Flashback bygger pepparkakshus!
2008-01-13, 08:42
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joker
Martin Ljung, Lär vara rätt gammal och gaggig.
Källa på det?
2008-01-13, 10:15
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Pandy
Källa på det?
Han fyller 91 i år. Då är man gammal.

/T
2008-01-13, 10:24
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joker
Martin Ljung, Lär vara rätt gammal och gaggig. Är väl den sista komikern i sin generation.
Fidel Castro, kända hälsoproblem, snart är hans nio liv slut.
Britney Spears, dör om hon inte tar tag i sitt liv. En sekt eller en rekordelig karl kan bli räddningen (Britney you can PM me if you read this )

Jokrar:
Leila K hittas livlös i en trappuppgång i City.
George Bush den äldre får en hastig hjärtattack i oktober.
Bert Karlssons cancer är tillbaka, with a vengeance!

Hänger nog med ett år till trots allt:
Hasse Alfredsson
Hugh Hefner
Ingvar Kamprad

Nej, inte Martin Ljung. Han lär vara rätt kry för sin ålder. Han ska ha närvarat på Povel Ramels begravning och talade även en kort tid öfre det ut i tidningarna om någonting i en kort nöjesartikel i Aftonbladet. Tror det handlade om att uppkalla någontnig efter honom, men som inte blev av, men han sade att det inte gjorde honom så mycket, att han var nöjd ändå som hade sin hälsa.

Att han skulle vara den enda "revyartisten" kvar i sin generation är väl en sanning med modifilation. Hasse Alfredson, som han jobbade en hel del med, lever fortfarande (om än mycket knappt), Bosse Parnevik likså (som även han haft hjärtattack), och inte att förglömma Birgitta Andersson som även hon jobbade med i det gänget på 60-talet. Gaby Stenberg och Annalisa Ericson är också kvar, Förvisso är Martin Ljung den äldsta kvarvarande i "gänget" men inte på något sätt den ende.

Samtidigt är jag förvånad över att ingen nämnt Lennart Hellsing, Lennart Nilsson (ålder) eller Sam Nilsson (som ju höll på att dö i kombinerad hjärtattack och drunkning på Isalnd förra året, så han sitter nog löst).

En som jag i sammanhanget drar mig för att nämna för jag vill inte ens överväga tanken, men det är Christopher Lee som varit mer aktiv än någon annan skådis i sin ålder och man kan bara hoppas att det är till hans fördel och inte nackdel så att han jobbar ihjäl sig.
2008-01-13, 10:24
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr

/T

Han intervjuades is samband med Povel Ramles död coh då lät han ok, gammal men helt klar. Undrar om han och Povel blev vänner igen på slutet?
2008-01-13, 10:40
Medlem
joppes avatar
Den danska rederiägaren Mærsk McKinney Møller, god för över 200 miljarder, fyller 95 och har blivit väldigt sliten. Han fru, som han var gift med i 65 år, dog i 2005 och det har drabbat honom hårt.
2008-01-13, 16:20
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Suharto först ut på listan: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1619513.ab
2008-01-13, 18:55
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Många nämner Leila-K, men jag tror ni är helt ute och cyklar. Leila-K tillhör nog samma kategri av människor som Britney Spears, Courtney Love, Kate Moss, Pete Doherty, m.fl. M.a.o. den typ som i princip kan gå ner sig hur mycket som helt (och gör det!) utan att det egentligen aldrig är något snack om att det skulle vara fara för livet. Nä, Leila-K kommer att fortsätta gå ner sig och gå en tidig död till mötes....om något decennium från nu....
2008-01-13, 20:03
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michael Caine
C-H Hermansson!
Nyss fyllda 90 och har inte hörts av på länge...
En o annan droppe (rysk) vodka kan man ju anta har slunkit ner genom hans strupe under sina "glansdagar" när han hade sina kompisar borta i öst.

/M.C.
Såg honom nyligen i en intervju i Axess-tv, jag tyckte han verkade vara väldigt pigg och klar för att vara 90 år. Jag tror han har potential att bli hundra faktiskt
2008-01-13, 20:53
Medlem
Andy Pandys avatar
(Om Martin Ljung)

Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Nä, jag menar, vad har joker för källor på att han är senil ("gaggig", som han skrev)?
2008-01-13, 22:14
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petterniklas
Jag tippar att dessa fem kommer att trilla av pinnen i år.

Ulf Larsson
Leif Silberski
naken janne
Jan malmsjö
Kristina Lugn

Såg Leif på gatan idag och han såg jävligt pigg ut. Är du förresten säker på att Kristina Lugn verkligen lever?

Erland Josephson och Lena Nyman lär trilla av pinn iår, för övrigt.
2008-01-13, 22:26
Medlem
Marie Fredriksson. Kämpar hon med ny cancer i tysthet?

Michael J Fox. Hur långt är hans Parkinson gången nu?

Tänkte skriva Reagan men han har tydligen redan dött.

Men va faan, är Inga Gill oxå död? Och det för över 7år sen.
2008-01-13, 22:29
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Såg Leif på gatan idag och han såg jävligt pigg ut. Är du förresten säker på att Kristina Lugn verkligen lever?

Erland Josephson och Lena Nyman lär trilla av pinn iår, för övrigt.
Erland Josephsson ser inte så värst kry ut. Leif Silbersky är inte en helt okvalificerad gissning då han haft cancer. Han är emellertid botad så jag tror inte han svävar i farozonen längre. Michael J. Fox tror jag hör till kategorin av människor som stadigvarande blir allt sämre och sämre, men jag tror dock inte han är döende.

Förresten, tror ni Owen Wilson är på det torra nu eller kommer att försöka igen?

För övrigt tror jag Shimon Peres fru, Sonya kommer att kola i år. Ganska mycket tyder på det.
Senast redigerad av Sonny Crockett 2008-01-13 kl. 22:34.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in