Citat:
Ursprungligen postat av
missmone
Nej så aäger han inte alls. Han säger att hälften av citaten är påhittade men den om att det var mörkt på Kameruns avbytarbänk är sann. Den enda senila gubben här är du. Arne berättar vad som händer i en match 25 år senare och att det är Gary Linnicker som sätter dom och allt stämmer när jag kikar på matchen. England får två straffar, Gary sätter dom. men ändå envisas du med att han skullle vara senil? Nu får du banne mig ge dig.
Att andra mönniskor blandar ihop vm 90 med 94 efttersom 94 var viktigare ur svensk synvinkel är inte konstigt,
Min poäng var att många av hans citat är påhittade, så varför skulle inte detta vara det?
Vad spelar det för roll om han visste vem som gjorde målet? Det kan han läsa i efterhand om han glömmer bort det.
Såklart att han kommer ihåg matchen, men han kommer inte ihåg detaljerna. Han visste till exempel inte om det var en kvart- eller semifinal.
Återigen, var är dina bevis? Det finns hur många citat av Arne som helst man kan hitta på nätet, förutom citatet "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk".
Arne säger själv att han inte lade märke till citatet, det var pressen som uppmärksammade det i efterhand.
Är det inte i alla fall lite troligt att Arne har fått höra detta år ut och år in så att det till slut har fastnat i skallen på honom?
70 år . . .
Tillägg:
Varför är alla källor så inkonsekventa?
Expressen påstår att det är 1994 (nedre delen av artikeln) -->
länk
Nyheter24 påstår också att det är 1994 -->
länk
Samtidigt påstår Arne att det är 1990.
Det finns heller inga bevis, varken filmer eller ljudfiler på att detta verkligen har hänt.
Jag säger som sagt inte att det är en omöjlighet att Arne faktiskt yttrade citatet under Kamerunmatchen, men så länge det inte finns några
konkreta bevis eller säkra källor är det svårt för mig att tro på detta.