Citat:
Ursprungligen postat av InkoPinko
Jag känner mig träffad, dock utan att ha det minsta dåligt samvete!
Att häckla/skvallra om en sådan person som JG tycker jag är mycket upplyftande, särskilt som JG själv inte direkt drar sig för att häckla offentliga personer i sina krönikor och böcker!
Nu infinner sig ju genast frågan varför du känner dig tvungen att leka Arn, och likt en riddare springa till den (själv)gode JGs försvar?

Det har inte med JG att göra. Så skulle jag göra för vem som helst.
Jag läser väldigt mycket och har bl.a. läst JG ända sedan 1975. Jag tror att jag läst det mesta han skrivit och jag har dessutom träffat honom hos gemensamma bekanta. Jag tycker inte om allt han skriver eller ens allt han tycker men respekterar honom väldigt mycket just för att han är en människa som står för sina åsikter.
Jag tycker väldigt illa om människor som häcklar andra människors utseende oavsett om det gäller JG eller någon annan. Den som inte operativt försöker ändra sitt utseende måste få bli betraktad som den människa man är. Alla är inte vackra enligt idealen och man ser ut som man gör och ska inte behöva utstå spott och spe för det.
Man behöver inte tycka om alla människor och man har rätt att ha sin åsikt. Om man däremot vill häckla någons utseende tycker jag att man ska ställa sig upp på samma plattform och visa att man står för sin åsikt istället för att gömma sig bakom löjliga signaturer på FB!
Du tycker JG ska häcklas tillbaka.... det har jag ingen invändning emot... förutom att jag tycker du är feg om du inte vågar ställa dig upp med dina åsikter.