2009-01-20, 23:32
Nu får man ju anse att denna länk även passar här, med anledning av

Citat:
Men Guillou ville inte diskutera några konsekvenser (se ovan) för familjen. Enligt honom är sådana Monica Antonssons fel, och inget han ville tala med Annika Widebeck om. Det var taggarna utåt, och han mer eller mindre spottade och fräste (enligt en person som var där) över att bli konfronterad. Då tog Widebeck enligt uppgift honom i armen (och detta såg jag själv, även om jag stod lite för långt ifrån för att höra själva samtalet) och sade något i stil med "Snälla du, jag vill bara berätta för dig hur den här stackars människan mår!" för att få Guillou att lugna ner sig.
Då puttade han till TV4-reportern, skrek något i stil med "Ta inte i mig!" och gjorde ett litet utfall med kroppen. Smockan liksom hängde i luften, och läget var faktiskt rätt spänt.
Men till Jan Guillous ilska fortsatte Annika Widebeck mala på för att få honom att ta till sig detta med den arabiska familjen. "Bättre fly än illa fäkta", får man anta att paret Guillou och Skarp tänkte, för de skyndade sig snabbt som attan mot rulltrappan.

http://gunillasdagbok.blogspot.com/2...stklubben.html
Citera
2009-01-21, 05:46
Bannlyst
Det jag ogillar med Janne är hans eviga hyckleri (nåt han iofs har gemensamt med de flesta i miljonärsvänstern). - Att själv förespråka massinvandring av analfabeter och bonnlurkar från afrika och mellanöstern och sedan peka rasistfinger hit och dit och själv sitta på en pedistal i rasrena innerstan.

http://www.youtube.com/watch?v=4u3bq...eature=related
Senast redigerad av Kafir 2009-01-21 kl. 06:10.
Citera
2009-01-21, 14:39
Medlem
GoEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
450tusen låter inte så mycket.
Men i hans eget lilla bolag står det visst kvar en liten slant som han inte tagit ut till beskattningsbar lön:
http://www.allabolag.se/5562167964

Det är en något större summa. Jag är inte missundsam men det solkar det egna ryktet om ridderlighet i taxeringsfrågor.

Vaför det? Menar du att han skulle plockat ut alla 40 millarna i lön rakt av för att "göra rätt för sig"? Så vitt jag vet pröjsar han bolagsskatt på detta varje år (30%?) helt enligt ett till största delen socialdemokratiskt skattesystem, dom flesta andra hade gjort allt för att trolla bort detta överskott för att helt slippa skatt. Man kan undra om han gör detta av idealistiska skäl men han är definitivt intelligent nog att veta att om han gjorde det minsta skatteplaneringsförsök skulle hans vänsterängelrykte och därmed sin proffstyckarkarriär vara slut.
Citera
2009-01-21, 19:29
Medlem
Standardkritiks avatar
Du skämtar va ?

Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Att Herrn själv uppskattar Jan G´s författarskap beror antagligen på att Herrn har en intellektuell kapacitet som en 15åring. Om det inte är fallet så torde Herrn lida av en mildare utvecklingsstörning.
En vuxen person med ett normalt förstånd har inget utbyte av Jan G´s Kalle Anka texter, och Biggles intriger.
Tyvärr så drabbar din dumhet även mig, då du antagligen går och röstar fram idioterna som styr vårt vackra land.

Jävlar vad larvigt skrivet. Du kan bara inte vara en kul person att umgås med.
Självklart ska man ju kunna någon slags utbyte av författare som Guillou ÄVEN om man föredrar och förstår sig på tyngre och vad som kan anses vara svårare eller mer seriös litteratur av olika slag.
Att se ner på mindre "intellektuella verksamheter" och uttrycka det som du gör visar bara att du är en rätt sorglig person.
Citera
2009-01-21, 21:04
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoEk
Vaför det? Menar du att han skulle plockat ut alla 40 millarna i lön rakt av för att "göra rätt för sig"? Så vitt jag vet pröjsar han bolagsskatt på detta varje år (30%?) helt enligt ett till största delen socialdemokratiskt skattesystem, dom flesta andra hade gjort allt för att trolla bort detta överskott för att helt slippa skatt. Man kan undra om han gör detta av idealistiska skäl men han är definitivt intelligent nog att veta att om han gjorde det minsta skatteplaneringsförsök skulle hans vänsterängelrykte och därmed sin proffstyckarkarriär vara slut.

Du betalar bara företagsskatt en gång och sedan ligger pengarna i bolaget. Det vi haft i Sverige förutom det är att ägarna har betalat förmögenhetsskatt privat på beloppet som tillhör dom. Denna sista del kallas ju för Lex Uggla efter Magnus Uggla som drabbades av den.
Citera
2009-01-22, 19:13
Medlem
GoEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Du betalar bara företagsskatt en gång och sedan ligger pengarna i bolaget. Det vi haft i Sverige förutom det är att ägarna har betalat förmögenhetsskatt privat på beloppet som tillhör dom. Denna sista del kallas ju för Lex Uggla efter Magnus Uggla som drabbades av den.

Så var det nog ja om jag minns rätt, man kan betala 30% skatt och "frysa" en del av kapitalet som sedan inte räknas in i verksamheten, när man sedan tar tillbaka den får man tillbaka skatten och den förs in i räkningen.
Citera
2009-01-22, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoEk
Så var det nog ja om jag minns rätt, man kan betala 30% skatt och "frysa" en del av kapitalet som sedan inte räknas in i verksamheten, när man sedan tar tillbaka den får man tillbaka skatten och den förs in i räkningen.

Tjena, bolagsskatten är 28%. Tar tillbaka? Ingen skatt betalas tillbaka till vilken räkning?
Citera
2009-03-06, 00:56
Medlem
Lakk-Ritzs avatar
Hihihi!

http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?a=463059¨

Vilket flyt!!
Citera
2009-03-06, 07:41
Medlem
Hundbitens avatar
Hasse o Tage släng er i väggen

Citat:
Ursprungligen postat av Belbo
Jag blev också fascinerad av hans kärringlika skuttande i den där kyrkan med Dick Harrison.

Nog såg Jan annorlunda ut som ung, det kan man ju se på bild, men jag
vet inte om den åldersbetingade allmänna förfettningen av hans kropp kan
tillskrivas hela ansvaret för hans synbart ovanligt korta armar.

En rolig detalj är att Erik Ponti, Guillous förmodade alter ego, var en simtalang
av guds nåde. Visserligen kan man tänka sig nån skovelhjulsinspirerad
teknik i fjärilssim där de korta armarnas radie ger en helvetes frekvens i
simtagen, men annars inbillar jag mig att korta armar är en nackdel för
en simmare.

Man skrattar nästan ihjäl sig, finns hur många otroliga förmågor på flashback så det inte är klokt
Citera
2009-03-06, 09:01
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ginpalats
Tjena, bolagsskatten är 28%. Tar tillbaka? Ingen skatt betalas tillbaka till vilken räkning?

Periodiseringsfond, en bokföringsåtgärd som sänker den effektiva bolagsskatten.
Den återförda periodiseringen får räknas in i underlaget när ny periodisering görs.
Således rullas beskattningen framåt.
Ett år där bolaget går med förlust kan man välja lösa ett eller flera års periodiseringsfonder och på så sätt få ett positivt resultat rent bokföringsmässigt.
Citera
2009-03-06, 10:54
Medlem
roras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bogartius
Nej Jan blev inte sur.
Orsaken att han lämnade middagen var hans svåra migrän vilket han sa till värdinnan.

Jan är en osäker person som försöker att dölja detta.
Många retar sig på Jans dryga sätt att uppträda. Hans nedlåtande blick. Hans sätt att tala. Men bakom fasaden gömmer sig en osäker och ängslig person.

Detta är mina erfarenheter från c:a 8 års umgänge.
Vår kontakt är numera mycket sparsam då jag bor i Oslo.

JAn Guillou och Carl Bildt har samma attityd och inställning till andra.
Citera
2009-03-06, 20:33
Medlem
Amors avatar
Säga vad man säga vill men hans personlighet är helt klart uppfriskande. Långt ifrån någon Heller Klein eller Stina Dabrowski i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in