nigeriaspåret då många under åren sagt att laget var Nigeria. Arne kommenterade också de matcherna. Mycket möjligt att Arne säger "det ser mörkt ut där" eller liknande när de visar Nigerias bänk. Vi får se vad granskningen av Nigeriamatcherna kommer visa.

Men Anrells citat och Arnes historia förblir felaktiga.
Senast redigerad av avec 2015-12-12 kl. 21:42.
Citera
2015-12-12, 21:32
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Arnes historia är en myt och så även Anrells citat. Anrell säger att han fick tipset 1994 av en användare som sa att det var under VM 1990. Om det stämmer så är det rätt uppenbart att det är VM 1994. Hegerfors kommenterade dock inte någon av Kameruns matcher 1994. Därmed blir citatet en omöjlighet.

Återstår gör egentligen bara Nigeriaspåret då många under åren sagt att laget var Nigeria. Arne kommenterade också de matcherna. Vi får se vad den granskningen visar.
Anrells citat och tips ger jag ju fan i, liksom Arnes erkännande. Det handlar bara om att jag tycker mig ha hört det, liksom att andra gjort det. Om det aldrig hittas så är det sannolikt en myt. Men jag kan aldrig vara säker.
Citera
2015-12-12, 21:35
Medlem
Citat:
Anrells citat och tips ger jag ju fan i, liksom Arnes erkännande. Det handlar bara om att jag tycker mig ha hört det, liksom att andra gjort det. Om det aldrig hittas så är det sannolikt en myt. Men jag kan aldrig vara säker.

Det går aldrig att bevisa något till 100,000 procent men någon gång får man inse att sannolikheten är så försvinnande liten att det är att betrakta som en myt.

Jag tror dock liksom du att det finns chans att liknande citat hittas. Men det blir mindre och mindre sannolikt för varje match som betas av.

Anrell är pinsam i sin krönika men bra att han avslöjade att citatet enligt hans källa är från VM 1994. Eftersom han sedan pratade om matchen (notera singular) och Bo Hansson är det rimligt att göra bedömningen att hans källa angav Sverige - Kamerun. Enda alternativet är Kamerun - Ryssland men den är ju också granskad.

Ur Anrells krönika
"När folk ringde svarade jag att citatet var med på en av de allra första Floskeltoppen-listorna 1995 och att den som skickade in den till mig sa att den var från fotbolls-VM 1994.

Nu hade Flashback upptäckt att det var Bo Hansson som refererade den där matchen i VM 1994"

http://nwt.se/mera/helg/anrell/2015/...rhet-aldrig-pa
Senast redigerad av avec 2015-12-12 kl. 21:53.
Citera
2015-12-12, 22:03
Medlem
OPerottis avatar
Citat:
Okänd Bild finns dock på denna okända man
"...och ur engelsk synpunkt så såg det ju mörkt ut ett tag."
SVT Studio halvtid, Kamerun - England, VM 1990
(anv: Careless 2 )

Kan det vara Jesper Aspengren?
Citera