2015-12-09, 13:48
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horungarnaanfaller
Klar med sverige kamerun nu och den ar det inte kanns verkligen men ju minnen kommer tillbaka nar man ser matchen i denna match var det ju aldrig heller nanting som direkt sag tungt ut for Kamerun var ju en jamn match sverige lirade ju daligt med brolin starta som anfallare och hade 1 skott pa mal.

Ryssland kanns ju saklart somm ett starkt alternativ men matchen mot brasilien var val javligt jamn om jag inte minns fel och kamerun fick massa domslut emot sig sa tror mycket pa den.

Att det skett ar jag fan helt hundra pa

Men ar ni verkligen sakra pa var tv3 som sande? har svart att tro det mojligtvis tv 4 men tv 3 kan inte varit manga som hade i svenska hem 1994

Men nastan alla som minns det ar sakra pa det var 1994 och arne sa borde ju da vara ryssland kamerun om nu det inte var arne som refera brasiliien kamerun vilket jag inte hittat nanstans sakert heller.

Att det ar latt blanda det citatet fran gruppspelet 1994 tror jag ar valdigt enkel forklaring till varfor det sa svart att hitta da alla tankt det var nog mot sverige. Jag vantade aven pa bilden over deras avbytarbank men den kom aldrig under hela matchen mot sverige
Jojomen..Det var TV3 som sände VM94 ihop med SVT. En majoritet av befolkningen hade kanalen även då. Bara villa/radhus utan parabol som inte hade i princip.

Magnus Dahlborn, P-AGöllö? bla i studion. Tommy Engstrand och Lasse Kinch kommentatorer..Glenn Hysen och Tomas Nordahl experter.

Edit: TV4:s första VM var 1998.
Senast redigerad av Steff83 2015-12-09 kl. 14:07.
Citera
2015-12-09, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jojomen..Det var TV3 som sände VM94 ihop med SVT. En majoritet av befolkningen hade kanalen även då. Bara villa/radhus utan parabol som inte hade i princip.

Magnus Dahlborn, P-AGöllö? bla i studion. Tommy Engstrand och Lasse Kinch kommentatorer..Glenn Hysen och Tomas Nordahl experter.

Hetaste tipsen nu är Ryss-Kam och SVE-Nigeria.

Någon som vet om det går att få tillgång till den träningsmatchen? Spelades 5 maj 1994.

Anv: JellyJansen
"Ja, det är i Sverige-Nigeria, träningsmatch inför VM 94. Är jag verkligen den enda som kommer ihåg att det sas i den matchen? Men jag har ingen aning om när i matchen det sas.

Ja, Lindeborg kommenterade Sve-Nig våren 1994. Kommentaren sades inte för att spelarna deppade, utan för att Nigeria inte hade några vettiga spelare att byta in i matchen."

Här ett sammandrag:
https://youtu.be/zupzPGuI35U
Senast redigerad av avec 2015-12-09 kl. 14:06.
Citera
2015-12-09, 14:00
Medlem
SandraPalenryds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Hetaste tipsen nu är Ryss-Kam och SVE-Nigeria.

Någon som vet om det går att få tillgång till den träningsmatchen? Spelades 5 maj 1994.

Sändes den på TV finns den i mediearkivet.
Citera
2015-12-09, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hur kan du vara 'helt hundra' när du inte minns några som helst omständigheter? Du kan inte hålla med om att det talar för att minnet är fabricerat?

Jag kanner mig helt hundra da jag inte brukar lyssna pa andra men som du sager jag kan faktiskt ha dromt det men finner det svarsokt nar sa manga andra hort samma sak. Jag har svart hitta en tv tabla fran 1994 och vilken kanal matcherna gick pa sa att da hitta ett citat fran en live match som ej blivit censurerat av pk media tror jag i min enfald ar annu svarare
Citera
2015-12-09, 14:17
Medlem
Citat:
Jag kanner mig helt hundra da jag inte brukar lyssna pa andra men som du sager jag kan faktiskt ha dromt det men finner det svarsokt nar sa manga andra hort samma sak. Jag har svart hitta en tv tabla fran 1994 och vilken kanal matcherna gick pa sa att da hitta ett citat fran en live match som ej blivit censurerat av pk media tror jag i min enfald ar annu svarare

Varför skulle de cencurera något så oskyldigt. Det är ju inget direkt konstigt och som någon skrivit i tråden finns det mängder av riktigt rasistiska grejer i mediearkiven.
Senast redigerad av avec 2015-12-09 kl. 14:20.
Citera
2015-12-09, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
Det kan jag ordna utan problem. Har kommit till min 35, men inget citat i sikte.

Hur går det med matchen Ryssland - Kamerun?

Eftersom inget postats är jag rädd att du kommer redovisa att även det är en myt i det fallet.
Senast redigerad av avec 2015-12-09 kl. 14:22.
Citera
2015-12-09, 14:21
Medlem
Citat:
Varför skulle de cencurera något så oskyldigt. Det är ju inget dieekt konstigt och som någon skrivit i tråden finns det mängder av riktigt rasistiska grejer i mediearkiven.

jag tror inte det ar censurerat men ge mig kamerun-ryssland och kamerun-brasilien sa ar det ju enkelt lyssna igenom men tanken slog mig nar ingen kunde hitta det men sen forstod jag att de var matcherna i sig pa svenska som var svara hitta. Jag hade dock i atanke att de kunde vara censurerat fran svea-kam sa jag foljde den som en hok idag och den matchen kan garanterat ga till myt
Citera
2015-12-09, 14:22
Medlem
Citat:

Eftersom inget postats är jag rädd att du kommer redovisa att även det är en myt i det fallet.

kan du spela in allt da sa alla kan lyssna ?
Citera
2015-12-09, 14:24
Medlem
Citat:
jag tror inte det ar censurerat men ge mig kamerun-ryssland och kamerun-brasilien sa ar det ju enkelt lyssna igenom men tanken slog mig nar ingen kunde hitta det men sen forstod jag att de var matcherna i sig pa svenska som var svara hitta. Jag hade dock i atanke att de kunde vara censurerat fran svea-kam sa jag foljde den som en hok idag och den matchen kan garanterat ga till myt

Lindemann kollar igenom Ryssland - Kamerun. Den mest tänkbara matchen som då återstår är Sverige - Nigeria. Men antar att mediearkivet i Sthlm är enda sättet att se den.
Citera
2015-12-09, 14:31
Medlem
Citat:
Lindemann kollar igenom Ryssland - Kamerun. Den mest tänkbara matchen som då återstår är Sverige - Nigeria. Men antar att mediearkivet i Sthlm är enda sättet att se den.

http://www.svenskafans.com/varlden/v...94-510165.aspx

Jag tycker denna ar lika trolig det mest viktiasgte ja tror kolla efter ar nar de drar kameran over banken och i den matchen var valdigt mycket avbrott
Senast redigerad av horungarnaanfaller 2015-12-09 kl. 14:33.
Citera
2015-12-09, 14:34
Medlem
Citat:
http://www.svenskafans.com/varlden/v...94-510165.aspx

Jag tycker denna ar lika trolig det mest viktiasgte ja tror kolla efter ar nar de drar kameran over banken och i den matchen var valdigt mycket avbrott

Om det är i den matchen lär citatet aldrig återfinnas då TV3 sände den matchen och den finns inte i mediearkivet.
Citera
2015-12-09, 14:40
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Var ser du matchen? Jag skulle gärna uppleva dessa matcher på nytt då Bo Hansson var så underbart negativ. Alla är ju så tråkigt positiva i dagens media.

Återpostar listan:
-----------------------------------------

Avklarade matchreferat:
Sverige - Kamerun, VM 1994, 3 sett - Myt!
(anv: horungarnaanfaller)
England - Kamerun, VM 1990, 2 sett - Myt!
(anv: Careless, Glorkas)

Avklarat övrigt:
SVT Fotbolls-VM 1994, krönika - Myt!
Fotbollstabbar med Arne, DVD 1 & 2 - Myt!

Ej sett:
Sverige - Nigeria, träningsmatch inför VM94.
Kamerun - Ryssland 1-6, VM 1994
Kamerun - Sovjet 0-4, VM 1990
Kamerun - Brasilien 0-3, VM 1994 (gick troligtvis på TV3)
Kamerun - Argentina 1-0, VM 1990
Kamerun - Rumänien 2-1, VM 1990
Kamerun - Columbia 2-1, VM 1990

På ett universitetsbibliotek någonstans i Norden.

Citat:

Kommer sammanfattning strax, den som lever får se.

Citat:

Kommer sammanfattning av Kam - Rys alldeles strax.

Citat:
kan du spela in allt da sa alla kan lyssna ?

Nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in