2005-11-01, 19:04
Medlem
Med tanke på alla kommentarer jag fick på mitt inlägg och med tanke på vad i inlägget som kommenterades... konstaterar jag att de flesta bars av dåligt samvete.
En, som säkert känner sig träffad, borde kanske ta sig en funderare på skillnaden mellan skvaller och häckleri.
Citera
2005-11-01, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Med tanke på alla kommentarer jag fick på mitt inlägg och med tanke på vad i inlägget som kommenterades... konstaterar jag att de flesta bars av dåligt samvete.
En, som säkert känner sig träffad, borde kanske ta sig en funderare på skillnaden mellan skvaller och häckleri.
Ja det har du faktiskt rätt i
Citera
2005-11-01, 19:16
Medlem
InkoPinkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Jag känner mig träffad, dock utan att ha det minsta dåligt samvete!

Att häckla/skvallra om en sådan person som JG tycker jag är mycket upplyftande, särskilt som JG själv inte direkt drar sig för att häckla offentliga personer i sina krönikor och böcker!

Nu infinner sig ju genast frågan varför du känner dig tvungen att leka Arn, och likt en riddare springa till den (själv)gode JGs försvar?
Citera
2005-11-01, 19:20
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InkoPinko
....och likt en riddare springa till den (själv)gode JGs försvar?
Tycker nog Jan blivit mer ödmjuk under dom senaste åren.
Citera
2005-11-01, 19:58
Medlem
Hans Castorps avatar
Efter att de släppt ut Janne från kåken efter IB-affären ville han göra lumpen. Han ville bli kustjägare. Jodå. Nu tog ju ingen det här riktigt på allvar, särskilt som han inte var särskilt aktuell för värnplikt efter att ha skakat galler. Men Janne envisades och krävde att få göra lumpen som kustjägare. Han skrev till och med om detta skrattretande krav i några artiklar. Han blev emellertid inte antagen. En 1,65 cm lång hobbit var konstigt nog inte intressant som jägarsoldat... Hade nog blivit dyrt att kontruera en specialkarbin till honom, med en 15 cm lång kolv, gjord i balsaträ och aluminium.

Och Catami: Din vidriga och unkna präktighet stinker. Håll dig härifrån om du inte kan ta vad som skrivs här, för sanningen kan såra.
Citera
2005-11-01, 20:04
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
Han gav ett ganska normalbyggt intryck. Jag är 1.78 och han var något kortare. .

Tror nog att han har inlägg i sina skor så att han blir längre.
Citera
2005-11-01, 20:05
Medlem
För några år sen i något TV-program, tror att det var nåt där Aschberg var programledare, så visade de en gammal töntig svartvit reklamfilm där en ung Jan gör reklam för tandkräm.
Citera
2005-11-01, 20:34
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Att häckla/skvallra om en sådan person som JG tycker jag är mycket upplyftande, särskilt som JG själv inte direkt drar sig för att häckla offentliga personer i sina krönikor och böcker!

Det tycker jag också att är kul men att läsa men det är INTE lika roligt att läsa om samma sak med dussinet omskrivningar (följande är skrivet): korta armar, kåta krabbarmar, korta gristassar, vidriga små stumpar till armar, förkrympta armar, hedniska stubbarna till armar, synbart ovanligt korta armar, svartalfsarmarna, de där armstumparna, korta och feta armar....osv.

Heder åt JG som vågar sätta sig själv i en soffa med 4 galna feminister och ta den debatten. Plus att han skriver underhållande böcker.

p.s synd att inte alla kan vara över medellängd....
Citera
2005-11-01, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
men det är INTE lika roligt att läsa om samma sak med dussinet omskrivningar (följande är skrivet): korta armar, kåta krabbarmar, korta gristassar, vidriga små stumpar till armar, förkrympta armar, hedniska stubbarna till armar, synbart ovanligt korta armar, svartalfsarmarna, de där armstumparna, korta och feta armar....osv.
Jag har själv inte skrattat så mycket idag, som när jag läste ditt inlägg
Armar är kul
Citera
2005-11-01, 20:43
Medlem
InkoPinkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Det tycker jag också att är kul men att läsa men det är INTE lika roligt att läsa om samma sak med dussinet omskrivningar (följande är skrivet): korta armar, kåta krabbarmar, korta gristassar, vidriga små stumpar till armar, förkrympta armar, hedniska stubbarna till armar, synbart ovanligt korta armar, svartalfsarmarna, de där armstumparna, korta och feta armar....osv.

Heder åt JG som vågar sätta sig själv i en soffa med 4 galna feminister och ta den debatten. Plus att han skriver underhållande böcker.

p.s synd att inte alla kan vara över medellängd....

Asch!
Det roligaste med tråden var ju alla skribenters försök att hitta på roliga och mustiga synonymer till JGs arbetsredskap!

Sedan får jag hålla med om att JG besitter en avundsvärd pondus, och han har en trevlig förmåga att komma undan med att yttra icke politiskt korrekta sanningar om det mesta...
Citera
2005-11-01, 23:40
Medlem
maddalos avatar
Ja, jag måste betona att denna tråd - så som jag uppfattat den - bara handlar om Jans vämjeliga yttre! Inget annat! Jag har alltjämt en liten portion, visserliga motvillig, och ganska död (fastän jäsande) respekt för den lille gnomen med gargantuaskallen. Ibland lyckas han sätta frätande dödsfittor från feministhåll på plats.
Citera
2005-11-02, 00:22
Medlem
Citat:
Jag känner mig träffad, dock utan att ha det minsta dåligt samvete!

Nu infinner sig ju genast frågan varför du känner dig tvungen att leka Arn, och likt en riddare springa till den (själv)gode JGs försvar?

Det har inte med JG att göra. Så skulle jag göra för vem som helst.
Jag läser väldigt mycket och har bl.a. läst JG ända sedan 1975. Jag tror att jag läst det mesta han skrivit och jag har dessutom träffat honom hos gemensamma bekanta. Jag tycker inte om allt han skriver eller ens allt han tycker men respekterar honom väldigt mycket just för att han är en människa som står för sina åsikter.
Jag tycker väldigt illa om människor som häcklar andra människors utseende oavsett om det gäller JG eller någon annan. Den som inte operativt försöker ändra sitt utseende måste få bli betraktad som den människa man är. Alla är inte vackra enligt idealen och man ser ut som man gör och ska inte behöva utstå spott och spe för det.
Man behöver inte tycka om alla människor och man har rätt att ha sin åsikt. Om man däremot vill häckla någons utseende tycker jag att man ska ställa sig upp på samma plattform och visa att man står för sin åsikt istället för att gömma sig bakom löjliga signaturer på FB!

Du tycker JG ska häcklas tillbaka.... det har jag ingen invändning emot... förutom att jag tycker du är feg om du inte vågar ställa dig upp med dina åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in