2012-10-25, 19:29
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
9 månader är lång tid jo, nästan ett helt år. Och vad musikjournalister tycker skiter jag fullständigt i. De är knappast några allvetande gudar. Hade varit en sak om Morrison dött i november, december eller januari, men från oktober - juli är alldeles för lång tid enligt mig för att det ska räknas.

ingen artist mer som dött den 3 juli ?
Brian Jones 1969
Jim Morrison 1971
??
iofs inte samma år och hela två år men de är ju lite i samma genre
2012-10-25, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
Annars, den mest tydliga twostriken jag varit med om måste vara Rock-Ragge 2/4 -11 och Leif "Burken" Björklund 7/4 -11. Där tänkte man verkligen "Först Ragge, och nu Burken också". Vill man hellre ha en threestrike av det går det att räkna in Rock-Olga 10/6 -10, det var ändå inom 1 år alla tre gick bort. Alla svenska 50´s RnR-artister...

Rock-Olga delar förresten dödsdag med Ray Charles (vilket ju är lite roligt) som också avled 10 juni, fast 6 år tidigare: 2004. Jag vet inte om Olga spelade in någon Ray Charles-låt, men hon bör ju ha gillat honom...

Men jag utgår från att Olga, Ragge och Burken ingår i scrollocks 3-exempel dictionary....eller?
Jajamänsan, Rock-Olga ingick i samma entourage som Rock-Ragge och Burken då de deltog på många spelningar tillsammans och räknas in i samma virke så att säga. Så det där var absolut en tre-stegare av rang. Bosse Gentzel kanske är för tidigt att säga någotning om än, kan kan mycket väl vara ett ensamt fall. När det väl är dags för Oldsberg är det mycket möjligt att han ingår i en annan "trilogi", eller så flyger han helt enkelt solo. Han är dödligt sjuk fortfarande, helt klart, men han har ännu inte nått stadiet där det börjar gå riktigt utför för honom än. Finns väl en gräns för hur länge cancerbehandlingen biter för hans del dock.

Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
ingen artist mer som dött den 3 juli ?
Brian Jones 1969
Jim Morrison 1971
??
iofs inte samma år och hela två år men de är ju lite i samma genre
Jodå, Boots Randolph (Yakety Sax/Benny Hill Theme) dog den 3:e juli 2007, ifall du räknar honom då han var musiker också.
Senast redigerad av scrollock 2012-10-25 kl. 20:00.
2012-10-25, 19:56
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ronja-trion är ju intressant.... Frågan är väl (på tal om Ronja R.) hur länge till Mattis (Börje Ahlström) kommer att leva? Utan tvekan min favoritkaraktär i den filmen...

Modig var förresten hon som spelade Ronja. Det kan inte vara helt lätt att visa sig naken på film (badscenen) som 12-åring, och sedan komma tillbaka till plugget. Inte för att hon hade något att skämmas över, tvärtom, men hur många 12-åriga småbrudar vågar visa pattarna för sina klasskamrater?

Ahlstedt heter han väl
ja hmm fast Lena Nyman och Ricky Bruchs tid var väl räknad mer eller mindre då de var sjuka
iofs Per Oscarson var ju gammal men det var ju en olycka
iofs kan ha med glömskhet att göra då det ska ha varit tända stearinljus som glömts som ska ha orsakat branden
2012-10-25, 20:09
Medlem
bruschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Jajamänsan, Rock-Olga ingick i samma entourage som Rock-Ragge och Burken då de deltog på många spelningar tillsammans och räknas in i samma virke så att säga. Så det där var absolut en tre-stegare av rang. Bosse Gentzel kanske är för tidigt att säga någotning om än, kan kan mycket väl vara ett ensamt fall. När det väl är dags för Oldsberg är det mycket möjligt att han ingår i en annan "trilogi", eller så flyger han helt enkelt solo. Han är dödligt sjuk fortfarande, helt klart, men han har ännu inte nått stadiet där det börjar gå riktigt utför för honom än. Finns väl en gräns för hur länge cancerbehandlingen biter för hans del dock.

Jodå, Boots Randolph (Yakety Sax/Benny Hill Theme) dog den 3:e juli 2007, ifall du räknar honom då han var musiker också.
Min klocka verkar ha stannat.... Ojdå, det var visst scrollocks extremt korkade resonemang som var orsaken!
Vad är det här för dumheter? Vad skulle ligga bakom de här sambanden, tänker du?
2012-10-25, 20:12
Medlem
Lena Nyman får väl sägas hör till samma kategori som Hasse Alfredsson, Muhammad Ali och Prinsessan Lilian - Dödsteorierna satte fart långt innan personen gick bort/kommer att gå bort.

Lena Nyman rökte väl som en borstbindare, och grävde väl mer eller mindre sin egen grav. Mer intressant nu kanske vem av Hasse, Lilian och Muhammad Ali som stryker med först. Vad tror vår egen dödsexpert, scrollock? Och vad tror Ante-Vante?

Själv skulle jag faktiskt inte bli förvånad om det blir den gamle boxaren som ryker först. Han kan knappast sägas mår särskilt bra nu för tiden, och Lilian verkar ju vara otroligt seg. Hasse A. är lite ett fall för sig, där man får säga att Lilians och Muhammad Alis tillstånd känns betydligt mer säkerställt, medan Hasse Alfredssons status är en jäkla röra av hans egna vilsna utsagor, diverse dödsdiagnoser från forumfolk och vad pressen haft för intresse av att skriva om/förstora upp...
2012-10-25, 20:20
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:

Hur är det med Magnus Härenstam ?

Ja nja jag vet inte om han räknas Boots Randolph lite för långsökta kopplingar
Ed Sullivan där alla tre verkar ha uppträtt
och Elvis Presley han verkar ha spelat på en del Elvis låtar
sn så har Stones spelat in i samma studio som Elvis (6363 Sunset Blvd)
iofs osäker på om BJ var med eller avliden då...
Sen har Doors och Elvis haft samma basist Jerry Scheff.
Men allt detta är ju långsökt
Hade kanske vart bättre om någon skjutit John Lennon eller så redan 1970 (typ rasande fan)
iofs det önskar vi inte men hade varit en bättre koppling nu
2012-10-25, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bruschen
Min klocka verkar ha stannat.... Ojdå, det var visst scrollocks extremt korkade resonemang som var orsaken!
Vad är det här för dumheter? Vad skulle ligga bakom de här sambanden, tänker du?
Que? Oldsberg är dödligt sjuk, det är väl fastställt vid det här laget?

Citat:
Lena Nyman får väl sägas hör till samma kategori som Hasse Alfredsson, Muhammad Ali och Prinsessan Lilian - Dödsteorierna satte fart långt innan personen gick bort/kommer att gå bort.

Lena Nyman rökte väl som en borstbindare, och grävde väl mer eller mindre sin egen grav. Mer intressant nu kanske vem av Hasse, Lilian och Muhammad Ali som stryker med först. Vad tror vår egen dödsexpert, scrollock? Och vad tror Ante-Vante?

Själv skulle jag faktiskt inte bli förvånad om det blir den gamle boxaren som ryker först. Han kan knappast sägas mår särskilt bra nu för tiden, och Lilian verkar ju vara otroligt seg. Hasse A. är lite ett fall för sig, där man får säga att Lilians och Muhammad Alis tillstånd känns betydligt mer säkerställt, medan Hasse Alfredssons status är en jäkla röra av hans egna vilsna utsagor, diverse dödsdiagnoser från forumfolk och vad pressen haft för intresse av att skriva om/förstora upp...
DU glömde ne på listgan, nämligen Zsa Zsa Gabor! Skulle nog faktiskt sätta henne före Ali, men Ali verkar ju vara riktigt risig numera så det kan vara jämt skägg mellan dem. Ja, Lena Nyman var en person som var vanligt förekommande i sådana här sammanhang innan hon gick vidare. Nyman var riktigt sjuk under många år, och under den sista tiden hölls det publikt tyst om hur sjuk hon var, även om det var välkänt bl.a. i den här tråden. Ofta är det så att ryktena inte är falska, utan att verkligheten är ännu värre än rykterna, och att rykterna tar i i underkant, som var fallet med Lena Nyman under ett långt tag. Det skulle visa sig att hon var totalt handikappad och kunde varken andas eller röra sig från sin säng under den sista tiden och så hade det tydligen hållt på ett tag. Beträffande Zsa Zsa Gabor så hålls hon i det närmaste mumifierad i sitt hem där hon knappt ens är vid medvetande. Hennes man, "Prins" Anhalt, sägs vara en riktig skitstövel som behandlar henne som skit och enbart ser henne som en "trofé" då han han i sin jakt efter status kan stotlsera med att han är gift med den legendariska primadonnan.

Nu har Prinsessan Madeleine gått ut med att det blir giftemål nästa år, troligen i sommar. Den stora frågan är givetvis ifall Prinsessan Lilian lever så länge, troligtvis är hon lyckligt ovetande om karlsloken som blir ingift i familjen, men OM (och det är ett stort "om") hon nu på något sätt skulle fortfarande leva då den dagen kommer nästa sommar, så lär inte Lilian ens få en officiell inbjudan till detta bröllop heller.
2012-10-25, 21:06
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Jo som scrollock sa, Ronja Rövardotter, filmen är den gemensamma nämnaren. Alla dog på fem månader eller så ?
PO 31 december 2010 - LN 4 februari 2011 - RB 30 maj 2011

Ok. Dock tycker jag inte Bing Crosby passar in bland Elvis och Marc Bolan. Han var ju jazzsångare medan de andra var rocksångare.
2012-10-26, 08:52
Medlem
bruschens avatar
Citat:

Jovisst, men är han det för att två andra råkar råkar vara det vid samma tillfälle? Det är poängen, inte att Oldsberg skulle vara dålig, för det vet jag att han är.
2012-10-26, 11:34
Medlem
Citat:

DU glömde ne på listgan, nämligen Zsa Zsa Gabor! Skulle nog faktiskt sätta henne före Ali, men Ali verkar ju vara riktigt risig numera så det kan vara jämt skägg mellan dem. Ja, Lena Nyman var en person som var vanligt förekommande i sådana här sammanhang innan hon gick vidare. Nyman var riktigt sjuk under många år, och under den sista tiden hölls det publikt tyst om hur sjuk hon var, även om det var välkänt bl.a. i den här tråden. Ofta är det så att ryktena inte är falska, utan att verkligheten är ännu värre än rykterna, och att rykterna tar i i underkant, som var fallet med Lena Nyman under ett långt tag. Det skulle visa sig att hon var totalt handikappad och kunde varken andas eller röra sig från sin säng under den sista tiden och så hade det tydligen hållt på ett tag. Beträffande Zsa Zsa Gabor så hålls hon i det närmaste mumifierad i sitt hem där hon knappt ens är vid medvetande. Hennes man, "Prins" Anhalt, sägs vara en riktig skitstövel som behandlar henne som skit och enbart ser henne som en "trofé" då han han i sin jakt efter status kan stotlsera med att han är gift med den legendariska primadonnan.

Nu har Prinsessan Madeleine gått ut med att det blir giftemål nästa år, troligen i sommar. Den stora frågan är givetvis ifall Prinsessan Lilian lever så länge, troligtvis är hon lyckligt ovetande om karlsloken som blir ingift i familjen, men OM (och det är ett stort "om") hon nu på något sätt skulle fortfarande leva då den dagen kommer nästa sommar, så lär inte Lilian ens få en officiell inbjudan till detta bröllop heller.

Jag tror iofs att Lilian kan överleva till Maddes bröllop. Det här med hennes senilitet är ju faktiskt en jäkligt långt utdragen process, och även om det förmodligen kommer att gå väldigt fort när Lilians sista dödliga decline sätter in, så vet vi inte om det blir 2012, 2013 eller ännu längre fram i tiden denna decline tar fart. Men då kommer det förmodligen att gå mycket fort.

Zsa Zsa Gabor är väl den av dessa personer som jämförelsevis drabbats av mest krämpor och sjukdomar? Hon måste ha goda gener, som kunnat stå emot så länge...
2012-10-26, 13:07
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Det är det väl inte! Han är drabbad av en potentiellt dödlig sjukdom. Att han skulle vara dödligt sjuk vet vi inget om. En petitess kan tyckas men det är ju faktiskt en väsentlig skillnad.

Citat:
Jovisst, men är han det för att två andra råkar råkar vara det vid samma tillfälle? Det är poängen, inte att Oldsberg skulle vara dålig, för det vet jag att han är.
Inte bara för att jag totalt dömer ut "gyllene tre regeln" men jag tycker faktiskt att du har en riktigt bra och intressant poäng i din fråga.
2012-10-26, 14:19
Medlem
Citat:
Men då tror jag du skjuter på helt fel mål för det var ju Jeff-Pass som föreslog den kopplingen, inte jag!

https://www.flashback.org/sp40023434

Själv menade jag att detta var för tidigt att säga, att Oldsberg mycket väl kan dö "ensam" eller bli del av en "treenighet".

https://www.flashback.org/sp40024548

Så taggga gärna ned ett par hekto och kolla igenom fakta innan du skjuter från höften.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in