2009-08-23, 12:42
Medlem
Continental Ops avatar
Han verkar tappat greppet lite faktiskt, de där uttalandena om "juridiskt svindleri" apropå Kepler-grejen var ju mkt märkliga för att komma från en jur kand ärligt talat
Citera
2009-08-23, 12:56
Medlem
Geres avatar
Citat:
Han verkar tappat greppet lite faktiskt, de där uttalandena om "juridiskt svindleri" apropå Kepler-grejen var ju mkt märkliga för att komma från en jur kand ärligt talat

Han har väl aldrig varit i närheten av en jur. kand.

Eller någon annan akademisk examen heller för den delen.

Däremot har han vid tillfällen givit gästföreläsningar på journalisthögskolan, men det kan väl knappast ses som en akademisk merit....
Citera
2009-08-23, 13:02
Medlem
Geres avatar
Citat:

Eller någon annan akademisk examen heller för den delen.

Däremot har han vid tillfällen givit gästföreläsningar på journalisthögskolan, men det kan väl knappast ses som en akademisk merit....
Citera
2009-08-23, 14:23
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gere
Han läste juridik innan han blev journalist, men han har ingen examen. Enligt hans egen utsago varade de studierna i två år, se:
http://www.piratforlaget.se/forfatta...t/journalistik

Jag vet inte att han nån gång faktiskt har påstått att han har en jur kand.
Citera
2009-08-23, 14:26
Medlem
ano-rexias avatar
När jag var yngre tyckte jag att han var så sexig.
Nu är han bara gubbfet, för många stora mosmenyer på Statoil kanske...
Citera
2009-08-23, 16:10
Medlem
Fatskulls avatar
Citat:
Du kunde inte skönja ett visst mått av ironi där i mitt av ord nerbajsade inlägg?
Med tanke just på mitt kritiska inlägg om Jannes raljerande i sina texter..

Jo, nu när jag tittade närmare på dina inlägg insåg jag att du har en fablesse för inlägg med en till två meningar, och att alla meningar avslutas med någon typ av smiley.. Inte för att jag är någon fan av Janne G, men jag föredrar faktiskt hans skriftspråk. Vore ännu jobbigare att läsa hans torftiga alster om varje mening avslutades med en smiley.
Citera
2009-08-23, 17:19
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Pandy
Han läste juridik innan han blev journalist, men han har ingen examen. Enligt hans egen utsago varade de studierna i två år, se:
http://www.piratforlaget.se/forfatta...t/journalistik

Jag vet inte att han nån gång faktiskt har påstått att han har en jur kand.
Det var så länge sen jag började tro att han var jur kand, kan ha varit ngn luddig formulering i nån kvällstidning men jag har luddiga minnen av att han skrytit med att han var jurist, aja coolt jag trodde faktiskt att han var det, det kanske stod att han läst juristlinjen men inte att han hoppat, de brukar ju skriva att alexandra pascalidou är jurist trots att hon bara läst jöken lol

det senaste uttalandet var jävligt puckat iaf
Citera
2009-08-23, 19:27
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
jag har luddiga minnen av att han skrytit med att han var jurist
Jo, det är sant; han skryter gärna om sina juridiska kunskaper.
Citera
2009-08-23, 19:48
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadicalKick
Nej, han hamnade inte på KA1, utan på en annan befattning i kustartilleriet strax utanför Karlskrona, där han tjänstgjorde till det uppdagades att han var fransk medborgare.

Var han kanske förrådsmalaj?
Citera
2009-08-24, 00:11
Medlem
_Dante_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatskull
Jo, nu när jag tittade närmare på dina inlägg insåg jag att du har en fablesse för inlägg med en till två meningar, och att alla meningar avslutas med någon typ av smiley.. Inte för att jag är någon fan av Janne G, men jag föredrar faktiskt hans skriftspråk. Vore ännu jobbigare att läsa hans torftiga alster om varje mening avslutades med en smiley.

Vilken tur då att jag inte anser mig vara någon virtuos i författandets ädla konst, utan ödmjukt erkänner mig vara en rätt medioker skribent..

Dock anser jag mig kunna skilja agnarna från vetet s.a.s i författarskapets skara...

Jag vidhåller att Jan banan är grovt överskattat som författare, med ett språk som är så raljerande att man får ont i ögonen när man läser honom.

Som grädde på moset så verkar han vara mytomanisk lagd också, som i kombination med hans besserwisseratityd och självbild som übermensch gör honom till en tröttsam typ..
Citera
2009-08-24, 05:43
Medlem
Koolaids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Dante_
Vilken tur då att jag inte anser mig vara någon virtuos i författandets ädla konst, utan ödmjukt erkänner mig vara en rätt medioker skribent..

Dock anser jag mig kunna skilja agnarna från vetet s.a.s i författarskapets skara...

Jag vidhåller att Jan banan är grovt överskattat som författare, med ett språk som är så raljerande att man får ont i ögonen när man läser honom.

Som grädde på moset så verkar han vara mytomanisk lagd också, som i kombination med hans besserwisseratityd och självbild som übermensch gör honom till en tröttsam typ..

Haha!

Här svaldes det med hull&hår; hann cirkus två, tre meningar av din post innan
*åfy faen sicket drygt å siiirligt fanskap* dök upp i knoppen och jag traskade vidare i tråden.
Skämmes tamefaen

Och bra gjort!
Citera
2009-08-24, 08:50
Medlem
Jag tycker det känns som att Jan hämnas på folk som inte behandlat han så som han anser att han bör behandlas genom att skriva en massa skit om dem. Hela Ondskan är ju ett klockrent exempel, kan tänka mig Jan sittandes i en mörk källare och skratta ondskefullt när han skrev boken. Men också historien om hur han bankat ner nazister, jag kan tänka mig att "landets minsta kommunist" är Jan själv. Jan står där och provocerar nazisterna tillslut får han en smäll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in