2005-11-02, 01:13
Citat:
I princip håller jag med dig om att man inte bör häckla människor för deras utseende. Däremot tycker jag att situationen blir lite annorlunda när det gäller offentliga personer, som själva valt att synas.
Ursprungligen postat av catami
Jag tycker väldigt illa om människor som häcklar andra människors utseende oavsett om det gäller JG eller någon annan. Den som inte operativt försöker ändra sitt utseende måste få bli betraktad som den människa man är. Alla är inte vackra enligt idealen och man ser ut som man gör och ska inte behöva utstå spott och spe för det.
I media görs det ju narr av kända personers utseenden hela tiden, se bara på de karikatyrteckningar som publiceras även i den malligaste morgontidningen (för att låna en av JGs fraser).
Stand-Upkomiker gör ju också narr av kändisars dialekt och kroppsspråk, som de inte heller kan rå för.
Kontentan är alltså att offentliga personer är lovligt byte, oavsett om du gillar det eller inte.
Citat:
Jag tycker att det är helt ok att göra narr av kända svenskars utseende på ett anonymt internetforum. Punkt slut.
Man behöver inte tycka om alla människor och man har rätt att ha sin åsikt. Om man däremot vill häckla någons utseende tycker jag att man ska ställa sig upp på samma plattform och visa att man står för sin åsikt istället för att gömma sig bakom löjliga signaturer på FB!
Jag förstår för övrigt inte hur du klarar av besöka det här forumet? Härinne haglar ju attribut som "den Fete", och hela trådar ägnas åt kändisars utseende, intelligens, bröststorlek samt sexuella läggning.
En evighetstråd ägnas även åt att göra sig lustig över dvärgar, och den i särklass populäraste typen av avatarer föreställer utvecklingsstörda människor.
Listan över moraliska anstötligheter här på FB kan göras milslång, men det du hakar upp dig på är en tråd om längden på JGs armar!
Du verkar sannerligen ha en selektiv syn på vad som är värt att uppröra sig över!
Citat:
För det första har jag inte yttrat ett ljud i den här tråden om längden på JGs armar eller någonting annat rörande JGs utseende. Däremot klagade jag på ditt moraliserande inlägg, och det verkar du inte ha gillat.
Du tycker JG ska häcklas tillbaka.... det har jag ingen invändning emot... förutom att jag tycker du är feg om du inte vågar ställa dig upp med dina åsikter.
Men jag ger dig i alla fall en poäng: Få härinne skulle nog smäda JG för hans korta armar om de mötte honom i verkligheten. Å andra sidan vore ju det en direkt elak handling, jämfört med anonymt skvaller på ett internetforum.
Slutligen vill jag uppmana dig att ta en funderare på om FB verkligen är rätt plats för dig. Denna tråd om längden på JGs armar är som sagt småpotatis jämfört med vad som döljer sig på andra ställen här på FB...
P.s. Glöm inte att ta med måttbandet nästa gång du äter middag med Janne!
Intressanta mått är som tidigare nämnts huvudomkrets samt underarmarnas längd.
Om Janne undrar vad du håller på med kan du hälsa från grabbarna på Flashbacks rasbiologiforum.
D.s.