2009-10-24, 09:42
Medlem
Ekkys avatar
Sätt den äcklige landsförrädaren bakom lås och bom en gång för alla! Vad är preskribitionstiden på högförräderi?
Citera
2009-10-24, 09:46
Bannlyst
Ouppklarade affärer.

Att Expressen under lång tid har haft ögonen på Jan stavas Arne Lemberg, som var reporter på Expressen. Arne + 3 gubbar till sköts ned i Uganda under mycket mystiska omständigheter.

En annan omständighet är Jan:s inblandning i televerksarbetaren Curt Linderholms bravader, som var ordförande i KFML:r Stockholmsavd, denna avslöjade på "beställning" avlyssningen av bokcafé:t Röda stjärnan i slutet av 70-talet efter att ha sprungit på Jan vid "några tillfällen".

Tar man IB, Arne, KFML:r och andra detaljer framträder en bild som inte är så trevlig. Expressen har visst kämpat länge för att Riksarkivet skulle släppa dokumenten utan censur.
Citera
2009-10-24, 09:56
Medlem
MassiveBs avatar
Ser rubriken framför mig imorgon.

Carin Rydberg - Det är piratlobbyn som har hackat Jans data
Citera
2009-10-24, 10:14
Medlem
maggiethecats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekky
Sätt den äcklige landsförrädaren bakom lås och bom en gång för alla! Vad är preskribitionstiden på högförräderi?

Förräderi preskas väl inte?

Även om jag tycker att Expressens redogörelse var lite lamt, tycker jag inte att brottet är lamt. Spioneri för en dikatur...Man baxnar.
Citera
2009-10-24, 10:20
Medlem
halvsvennes avatar
Herr Guillou var en av dem som förstörde IB:s verksamhet.
"Informationsbyrån (IB) var en hemlig svensk underrättelseorganisation inom försvaret som bland annat hade till syfte att insamla information om kommunister och andra personer som kunde vara säkerhetsrisker"

Vilka hade störst intresse av att denna verksamhet upphörde om inte hans uppdragsgivare kommunistiska Sovjetunionen...

Förmodligen var det till och med dem som gav sin agent materialet eller åtminstonde uppslaget för denna journalistiska "bedrift"

Fy fan!!!

Och till dem som säger BARA 600 kr, tja... Det var 600 kr för 40 år sedan, en annan köpkraft om man säger så...
Och dessutom så kunde han tydligen hämta bubbel och vodka på arvfiendens palats när det skulle festas.

OCH dessa 600 är de vi känner till NU!!! Vad mer? Detta är inget han har berättat om innan pappren hamnade på hans köksbord
Citera
2009-10-24, 10:39
Medlem
Jahapp "Glömde det" eller? Man kan ju tycka att pratkvarnen J.G skulle ha nämnt sina möten med KGB i alla fall en gång i sitt liv.... nähä det var inte något han ville prata om alltså.

Intressant att det man alltid haft på känn och lite i provocerande ton anklagat J.G för att var kommunist... sedermera visar sig vara sanning.
Citera
2009-10-24, 10:42
Medlem
Xujks avatar
fan ta honom! kan han inte av fri vilja flytta till det "underbara" Pakistan nu som han så gärna skulle vilja "turista" i.
Citera
2009-10-24, 11:00
Medlem
Ekkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvsvenne
Och till dem som säger BARA 600 kr, tja... Det var 600 kr för 40 år sedan, en annan köpkraft om man säger så...
Och dessutom så kunde han tydligen hämta bubbel och vodka på arvfiendens palats när det skulle festas.

OCH dessa 600 är de vi känner till NU!!! Vad mer? Detta är inget han har berättat om innan pappren hamnade på hans köksbord

Att sälja sitt land för 600 är fan det lägsta jag hört talas om...
Citera
2009-10-24, 11:04
Medlem
GostaBerlings avatar
Jag blev besviken på avslöjandet. Artiklarna lyfte aldrig. Kändes som en antiklimax när jag hade läst klart. Jag hoppas att Expressen har sparat dom riktiga godbitarna till imorgon.

Inget skulle göra mig gladare än om det där kräkmedlets hjältegloria hamnade i avloppet.
Citera
2009-10-24, 11:11
Medlem
Joe Blows avatar
JG tillstår ingenting mer än det som framkommit vilket ännu heller inte är mycket. Självklart står inte allt i Säpos gamla register - dom var säkert lika usla då som nu. Är det någon som nu undrar varför Palme alltid hatade lille Jan och ville se honom i fängelse? Varför togs inte detta upp i IB-affären? Nu väntar vi med spänning på alla JGs gamla vänner och dyrkande journalisters kommentarer. Den söndersupne polisprofessor LGW är ju bara för patetisk med sitt nonsenssvammel. Detta kan bli en fin dag.

Fula Gubben, släpp lös hundarna!
Citera
2009-10-24, 11:13
Bannlyst
Ständig uppmärksamhet kring denne skräpförfattare och mytoman.
Varför ska man bry sig om vad Jan Guillou haft för sig på 60-talet?
Senast redigerad av Navelfluff 2009-10-24 kl. 11:19.
Citera
2009-10-24, 11:26
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xujk
fan ta honom! kan han inte av fri vilja flytta till det "underbara" Pakistan nu som han så gärna skulle vilja "turista" i.

Ja ut med skitstöveln!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in