2005-11-02, 10:31
Medlem
Jag ser att Arns rike finns att ladda ner på TPB, är det någon med klippkunskaper som har lust att dra ner skiten och lägga upp den aktuella scenen så man får se på det?
Citera
2005-11-02, 11:07
Medlem
Arns rike:

Roligaste tycker jag det är när han sitter i knäet på Fritijof som står som gigantisk staty i en norsk fjord (Sogn)?

Sanningen är att JG inte klär sig optimalt för sin kroppsbyggnad. Han ser lufsig ut helt enkelt. Färgskalan grått och grönt gör att han smälter in i marken. Bra för en jägare, men sämre för en TV-person?

Får kalla in Camilla Thulin!
Citera
2005-11-02, 11:45
Medlem
fnuskes avatar
Var det inte nåt seglingsprogram där just Guillou gästspelade? Där vi fick se honom i bara speedos, han såg ut som ett rödfärgat kylskåp när han gjorde bomben när det var dags för att bada.
Citera
2005-11-02, 20:51
Medlem
Jan kan han

Citat:
Ursprungligen postat av Belbo
En rolig detalj är att Erik Ponti, Guillous förmodade alter ego, var en simtalang av guds nåde. Visserligen kan man tänka sig nån skovelhjulsinspirerad teknik i fjärilssim där de korta armarnas radie ger en helvetes frekvens i simtagen, men annars inbillar jag mig att korta armar är en nackdel för en simmare.
Du har så rätt men......

....antingen Expressen eller Aftonbladet hade för ca 10 år sedan en artikelserie där kändisar fick simma 50 m i bassäng och intervjuades i anslutning till simmande. Jan G var en av kändisarna och han utmärkte sig enligt artikeln på två sätt:
1) Han tog det på allvar och värmde t o m upp innan
2) Han simmade på ca 30 sekunder

En 50-årig halvfet gubbe som gör 50 meter fritt på ca 30 sekunder skulle jag förmoda varit i vart fall halvhygglig i simning när han var yngre. Prova själv om du kan slå det. En annan kändis som hade varit med var Doktor Alban och eftersom han var med måste artiklarna varit efter att Alban slog igenom.

Sedan minns jag att man i något annat sammanhang hade några intevjuer med någon simtränare från anno dazumal som inte hade något minne av Jan G och man därför drog slutsatsen att han inte hade varit den supertalang som han skulle varit enligt sig själv. Må så vara säger jag men uppenbart har han i vart fall tjurskallen
Citera
2005-11-02, 21:02
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lattraggad
Har storleken betydelse ???

Varför är alla stora män små , undrar jag oroligt framför PC:n och betraktar min resliga gestalt , när jag tittar bort mot spegeln.
Vetenskapliga undersökningar visar att kroppslängden avtar mot kvällningen. Det kan skilja nästan två centimeter i längd mellan 06.00 i arla morgonstund och 24.00 på natten. Alltså är det inte särskilt egendomligt att skaparkraften är som störst då. Kvällspigga människor är således kreativa och finner lösningar på de mest invecklade världsproblem.
Det är således fullständigt naturligt att viktiga förhandlingsresultat nås under s k nattmanglingar, där den korte oftast drar det längsta strået.
Tänk bara på förre ordf. i kommunalarbetarförbundet , Sigvard Marjasins förhandlingsframgångar.
I sin karriär som landshövding i Örebro gjorde han sig känd som den kreativa bokföringens mästare.
Eftersom han ansåg att konsumkvittona var för långa klippte han av dessa så att ekonomiavdelningen på länsstyrelsen slapp stava sig igenom innehållet i kvittona, vilket förenklade konteringen.
Å andra sidan så var hans karriär som landshövding tämligen kort.

Nå nu åter till kvällsmänniskans kreativitet, som förstärks, enligt vetenskapliga rön, av en kroppslängd, som bör vara ringa.

Det ligger i den något småväxte mannens natur att plåga den mindre vetande omgivningen med nattliga intellektuella samtal.
Ett känt exempel är Adolf Hitlers berömda bordssamtal , som till viss del nedtecknades av de frampå småtimmarna sömniga sekreterarna.
Resliga generaler i storleksordningen 190 cm fick nätterna i ända lyssna till den alltmer pigge lille mannens beskrivningar över hur imaginära truppstyrkor skulle skickas mot de sibiriska horder , som hotade invadera Tyskland. Inte att undra på att Wehrmachts representanter hade problem med argumentationen, när tröttheten tog överhanden.
Tekniken är lätt igenkännbar. Nattmanglingar är ingen favoritsysselsättning för den reslige.
Det enda som var stort på A.H. var uniformsmössan, som enligt uppgift vägde närmare 8 kg och var gjord av ogenomtränglig pansarplåt för att skydda mot eventuella attentat.
Mössvikten förklarar även hälsningen med utsträckt arm, då tyngden hos huvudbonaden i praktiken omöjliggjorde en normal möss/hattlyftning.

Dessa empiriska och vetenskapliga teorier var icke kända i början på 1800-talet, då en annan till synes oansenlig man härjade i Europa. Jag tänker på Napoleon , som slängde bort mycken onödig kraft på att förgäves försöka lyfta sig genom att ideligen grabba tag i uniformsjackan snett inåt uppåt och sedan göra lyftförsök. Visserligen hade han en stor huvudbonad. Men den kraftfulla kombinationen stor dylik , liten kroppsstorlek samt nattliga samtal var okänd på den tiden.

Men ingen regel som inte har något undantag. Tänk på presidenterna Eisenhoower, Reagan samt Clinton vars längd inte kan ses som liten. Men å andra sidan lyckades de kompensera detta genom diminutiv huvudbonad eller ingen sådan. Vad gäller presidenternas nattliga aktiviteter så är jag ej underkunnig.

Det finns för den intresserade möjlighet att besöka Berchtesgaden och örnnästet. Sista delen av resan görs med buss och därefter hiss till toppen. Själv besökte jag detta näste för ca 10 år sedan. Efter besöket stod vi och väntade på busschauffören, som dröjde.

Till slut tröt tålamodet hos en dam, som med sprucken röst utropade på tyska : Wann kommt der Führer
zurück ??

PS. Ursäkta frågan, men... är det dina egna ord?
Citera
2005-11-02, 21:44
Medlem
joyces avatar
Att Jans dotter är flata har ju varit omskrivet i pressen men vad gör sonen Dan?

Både son och dotter har ärvt pappa Jans kroppsbyggnad, de såg ut som honom redan i tonåren. Dvärgväxta men inte klassade som dvärgar då de stånkat sig upp över gränsen på 150 cm.

Jan och Dan skulle kunna bli ett radarpar i klass med Piff och Puff.
Citera
2005-11-02, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
Han är ju gammal nu. och en av anledningen till att han är "stubb"-formad är ju att han varit ganska muskulös och musklerna omvandlats till fett.

Muskler omvandlas inte till fett för att man blir gammal.

Och ja, även jag är en besserwisser.
Citera
2005-11-02, 22:34
Medlem
Kan han runka tro? :smart:
Citera
2005-11-02, 22:36
Medlem
joyces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Kan han runka tro? :smart:

Han når precis ner med fingertopparna så han gör så gott han kan.
Citera
2005-11-02, 22:41
Medlem
skeggys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slickepinn1
Du har så rätt men......

....antingen Expressen eller Aftonbladet hade för ca 10 år sedan en artikelserie där kändisar fick simma 50 m i bassäng och intervjuades i anslutning till simmande. Jan G var en av kändisarna och han utmärkte sig enligt artikeln på två sätt:
1) Han tog det på allvar och värmde t o m upp innan
2) Han simmade på ca 30 sekunder

En 50-årig halvfet gubbe som gör 50 meter fritt på ca 30 sekunder skulle jag förmoda varit i vart fall halvhygglig i simning när han var yngre. Prova själv om du kan slå det. En annan kändis som hade varit med var Doktor Alban och eftersom han var med måste artiklarna varit efter att Alban slog igenom.

Sedan minns jag att man i något annat sammanhang hade några intevjuer med någon simtränare från anno dazumal som inte hade något minne av Jan G och man därför drog slutsatsen att han inte hade varit den supertalang som han skulle varit enligt sig själv. Må så vara säger jag men uppenbart har han i vart fall tjurskallen

jag har för mig att han gör någon liknande distans i ondskan på 30 sekunder, har t.o.m. för mig att det är just femtio meter fritt... så någon übertalang var han ju inte isåfall.
sen har jag inte läst boken, bara sett filmen men där är det ju så att han vinner skolpokalen och är nära skolrekordet, vilket kanske inte är så jättehögt.. vet dock inte vad som räknades som "bra" på den tiden eftersom alla idrotter blir så jävla mycket snabbare.
nu var det visserligen inte det som skulle diskuteras här utan JGs kroppsbyggnad. vare sig man gillar honom eller inte kan man inte komma ifrån att han är liten och smålemmad ( på minst ett sätt ) och dryg och att det är väldigt svårtroligt att ondskan är verklighetsbaserad. speciellt med tanke på Jannes bevisligen stora ego
Citera
2005-11-02, 22:44
Medlem
Nu börjar jag tröttna på Janne och hans armar!!

Citat:
Ursprungligen postat av M2k

PS. Ursäkta frågan, men... är det dina egna ord?

Självklart... Men tyvärr var damen den som uttalade de bevingade orden!!
Citera
2005-11-02, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joyce
Han når precis ner med fingertopparna så han gör så gott han kan.
Han kanske använder fötterna istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in