2012-09-23, 12:42
Medlem
Gällande det tidigare inlägget om Hasse Alfredson och att hanrest till Helsingborg så kanske man ändå inte ska hoppas på för mycket av gubben. I samband med sin 80-årsdag så gjorde han bara en enda intervju ochskälet till den var att att ville marknadsföra sin samlingsbox med ljudböcker. I intervjun framgår det vilket eländig vardag Hasse har varje dag och hur han totalt tappat all motivation till allting. Han hade planer på att skriva memoarer en gång i tiden, men detta arbete har han lagt ned eftersom han han är alltför deprimerad. Istället ägnar han dagarna långa åt att gnälla, säger han själv. Den största knäcken, och början på Hasses eländiga vardag, verkar ha kommit i samband med fiaskot med "Vargens tid", och sedan dess har allting bara blivit värre för nu vill han inte ens prata om de saker han fått beröm för. Han avslutar intervjun med att antyda att reportern, Sara Ullberg, äcklar honom, varpå intervjun tar abrupt slut.

http://www.dn.se/kultur-noje/scen/ha...-inte-fylla-80

Utöver detta så berättar Hasse Alfredson att han tydligen lider av "flera" allvarliga sjukdomar och att det är mot flera av dessa han medicineras för och att det därför är så pass många mediciner varje dag. Tror därför inte att vi bör avskriva Hasse från den här listan en endaste sekund.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle14700437.ab
2012-09-23, 17:46
Medlem
Hasse Alfredsson har förmodligen ett starkt hjärta. Det kan ju vara en fördel att ha i många lägen när man är ung och kry, men i Hasses fall gör det starka hjärtat bara att pinan förlängs.

För hur starkt hjärtat än är hjälper det ju inte mot smärtorna cancern orsakar, eller för den delen depressionen han lider av. Det bara gör att hans decline blir mer utdragen och svår för honom...
2012-09-23, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
Hasse Alfredsson har förmodligen ett starkt hjärta. Det kan ju vara en fördel att ha i många lägen när man är ung och kry, men i Hasses fall gör det starka hjärtat bara att pinan förlängs.

För hur starkt hjärtat än är hjälper det ju inte mot smärtorna cancern orsakar, eller för den delen depressionen han lider av. Det bara gör att hans decline blir mer utdragen och svår för honom...
NEJ!!
Hjärtat är ju Hasses svagaste länk!!! Hjärtat har ju ställt det flera gånger för honom genom årens lopp:

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9905/01/hasse.html

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10659404.ab

Man kan väl säga att detta blivit något av en hjärtesak (hö hö) för Hasse i och med att han gjort vissa välgörenhetsevenamang just för hjärtsjuka barn:

http://www.cisionwire.se/hjart-lungf...jartan,c315279
2012-09-23, 18:17
Medlem

2012-09-23, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass

Läs mitt tidigare inlägg. Detta var ju bara copy/pastat från ditt förra inlägg??
2012-09-23, 19:12
Medlem
Mikojans avatar
Om vi för ett ögonblick lämnar den uppenbarligen rätt välmående Hans Alfredson så kan ju det här vara nåt att bita i, Scrollock..?

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5281395
2012-09-23, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Om vi för ett ögonblick lämnar den uppenbarligen rätt välmående Hans Alfredson så kan ju det här vara nåt att bita i, Scrollock..?

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5281395
Välmående? Missade du det som skrivits här den senaste tiden? Jag skulle nog dessutom tro att Hasse Alfredson mer än gärna skulle byta med Stefan Jacoby, då han bara har tillfälligt nedsatt rörlighet på ena sidan. Hasse, däremot, är nedsatt hela han jämt och ständigt nuförtiden
2012-09-23, 20:43
Medlem
Ratis avatar
Det var värst hur många i denna tråden som vill se Hasse Alfredsson död. Själv älskar jag mannen och hoppas han lever ännu ett tag.
2012-09-23, 21:01
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Det var värst hur många i denna tråden som vill se Hasse Alfredsson död. Själv älskar jag mannen och hoppas han lever ännu ett tag.

Helt rätt. Älskar Hans Alfredson vet jag inte om jag gör, men jag ser inga tecken på att han är på väg att vika in årorna.

Det måste till mer grundfakta än febriga gissningar helt enkelt...
2012-09-23, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Nu vet jag inte vem du syftar på men jag har väl aldrig uttryckt att jag önskar livet ur mannen? Tvärtom så beklagar jag det faktum att han själv förlorat sin livsvilja. Däremot tillstår och vidhåller jag att Hasse är dödligt sjuk, dels baserat på vad som rapporterats om honom och dels baserat på uppgifter som han själv lämnat till media. Det är dock ingen högoddsare att gissa på att saker och ting är på väg utför för den mannen, både fysiskt och psykiskt.

Ps: Noterar att flera här har en tendens att iderligen felstava hans efternamn. Han stavar sitt namn Alfredson, med bara ett "S". Ds:
2012-09-24, 08:21
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Nu vet jag inte vem du syftar på men jag har väl aldrig uttryckt att jag önskar livet ur mannen? Tvärtom så beklagar jag det faktum att han själv förlorat sin livsvilja. Däremot tillstår och vidhåller jag att Hasse är dödligt sjuk, dels baserat på vad som rapporterats om honom och dels baserat på uppgifter som han själv lämnat till media. Det är dock ingen högoddsare att gissa på att saker och ting är på väg utför för den mannen, både fysiskt och psykiskt.

Dock så genomsyras en del av hans kommentarer av stor humor. Alzheimerkommentaren som du och andra tog på stort allvar fullkomligt skrek ju av humor.
Nog är Hasse på väg utför som många 80 åringar. Men faktum kvarstår, han har varit dödförklarad i den här tråden de 5 senaste åren eller så, och kan ju hålla ett bra tag till, eller dö i morgon.

Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Ps: Noterar att flera här har en tendens att iderligen felstava hans efternamn. Han stavar sitt namn Alfredson, med bara ett "S". Ds:
Vad bra att du förklarade för jag vet inte vem som avses annars
2012-09-24, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Dock så genomsyras en del av hans kommentarer av stor humor. Alzheimerkommentaren som du och andra tog på stort allvar fullkomligt skrek ju av humor.
Nog är Hasse på väg utför som många 80 åringar. Men faktum kvarstår, han har varit dödförklarad i den här tråden de 5 senaste åren eller så, och kan ju hålla ett bra tag till, eller dö i morgon.

Vad bra att du förklarade för jag vet inte vem som avses annars
Jodå, men notera att journalisterna i flera av artiklarna är noga med att påpeka när han är allvarlig och när han säger något med "lättsam" ton. Alzheimerslkommentaren utmärktes inte som ett "skämt" men det är ju sant att han inte inte uttryckligen sa att han hade Alzheimers, utan att han bara trodde att han hade det. Vad som däremot INTE är ett skämt, är hans protatacancer, depression, hjärtsjukdom, samt hans drös med ännu oidentiferade sjukdomar som han själv vid ett antal tillfällen bekräftat att han lider av. Han är således inte på väg utför som "de flesta 80-åringar", dvs. av ålderskrämpor, utan han är på väg utför pga. av väldigt specifika och allvarliga sjukdomar som drabbat just honom. Jovisst har han hållit ut längre än väntat, men det har juu å andra sidan även Prinsessan Lilian också gjort, som även hon varit uträknad sedan många år. Jag tycker dock inte att det är indikativt på att dessa individer är mindre allvarligt sjuka än vad det framställts som, utan snarare handlar det om att de på något sätt lyckats trotsa sina dåliga oddsen och klämra sig fast ändå.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in