2005-11-02, 01:13
Medlem
InkoPinkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Jag tycker väldigt illa om människor som häcklar andra människors utseende oavsett om det gäller JG eller någon annan. Den som inte operativt försöker ändra sitt utseende måste få bli betraktad som den människa man är. Alla är inte vackra enligt idealen och man ser ut som man gör och ska inte behöva utstå spott och spe för det.
I princip håller jag med dig om att man inte bör häckla människor för deras utseende. Däremot tycker jag att situationen blir lite annorlunda när det gäller offentliga personer, som själva valt att synas.

I media görs det ju narr av kända personers utseenden hela tiden, se bara på de karikatyrteckningar som publiceras även i den malligaste morgontidningen (för att låna en av JGs fraser).

Stand-Upkomiker gör ju också narr av kändisars dialekt och kroppsspråk, som de inte heller kan rå för.

Kontentan är alltså att offentliga personer är lovligt byte, oavsett om du gillar det eller inte.
Citat:
Man behöver inte tycka om alla människor och man har rätt att ha sin åsikt. Om man däremot vill häckla någons utseende tycker jag att man ska ställa sig upp på samma plattform och visa att man står för sin åsikt istället för att gömma sig bakom löjliga signaturer på FB!
Jag tycker att det är helt ok att göra narr av kända svenskars utseende på ett anonymt internetforum. Punkt slut.

Jag förstår för övrigt inte hur du klarar av besöka det här forumet? Härinne haglar ju attribut som "den Fete", och hela trådar ägnas åt kändisars utseende, intelligens, bröststorlek samt sexuella läggning.

En evighetstråd ägnas även åt att göra sig lustig över dvärgar, och den i särklass populäraste typen av avatarer föreställer utvecklingsstörda människor.

Listan över moraliska anstötligheter här på FB kan göras milslång, men det du hakar upp dig på är en tråd om längden på JGs armar!

Du verkar sannerligen ha en selektiv syn på vad som är värt att uppröra sig över!
Citat:
Du tycker JG ska häcklas tillbaka.... det har jag ingen invändning emot... förutom att jag tycker du är feg om du inte vågar ställa dig upp med dina åsikter.
För det första har jag inte yttrat ett ljud i den här tråden om längden på JGs armar eller någonting annat rörande JGs utseende. Däremot klagade jag på ditt moraliserande inlägg, och det verkar du inte ha gillat.

Men jag ger dig i alla fall en poäng: Få härinne skulle nog smäda JG för hans korta armar om de mötte honom i verkligheten. Å andra sidan vore ju det en direkt elak handling, jämfört med anonymt skvaller på ett internetforum.

Slutligen vill jag uppmana dig att ta en funderare på om FB verkligen är rätt plats för dig. Denna tråd om längden på JGs armar är som sagt småpotatis jämfört med vad som döljer sig på andra ställen här på FB...

P.s. Glöm inte att ta med måttbandet nästa gång du äter middag med Janne!
Intressanta mått är som tidigare nämnts huvudomkrets samt underarmarnas längd.

Om Janne undrar vad du håller på med kan du hälsa från grabbarna på Flashbacks rasbiologiforum.
D.s.
Citera
2005-11-02, 02:40
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av {I}{K}{E}
Jag har själv inte skrattat så mycket idag, som när jag läste ditt inlägg
Armar är kul

Det värsta är att jag också satt och skrattade åt mitt eget inlägg som skulle vara "seriöst" och lite gnälligt pga alla uppräkningar och omskrivningar....

Kanske är det faktiskt så att JG:s utväxter med fingrar på ÄR roligt.... Hursomhelst så kom jag på vem han är lite lik: Guillou-Look-Alike
Citera
2005-11-02, 02:56
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Kanske är det faktiskt så att JG:s utväxter med fingrar på ÄR roligt
Men se där, en omskrivning till!
Citera
2005-11-02, 02:57
Medlem
mr.arnes avatar
JG är i gott sällskap angående huvudets storlek i förhållande till kroppen, kolla in Mick Jagger
Citera
2005-11-02, 05:01
Medlem
Det är jäkligt låg nivå att håna någon för hans/hennes utseende.
Vad gäller Jan G. så har jag träffat honom IRL för rätt många år sedan. Då var han en snygg kille med klart tjejtycke. Intelligent person och bra författare är han också. Intressant när han är med och diskuterar i TV. Jag gillar honom alltså!
Citera
2005-11-02, 09:10
Medlem
Oj, det var ett väldans tjat om vad man bör och inte bör göra.
Jag startade den här tråden för att höra om andra fått samma intryck av Jannes kropp som jag (hm... det där kan misstolkas). Och människor förmedlar sina intryck. Precis som jag ville. Kör på.
Citera
2005-11-02, 09:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny K Ståhl
Oj, det var ett väldans tjat om vad man bör och inte bör göra.
Jag startade den här tråden för att höra om andra fått samma intryck av Jannes kropp som jag (hm... det där kan misstolkas). Och människor förmedlar sina intryck. Precis som jag ville. Kör på.
Precis, du bestämmer, moralisterna kan starta en egen tråd, där de tycker synd om Janne
Citera
2005-11-02, 09:19
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Jodå, han når uppenbarligen tangenterna på sin skrivmaskin
Och god fantasi har han tydligen också, eftersom han påstår att förebilden till slagkämpen Erik i Ondskan är just han själv. Jag kan dock inte fatta hur man skulle kunna ge någon annan på käften när ens armar knappt räcker till den egna midjan. Men han kanske behärskar någon form av bisarr dvärggrappling.

Ditt inlägg har perfekt komisk timing! Jag garvade som en påtänd hyena när jag kom till "någon form av bisarr dvärggrappling" (nu börjar jag gnägga igen!).
Mera inlägg av den här stilen efterlyses. Dvärggrappling...
Citera
2005-11-02, 09:21
Medlem
Varför är små män stora eller tvärtom!!!

Har storleken betydelse ???

Varför är alla stora män små , undrar jag oroligt framför PC:n och betraktar min resliga gestalt , när jag tittar bort mot spegeln.
Vetenskapliga undersökningar visar att kroppslängden avtar mot kvällningen. Det kan skilja nästan två centimeter i längd mellan 06.00 i arla morgonstund och 24.00 på natten. Alltså är det inte särskilt egendomligt att skaparkraften är som störst då. Kvällspigga människor är således kreativa och finner lösningar på de mest invecklade världsproblem.
Det är således fullständigt naturligt att viktiga förhandlingsresultat nås under s k nattmanglingar, där den korte oftast drar det längsta strået.
Tänk bara på förre ordf. i kommunalarbetarförbundet , Sigvard Marjasins förhandlingsframgångar.
I sin karriär som landshövding i Örebro gjorde han sig känd som den kreativa bokföringens mästare.
Eftersom han ansåg att konsumkvittona var för långa klippte han av dessa så att ekonomiavdelningen på länsstyrelsen slapp stava sig igenom innehållet i kvittona, vilket förenklade konteringen.
Å andra sidan så var hans karriär som landshövding tämligen kort.

Nå nu åter till kvällsmänniskans kreativitet, som förstärks, enligt vetenskapliga rön, av en kroppslängd, som bör vara ringa.

Det ligger i den något småväxte mannens natur att plåga den mindre vetande omgivningen med nattliga intellektuella samtal.
Ett känt exempel är Adolf Hitlers berömda bordssamtal , som till viss del nedtecknades av de frampå småtimmarna sömniga sekreterarna.
Resliga generaler i storleksordningen 190 cm fick nätterna i ända lyssna till den alltmer pigge lille mannens beskrivningar över hur imaginära truppstyrkor skulle skickas mot de sibiriska horder , som hotade invadera Tyskland. Inte att undra på att Wehrmachts representanter hade problem med argumentationen, när tröttheten tog överhanden.
Tekniken är lätt igenkännbar. Nattmanglingar är ingen favoritsysselsättning för den reslige.
Det enda som var stort på A.H. var uniformsmössan, som enligt uppgift vägde närmare 8 kg och var gjord av ogenomtränglig pansarplåt för att skydda mot eventuella attentat.
Mössvikten förklarar även hälsningen med utsträckt arm, då tyngden hos huvudbonaden i praktiken omöjliggjorde en normal möss/hattlyftning.

Dessa empiriska och vetenskapliga teorier var icke kända i början på 1800-talet, då en annan till synes oansenlig man härjade i Europa. Jag tänker på Napoleon , som slängde bort mycken onödig kraft på att förgäves försöka lyfta sig genom att ideligen grabba tag i uniformsjackan snett inåt uppåt och sedan göra lyftförsök. Visserligen hade han en stor huvudbonad. Men den kraftfulla kombinationen stor dylik , liten kroppsstorlek samt nattliga samtal var okänd på den tiden.

Men ingen regel som inte har något undantag. Tänk på presidenterna Eisenhoower, Reagan samt Clinton vars längd inte kan ses som liten. Men å andra sidan lyckades de kompensera detta genom diminutiv huvudbonad eller ingen sådan. Vad gäller presidenternas nattliga aktiviteter så är jag ej underkunnig.

Det finns för den intresserade möjlighet att besöka Berchtesgaden och örnnästet. Sista delen av resan görs med buss och därefter hiss till toppen. Själv besökte jag detta näste för ca 10 år sedan. Efter besöket stod vi och väntade på busschauffören, som dröjde.

Till slut tröt tålamodet hos en dam, som med sprucken röst utropade på tyska : Wann kommt der Führer
zurück ??
Citera
2005-11-02, 09:38
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennnyson
Det är jäkligt låg nivå att håna någon för hans/hennes utseende.
Vad gäller Jan G. så har jag träffat honom IRL för rätt många år sedan. Då var han en snygg kille med klart tjejtycke. Intelligent person och bra författare är han också. Intressant när han är med och diskuterar i TV. Jag gillar honom alltså!

Du är inrriterad eftersom du har träffat honom (känner honom om det hade varit någon som du inte känner så skulle du inte bli så iriterad eller hur? Erkänn nu. Är det någon som tror att JG skulle ta illa upp av det som skrivs här? Jag tror bara att han skulle ta och skriva en väldigt sarkastisk artikel i aftonbladet som behandlade folk och det folk skriver här.
Citera
2005-11-02, 10:11
Bannlyst
det finns många som hatar guillou för att han är en vänsterskribent som har fräckheten att vara en kaxig besserwissertyp med nyanserade åsikter istället för nån sedvanligt flummig VP-clown. kaxiga besserwisserattityder har liksom högern patent på.

då griper man gärna efter halmstrån.. Guillou är.. är... KORT! och... FUL!

sen tycker jag spekulationerna om att det faktum att gubben IDAG är fet skulle tyda på att han inte kunde slåss och sporta när han var ung är ju bara fånigt. Han är ju gammal nu. och en av anledningen till att han är "stubb"-formad är ju att han varit ganska muskulös och musklerna omvandlats till fett. kolla bilder på när han var ung, där är han mer atletisk.

fast visst, scenen i ondskan där Erik-Jan uppvisas inför klassen som ett exempel på arisk perfektion undrar jag om den verkligen har täckning...
Citera
2005-11-02, 10:26
Medlem
Citat:
Historikern Dick Harrison och Jan Guillou samtalar i en kyrka, någonstans långt fram vid altaret.

Den där Harrison har väl också ett osedvanligt stort huvud (eller ovanligt spinkig kropp)? Det måste ha liknat Alien vs. Pradator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in