2012-04-18, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Hittar inte så mycket mer info om detta, men jag antar att han är i samma sits som Robin Gibbs, alltså koma. Eftersom dom verkar säkra på att det är sista tiden för Levon nu.

Speakin of Levon Helm måste jag rekommendera filmen "The Last Waltz" fr 1978 med The Band och en rad fina gästartister. Robbie Robertson pratar en del om döden där också, om de artister som vid det laget hade dött on the road.

http://www.youtube.com/watch?v=5rKlkR0B5aw

Nu kommer ju inte Levon Helm direkt att dö under karriärens topp, men skit samma....alla möter vi olika öden, och det är ytterligare en ur musikhistorien som kommer att stryka med ganska snart får man anta då.

The Band är lite speciella...men jag gillar mycket av det som de gjort, helt klart. Sköna snubbar hela gänget...
2012-04-19, 12:35
Medlem
Ratis avatar
Hasse Alfredsson deppar vidare.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle14700437.ab
2012-04-19, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Hasse Alfredsson deppar vidare.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle14700437.ab
Helvete, nu har gubben alltså Alzeimers på köpet. Ja, det är ju inte svårt att räkna ut att det här INTE är en lirare som kommer att besegra oddsen.
2012-04-19, 13:34
Medlem
Chrille Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Helvete, nu har gubben alltså Alzeimers på köpet. Ja, det är ju inte svårt att räkna ut att det här INTE är en lirare som kommer att besegra oddsen.

Han är 80 år. Alltså ett mer än medellivslängden. Det får man nog kalla att besegra oddsen. Eller menar du att han skulle leva för evigt? Dö ska vi väl alla göra förr eller senare.

Dessutom är ju Alzheimers hans egna gissning. Självdiagnostiserande är sällan särskilt lyckat.

Men du är ju sensationsjournalistikens okrönte konung.
Senast redigerad av Chrille P 2012-04-19 kl. 13:36.
2012-04-19, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille P
Han är 80 år. Alltså ett mer än medellivslängden. Det får man nog kalla att besegra oddsen. Eller menar du att han skulle leva för evigt? Dö ska vi väl alla göra förr eller senare.

Dessutom är ju Alzheimers hans egna gissning. Självdiagnostiserande är sällan särskilt lyckat.

Men du är ju sensationsjournalistikens okrönte konung.
Men Hasse vill ju själv dö, och där ligger en stor del av problemenm när han liksom åkallar alla sjukdomar och elände. Jag menar att han kunde göra som de gör i Hollywood filmerna, där gubben hittar mening med livet och återfår gnistan och skakar av sig allt det onda och lever frisk(are) och lycklig ett tag till innan han gör storstilad sorti istället för att bara tyna bort i isolering från världen.

Nja, han säger att han inte vill prata om alla hans sjukdomar, hjärta och cancer är nog två av dem. Skulle inte blo förvånad om diabetes ingår där också. Gällande Alzheimers är det möjligt att han har det också men inte vill göra det mer offentligt än vad han gör på detta sätt. För övrigt så har Prinsessan Lilian också självdiagnoserad sin Alzheimers och den är det väl ingen som ifragasätter?
2012-04-19, 15:49
Medlem
Chrille Ps avatar
Citat:
Nja, han säger att han inte vill prata om alla hans sjukdomar, hjärta och cancer är nog två av dem. Skulle inte blo förvånad om diabetes ingår där också. Gällande Alzheimers är det möjligt att han har det också men inte vill göra det mer offentligt än vad han gör på detta sätt. För övrigt så har Prinsessan Lilian också självdiagnoserad sin Alzheimers och den är det väl ingen som ifragasätter?

Fast nu backar du ju lite från din förra post där du skriker ut att han har Alzheimers som fakta.
2012-04-19, 16:48
Medlem
Citat:
Fast nu backar du ju lite från din förra post där du skriker ut att han har Alzheimers som fakta.
Nej, inte alls. Jag utgår ifrån vad han själv säger. Som din kompis Antevante framhävdade i diskussionen kring Ryan O'Neal så torde han väl självv känna till sig själv bäst, n'est-ce pas?
2012-04-19, 17:46
Medlem
Mikojans avatar
Citat:

Har aldrig varit nån större beundrare av Hasse Alfredson. Han var i första hand en underbälteskomiker, men ”en fin vänstermänniska” så etablissemanget skrattade smågenerat när han körde sina kuken- och fittanskämt.

Och nu koketterar den trötte clownen med att ”Jag tror att jag försvinner in i alzheimer eller någonting,”

Han ”skämtar” om att kanske hamna i en sjukdom som slagit sönder 100 000-tals förhållanden. Må gubben dö tyst i skymundan.
2012-04-19, 18:09
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Men Hasse vill ju själv dö, och där ligger en stor del av problemenm när han liksom åkallar alla sjukdomar och elände. Jag menar att han kunde göra som de gör i Hollywood filmerna, där gubben hittar mening med livet och återfår gnistan och skakar av sig allt det onda och lever frisk(are) och lycklig ett tag till innan han gör storstilad sorti istället för att bara tyna bort i isolering från världen.

Göra som de gör i Hollywoodfilmerna? Du glömde smileyn För seriöst menat kan det ju inte vara.

Prinsessan Lilians alzheimer är nog diagnostiserad vid det här laget. Att aftonhoran skriver enligt uppgift ska du nog ta med en nypa salt. I det fallet tror jag i 10 fall av 10 på hovmarskalken.
2012-04-19, 18:20
Medlem
Chrille Ps avatar
Citat:
Nej, inte alls. Jag utgår ifrån vad han själv säger. Som din kompis Antevante framhävdade i diskussionen kring Ryan O'Neal så torde han väl självv känna till sig själv bäst, n'est-ce pas?

"Helvete, nu har gubben alltså Alzeimers på köpet." skriver du precis som om det vore sanning och fakta som presenteras i artikeln.

Om du hade utgått från vad han själv säger så borde du ha skrivit ""Helvete, nu tror gubben alltså att han har Alzeimers också."

Känna sig själv bäst? Ska man då tro alla hypokondriker som självdiagnostiserar sig själv med hjärntumör vid minsta huvudvärk.

Hasse kanske bara börjar bli lite naturligt gaggig på ålderns höst.

Han säger "Jag tror att jag försvinner in i alzheimer eller någonting, säger han till *Nöjesbladet."

Eller någonting var det ja. Hasse är lika lite läkare som du och jag.

Att du dessutom sitter och spekulerar i att han skulle ha diabetes är direkt osmakligt.
2012-04-19, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Göra som de gör i Hollywoodfilmerna? Du glömde smileyn För seriöst menat kan det ju inte vara.

Prinsessan Lilians alzheimer är nog diagnostiserad vid det här laget. Att aftonhoran skriver enligt uppgift ska du nog ta med en nypa salt. I det fallet tror jag i 10 fall av 10 på hovmarskalken.
Glimten i ögan skulle det ju självklart vara, men då iform av denna! Vore ju helt klart ett plus ifall kan kunde göra ett värdigare avslut än vad han är på väg att göra. Ska man dö så ska man göra det med stövlarna på, eller i alla fall rak i ryggen med huvudet högt, och inte med svansen mellan benen. Att gå omkring och åkalla döden som han gör är en skymf mot alla de som tappert kämpar på till sista andetaget trots sitt lidande. Hasse har egentligen allt att leva för, men vill trots det inte göra det.

Prinsessan Lilians hovmarsalk sa ju själv att sjukdomen inte blivit diagnoserad av en läkare men att de var säkra på sin sak ändå, utan att gå in på hur. Jag är också övertygad om att det är Alzheimers Prinsessan Lilian har, och har även känt till detta sedan långt innan Hovmarsalk Palmstierna gick ut offentligt med uppgiften. Dock kvarstår faktum att hon, av allt att döma, blivit "självdiagnoserad" och summan av detta är att man inte kan avfärda att Hasse Alfredson kan lägga till Alzheimers som ytterligare en av alla sina krämpor.
2012-04-19, 18:37
Medlem
Citat:
"Helvete, nu har gubben alltså Alzeimers på köpet." skriver du precis som om det vore sanning och fakta som presenteras i artikeln.

Om du hade utgått från vad han själv säger så borde du ha skrivit ""Helvete, nu tror gubben alltså att han har Alzeimers också."

Känna sig själv bäst? Ska man då tro alla hypokondriker som självdiagnostiserar sig själv med hjärntumör vid minsta huvudvärk.

Hasse kanske bara börjar bli lite naturligt gaggig på ålderns höst.
Han säger "Jag tror att jag försvinner in i alzheimer eller någonting, säger han till *Nöjesbladet."

Eller någonting var det ja. Hasse är lika lite läkare som du och jag.

Att du dessutom sitter och spekulerar i att han skulle ha diabetes är direkt osmakligt.
Jisses, snacka om att märka ord. Spekulera? Osmakligt? För det första, vem har bett om din subjektiva åsikt? För det andra, spekulera är precis vad vi gör i den här tråden, allting bygger på andra eller tredjehanduppgifter och från dessa drar vi slutsatser. För det tredje så är det allmänt vedertaget att diabetesrisken ökar med åren (http://www.1177.se/Stockholm/Tema/Li...ldre/?ar=True), För det fjärde är jag troligen en av de som har mest medicinsk utbildning i den här tråden. För det femte, vem är det som spekulerar egentligen? (se det fetmarkerade). Du känner till den där historien om stenen och glashuset va?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in