Flashback bygger pepparkakshus!
2012-12-19, 17:26
Medlem
Scrollock: Förvisso liiite tidigt att ställa frågan kanske, men förutsatt att de överlever det sista av 2012....

Vilka av dessa personer överlever 2013?

Hans Alfredsson
Macaulay Culkin
Prinsessan Lilian
Magnus Härenstam
Klas Ingesson
Sten A Olsson
Michael Douglas
Ingvar Oldsberg
Lindsay Lohan
Charlie Sheen
Chuck Berry

En brokig samling personer. Något säger mig att Hasse A ryker 2013, och sällskap får han av Magnus Härenstam, Sten A Olsson, Lindsay Lohan och Macaulay Culkin.

Sheen och Prinsessan Lilian klarar sig även det året. Liksom Chucken...
2012-12-19, 18:59
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Michael Douglas son, Cameron Douglas, har blivit halvt ihjälslagen i fängelset och lever nu under dödshot från sina medfångar efter att ha pekats ut som "tjallare".

http://www.latimes.com/entertainment/gossip/la-et-mg-michael-douglas-son-beaten-cameron-douglas-prison-20121217,0,1959187.story

Bon Jovis dotter, Stephanie Bongiovi, riskerar ingen påföljd efter sin överdos som nära kostade henne livet. Hon har mao. fort frisedel att fortsätta med sitt missbruk och sina överdoser.

http://www.latimes.com/entertainment/gossip/la-et-mg-jon-bon-jovi-daughter-stephanie-bongiovi-heroin-charges-dropped-20121115,2758761,5780459.st ory

Verkar riktigt ruggigt att vara kändisbarn. Fan vad många som mår dåligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
Scrollock: Förvisso liiite tidigt att ställa frågan kanske, men förutsatt att de överlever det sista av 2012....

Hans Alfredsson
Macaulay Culkin
Prinsessan Lilian
Magnus Härenstam
Klas Ingesson
Sten A Olsson
Michael Douglas
Ingvar Oldsberg
Lindsay Lohan
Charlie Sheen
Chuck Berry

En brokig samling personer. Något säger mig att Hasse A ryker 2013, och sällskap får han av Magnus Härenstam, Sten A Olsson, Lindsay Lohan och Macaulay Culkin.

Hans Alfredsson Lever en hel del år till då han inte är så sjuk som många vill tro..
Macaulay Culkin Klarar sig
Prinsessan Lilian DÖR
Magnus Härenstam DÖR
Klas Ingesson Klarar sig
Sten A Olsson DÖR
Michael Douglas Klarar sig
Ingvar Oldsberg Klarar sig
Lindsay Lohan Klarar sig
Charlie Sheen Klarar sig
Chuck Berry Klarar sig
2012-12-19, 19:03
Medlem
Zenon1s avatar
Hm. Om Lilian lever ett år till eller mer är hon en superkvinna, fysiskt sett. Magnus H... hörde idag om en kvinna som levt i 12 år efter diagnostisetad cancer i ryggen. Hur Magnus mår idag är ju en viktig fråga i målet. Men att man inte hör något är ju illavarslande. Vad tror du själv om Oldsberg då, Jeff?
Senast redigerad av Zenon1 2012-12-19 kl. 19:05.
2012-12-19, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zenon1
Hm. Om Lilian lever ett år till eller mer är hon en superkvinna, fysiskt sett. Magnus H... hörde idag om en kvinna som levt i 12 år efter diagnostisetad cancer i ryggen. Hur Magnus mår idag är ju en viktig fråga i målet. Men att man inte hör något är ju illavarslande. Vad tror du själv om Oldsberg då, Jeff?

Oldsberg har problem med hjärtat, kanske mer egentligen, än med cancern i detta nu. Cancer kan iofs poppa upp igen när som helst och saker och ting kan gå fort...MEN...nej, jag tycker Oldsberg verkar rätt seg. Tror inte att hans tid är kommen år 2013, utan att han kan fortsätta leva ett hyfsat leverne med kvinnor (det finns alltid kändiskåta brudar som lägger upp sig) och klok kost, det närmaste året.
2012-12-19, 19:54
Medlem
Citat:

Hans Alfredsson
Macaulay Culkin
Prinsessan Lilian
Magnus Härenstam
Klas Ingesson
Sten A Olsson
Michael Douglas
Ingvar Oldsberg
Lindsay Lohan
Charlie Sheen
Chuck Berry

Ja, det är väl ingen egentligen som går säker bland dessa. Speciellt utsatta tror jag ändå Lilian och Olsson är, likaså Härenstam eftersom jag tror att det mörkas mycket om hans sjukdom. Alfredson försöker mörka sig men vi vet alla mycket äl hur illa ställt det är med honom. Fullt möjligt att han ryker nästa år eller tidigare. Chuck Berry har vacklande hälsa och har svimmat vid några tillfällen men hoppas han klarar sig bättre än Bo Diddley.

Dock missade du två namn, en jag tror på stenhårt är dessvärre Zsa Zsa Gabor. Tror hennes nio liv snart är nere på noll. Den andre är Kirk Douglas, för hur risigt det än går för hans son och sonson så tror jag ändå att Kirk hinner före. En annan jag är lite orolig för är Mickey Rooney och givetvis systrarna Fointaine och De Havililand.

Jag får en känsla av att du inte vill att jag nämner E. H. så jag undanlåter att nämna henne i din lista. Istället blir det spännande att se om Marc Platt och Herb Jeffries hinner till 100, vilket de båda fyller nästa år.
2012-12-20, 01:26
Medlem
Roibots avatar
Min gissning över vilka som dör 2013

Jag har bortsett från de vanligaste namnen som förekommer här, dvs Gabor, Alfredsson, Lilian, Douglas osv.

* Rochus Misch
* Jane Withers
* Maximilian Schell
* Theodore Bikel
* Nova Pilbeam
* Earl Cameron
* Esther Williams
* Lata Mangeshkar
* Wilford Brimley
* lda Pollock
* Charlotte Rae
* Don Pardo
* 2 personer från Our Gang-filmerna
2012-12-20, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roibot
Min gissning över vilka som dör 2013

Jag har bortsett från de vanligaste namnen som förekommer här, dvs Gabor, Alfredsson, Lilian, Douglas osv.

* Rochus Misch
* Jane Withers
* Maximilian Schell
* Theodore Bikel
* Nova Pilbeam
* Earl Cameron
* Esther Williams
* Lata Mangeshkar
* Wilford Brimley
* lda Pollock
* Charlotte Rae
* Don Pardo
* 2 personer från Our Gang-filmerna
Lite märkligt att Rochus Misch fortfarande lever. För över ett och ett halvt årsedan sa han ju att han kunde se döden i ögonen och att han inte skulle leva tills att se filmen som baserats på hans återberättelser, "The Last Witness", som skulle filmas 2012. Jag har dock inte hört något om att den filmen ens är på väg att filmas, är den klar än? Då kanske han hinner se den trpts alls?

http://www.express.co.uk/posts/view/246754/The-last-survivor-of-Hitler-s-downfall-in-the-bunker

Ett par andra namn jag kan lägga till på listan i så fall:

*Erich Priebke

*Maureen O'Hara

*Eli Wallach

*Al Molinaro

*Sid Caesar

*Jake LaMotta

*Patrick Mcnee

*Bernard Lewis

*Herman Wouk

*Chapman Pincher

*Anna Wing

*Luise Rainer (den f.n. absolut äldste A-list skådisen i Hollywood och en av de allra sista vuxna teaterskådisarna från 20-talet).

*Alice Babs

*Prins Philip (finns ett gammalt skrock som säger att en stjärna slocknar när en annan tänds och nu ska ju Arvsfursten Årins William få barn 2013, så vi får hoppas att det INTE stämmer!)

*Margaret Thatcher

*Nelson Mandela (om han inte ryker redan i år)

*Bashir Al-Assad (dåliga odds, han har ju sagt att han vägrar fly Syrien och att han tänker dö där, samtidigt som hans militär säger att de inte kan vinna).

*George Beverly Shea

*Billy Graham (predikanten)

Eventuellt även:

*Hugo Chavez

*Fidel Castro

*Billy Graham (fribrottaren)

*Rod Taylor & Carroll Baker (eftersom nästan alla andra skådisar som varit med i James Deans filmer har dött)

*Ronnie Biggs
2012-12-20, 05:33
Medlem
Scrollock: Vilka är de senaste exemplen på Fourstrikes? Det bör vara mycket ovanligt, men har säkert hänt att man kan koppla fyra kändisar som gått bort inom 1 år till samma förteelse.

Edit: Threestriken på Per Oscarsson-Lena Nyman-Ricky Bruch var ju mycket stark faktiskt då de gick bort över ett tidsspann på ganska exakt 5 månader endast.
Senast redigerad av Jeff-Pass 2012-12-20 kl. 05:40.
2012-12-20, 08:44
Medlem
Citat:
Scrollock: Vilka är de senaste exemplen på Fourstrikes? Det bör vara mycket ovanligt, men har säkert hänt att man kan koppla fyra kändisar som gått bort inom 1 år till samma förteelse.

Edit: Threestriken på Per Oscarsson-Lena Nyman-Ricky Bruch var ju mycket stark faktiskt då de gick bort över ett tidsspann på ganska exakt 5 månader endast.
Oklart. Till och med "American Pie" var ju en three-strike så fenomenet sträcker sig väldigt långt tiillbaka i tiden.
2012-12-20, 09:11
Medlem
Jehäpp, fara och färde för Mubarak igen:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15959868.ab

Zsa Zsa Gabor fick den sista smörjelsen redan för två år sedan.

http://edition.cnn.com/2010/SHOWBIZ/celebrity.news.gossip/08/15/zsa.zsa.gabor.hospitalized/index.html

Hur fungerar det då? Betyder det att det är "avklarat" eller måste man få sista smörjelsen igen när det är dags nästa gång?
Senast redigerad av scrollock 2012-12-20 kl. 09:36.
2012-12-20, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Jehäpp, fara och färde för Mubarak igen:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15959868.ab

Zsa Zsa Gabor fick den sista smörjelsen redan för två år sedan.

http://edition.cnn.com/2010/SHOWBIZ/celebrity.news.gossip/08/15/zsa.zsa.gabor.hospitalized/index.html

Hur fungerar det då? Betyder det att det är "avklarat" eller måste man få sista smörjelsen igen när det är dags nästa gång?

Hade detta forum haft tillstånd att dela ut sista smörjelser (i all välmening förstås), så hade väl Hasse Alredsson drunkat i salva vid detta laget, och således dött av smörjelsen i sig
2012-12-20, 10:53
Medlem
Ratis avatar
Ni som gillar det magiska talet tre lär inte behöva vänta allt för länge tror jag.
Mubarak, Chaves och Castro lär vara borta innan midsommar, ja antagligen redan innan påsken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in