2008-06-04, 21:57
Medlem
BGHs avatar
Såg Erland Josephsson

för ett par veckor sedan. Han såg ut att lida av Parkinson(?) och var smal som en sticka. Han är ju 85 och lär nog inte leva länge till.
2008-06-04, 22:05
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BGH
för ett par veckor sedan. Han såg ut att lida av Parkinson(?) och var smal som en sticka. Han är ju 85 och lär nog inte leva länge till.
Jo, jag har för mig att det stämmer, att han lider av Parkinson alltså. Det har han gjort i många, många år och det har blivit mer och mer märkbart hos honom på senare år. Dock vet jag inte om prognosen för honom är så pass mycket mer dödlig än, säg, för Michael J. Fox, som verkar klammra sig kvar trots att hans livskvalitet måste vara minimal vid det här laget.

Annars är det inte så många gamla Bergman-veteraner kvar med oss längre, förutom Max von Sydow, som hör till en av mina favoriter av de nu levande, svenska skådisarna som är verksamma i utlandet.
2008-06-04, 22:05
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Nej, nu läser vi om, och nu läser vi rätt

Jag sa att han har det "KÄMPIGT", inte att han låg för döden, och jag sa att han INTE längre var kvar på sjukhus, men ansåg det värt att ta upp eftersom läkarna "såg allvarligt" på hjärtattacken.

Ok, jag som trodde tråden behandlade kändisar som låg inför döden.
2008-06-04, 22:08
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Ok, jag som trodde tråden behandlade kändisar som låg inför döden.
Men han kanske låg inför döden i just det korta ögonblicket han fick sin hjärtattack?
2008-06-04, 22:11
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Jo, jag har för mig att det stämmer, att han lider av Parkinson alltså. Det har han gjort i många, många år och det har blivit mer och mer märkbart hos honom på senare år.
Det har han också talat om i intervjuer och så. Själv minns jag att jag såg honom på Stockholms central för vad som måste vara nu tio år sedan, och redan då såg han påtagligt märkt ut. Inte så att man nödvändigtvis tänkte "Parkinson" när man såg honom (jag minns inte om han hade fått diagnosen då), men i alla fall "fan, han börjar bli gammal".
2008-06-04, 22:27
Medlem
BGHs avatar
Citat:
Jo, jag har för mig att det stämmer, att han lider av Parkinson alltså. Det har han gjort i många, många år och det har blivit mer och mer märkbart hos honom på senare år. Dock vet jag inte om prognosen för honom är så pass mycket mer dödlig än, säg, för Michael J. Fox, som verkar klammra sig kvar trots att hans livskvalitet måste vara minimal vid det här laget.

Annars är det inte så många gamla Bergman-veteraner kvar med oss längre, förutom Max von Sydow, som hör till en av mina favoriter av de nu levande, svenska skådisarna som är verksamma i utlandet.

Vi hade visserligen precis genomlidit en drygt fyra timmar lång teaterföreställning och det kan ju få vem som helst att se lite sliten ut; men han hade iallafall rasat i vikt sedan sina glansdagar och han fick bäras ut av personalen och jag tyckte han såg klart märkt av sjukdomen.
2008-06-04, 22:30
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BGH
Vi hade visserligen precis genomlidit en drygt fyra timmar lång teaterföreställning och det kan ju få vem som helst att se lite sliten ut; men han hade iallafall rasat i vikt sedan sina glansdagar och han fick bäras ut av personalen och jag tyckte han såg klart märkt av sjukdomen.
Fick han verkligen bäras ut? Ja det var ju inte bra, men en eloge till honom att han fortfarande orkar (nåja) uppträda i föreställningar, och vara med så pass länge.
2008-06-04, 22:35
Medlem
BGHs avatar
Citat:
Fick han verkligen bäras ut? Ja det var ju inte bra, men en eloge till honom att han fortfarande orkar (nåja) uppträda i föreställningar, och vara med så pass länge.

Nja, vi satt båda i publiken (sorry, my bad). Men bäras ut fick han. Han hade nog träsmak i röven också, stackar'n
2008-06-06, 07:32
Medlem
Trumpeters avatar
Paul Newman verkar inte ha långt kvar om man ska tro Aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2623847.ab
2008-06-06, 09:49
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Paul Newman verkar inte ha långt kvar om man ska tro Aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2623847.ab
Nä.
Möjligen kan man hoppas att uppgifterna är lika otillförlitliga som de om Liz Taylor för något år sedan.
2008-06-06, 10:30
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Pandy
Nä.
Möjligen kan man hoppas att uppgifterna är lika otillförlitliga som de om Liz Taylor för något år sedan.
Karln är 83 år, det är helt naturligt att dö i den åldern. Skönt om han slipper plågas och ligga några år som ett kolli på ett sjukhus.

Vafan är grejen med att tro att kända personer är odödliga? Bara på FB barn, bara på FB...
2008-06-06, 10:34
Medlem
Walkers avatar
Enligt vissa avdelningar Flashbacks forum har inte Moder Svea långt kvar..
Fast är tanten mer än 1000 år är döden rätt naturlig.

Men hon är kanske ingen kändis utan en mer än fantasifigur från 1800-talet.

Glad nationaldag/helg i allfall ni kändisdödens väktare
Senast redigerad av Walker 2008-06-06 kl. 10:38.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in