2009-01-23, 20:54
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niclasnj
Kanske blir det Bengt Andersson som får släppa hörnflaggan härnäst...då menar jag inte alkismålvakten utan Bengt från "Staffan & Bengt" och "Sällskapsresan II" Född 1922!!!!

Död 2007.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bengt_A...3%A5despelare)
Senast redigerad av Limma skinkbit 2009-01-23 kl. 20:57.
2009-01-24, 18:07
Medlem
Trinnits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumping
....

Vad blev det av Kurt Olssons kompanjon Arne?

....

Arne, a.k.a Hans Wiktorsson IRL, är numera sjukpensionär efter att i Augusti 1989 ha blivit påkörd och nästan tagen av daga av en Göteborgsk spårvagn.
Allt enligt wikipedia.
2009-02-01, 07:03
Medlem
JerryCottons avatar
Konstigt, ingen reaktion på Ingos bortgång...
2009-02-01, 07:59
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Konstigt, ingen reaktion på Ingos bortgång...

Beror kanske på att han redan är död. Tråden handlar om kändisar som ligger inför döden, inte vilka som dött.
2009-02-01, 08:11
Medlem
Jag vidhåller vad jag skrivit tidigare, Percy Nilsson ser ut som om han genomgått otaliga behandlingar med cellgifter och annat otrevligt. Mannen i fråga har magarat och tappat all sin färg i hyn på ett år. Hen ser ut som en vandrande vållnad. Jag ser honom mycket ofta och han ser sjuk ut!
2009-02-01, 08:36
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kravman
Jag vidhåller vad jag skrivit tidigare, Percy Nilsson ser ut som om han genomgått otaliga behandlingar med cellgifter och annat otrevligt. Mannen i fråga har magarat och tappat all sin färg i hyn på ett år. Hen ser ut som en vandrande vållnad. Jag ser honom mycket ofta och han ser sjuk ut!

Jag håller inte med dig riktigt. Han har smalnat av lite och anlagt ett skägg. Men sjuk tycker jag definitivt inte att han ser ut.
2009-02-02, 09:57
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Beror kanske på att han redan är död. Tråden handlar om kändisar som ligger inför döden, inte vilka som dött.

Menade givetvis att det är konstigt att ingen hade plockat Ingo, han har ju ändå varit sjuk länge.
2009-02-03, 23:42
Medlem
Mr.Zebs avatar
Såg filmen Good Dick idag... (rekomenderas ej)
men i filmen medverkade Charles During... jag tänkte faktiskt då att det är ett namn som borde finnas med här... för gubben hade blivit gammal, tappat all gnista och spänst... han har alltid sett gammal ut men ändock haft fart i tal och ben... men här fanns han med och kunde knappt gå, talet sluddrigt och grymt avmagrad...

tänkte för mig själv att detta måste vara hans sista film... synd att avsluta med denna skitrulle...

men fel hade jag där... gubben som föddes 1923 har nio rullar efter denna, så han är tydligen mer vital än vad jag troode...
dock är några av filmerna i pre-production så jag hoppas han hinner färdigställa dem alla...

tror dock att slutet närmar sig... tyvärr...

Till Ingo... Jag har varit inne på det tidigare... stora stjärnor dör 3 och 3...
får se om tesen håller och 2 andra stora personligeter drar sitt sista andetag nu när en stor elefant har trillat av pinn...
2009-02-04, 02:39
Bannlyst
Hasse Alfredsson dör säkert inom ett år. Gammal och skröplig, ser betydligt mycket äldre ut än andra i hans ålder. Han är inte ens åttio. Dricker rätt mycket och äter onyttigt gör han också. Hoppas fan att jag har fel, gillar Hasse.
2009-02-04, 07:29
Bannlyst
Borde inte James Arness gå ur tiden snart? Han måste också vara rätt gammal. Har för mig jag såg nån bild för tiotalet år sedan och då såg han ut som om Bengt Ekeroth länge vandrat vid hans sida.
2009-02-04, 08:04
Medlem
Basse Lerghagens avatar
När går landets äldsta filmstjärnor hädan ?

då menar jag Sickan Carlsson född 1915 och Anna-Lisa Eriksson född 1913. Är dom sjuka ännu?

dessa är 1940-talets stjärnor inom film. Deras motskådespelare är döda sen länge b.la Georg Rydeberg, Nils Poppe, Åke Söderblom mfl

inget nytt om Patrick Swayze??
Senast redigerad av Basse Lerghagen 2009-02-04 kl. 08:09.
2009-02-04, 09:42
Medlem
Zenon1s avatar
Om sannolikhet

Det är statistiskt sannolikt att såväl Sickan och Anna-Lisa som Sif Ruud och Martin Ljung går hädan under 2009. De är alla över 90. Och att de är döda inom fem år är ytterst sannolikt. Jag vet inte vem som, rent statistiskt, hänger på den sköraste tråden: Martin Ljung (född 1917) som är man, eller Anna-Lisa som är fyra år äldre. Att samtliga har relativt kort tid kvar är odiskutabelt. Men vem går först?

Det faktum att man inte hör ett enda ord om Jarl Alfredius, som i somras slutade i TV på grund av prostatacancer, kan väl rimligen bara betyda att han är väldigt sjuk. Eller?
Senast redigerad av Zenon1 2009-02-04 kl. 09:53.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in