Citat:
Ursprungligen postat av
Lille.Stockholm
Jag ville ha källhänvisning till någon OU eller liknande, inte din "analys". Om du inte har några belägg, förutom dina tankar, säg det bara.
För att vara extra snäll, så kan jag även acceptera analys av någon mer eller mindre seriös media. Åtminstone Washington Post
Popularitet? Vad pratar du om?
Enligt ukrainska OI:
http://www.kiis.com.ua/?lang=eng&cat...&id=628&page=1
Estimation of directions of governmental lead in Ukraine. Assessment of the authorities of Ukraine
Du är alltså glad, att det ukrainska regeringen leder Ukraina åt fel håll [enligt 76%], och att hela 70% tycker, att Poroshenko hittills gjort ett
dåligt jobb?
Då är vi tre som är glada över det — du, jag och Putin

Din OU kan bara tolkas på följande sätt. Att folk är missnöjda med reformtakten/perception att nuvarande styre har kopplingar med gammal elit. Hade du läst mitt inlägg och länk så handlade det delvis om hur folk får perception via oligarkmedia. Frågan handlade också om förtroendet för centrala statsmyndigheter överhuvudtaget. Detta är ingen ny uppfattning. Frågan är för vagt ställd/folk har fått uppfattning att nuvarande styre har kopplingar till gammal elit.
"If parliamentary elections were held in early June, all-Ukrainian union "Batkivshchyna" would get the most votes (22% of votes cast), and representatives of the parties "Block Petra Poroshenka" (13%), "Opozytsiinyi block" (12%), the Radical Party of Oleg Lyashko (11%), “Obiyednannya Samopomich” (11%) and "Hromadyanska pozytsia" (5%) would be presented in the Verkhovna Rada as well."
"If Presidential elections were held in early June, Yulia Tymoshenko could get the most votes (24% of votes cast), and Petro Poroshenko would participate in the second round (14%)."
Detta innebär att nyval kommer medföra ännu mer västvänligt och mer radikalt parlament och president. Poroshenko är en mittenpolitiker som östprovinser accepterar.
Man kan i OU klart konstatera att folk är för EU, för NATO, inte gillar Euroasiatiska unionen.
Det finns ingen som helst sympati för några östkandidater...
Så vad vill du säga med din OU. Allt annat pekar på en ännu mer västvänligare och mer reforminriktad politik efter nyval.