2023-08-01, 11:24
Medlem
KuReLuBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
I sitt senaste svammel i Aftonbladet så kallar Guillou den Svenska regeringen för nazister och rasister, och påstår att deras enda vilja är att låsa in "babbar" i fängelse så länge som möjligt. (Det är Guillou, inte jag, som använder ordet "babbar").

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...-den-att-funka

Charmerande och vältaligt som vanligt från dem fisförnäme "överklassherren" Guillou... (och den snubben har betraktats som en "intelektuell kulturperson" i Sverige de senaste 40 åren!!! ).

Sen som lök på laxen så kommer samma vänster som Guillou anför och anklagar högern för att näthata och förgifta de politiska diskussionerna...

I bland så blir man bara så himla trött på Sverige... Eller rättare sagt Svenska "journalister" och "kulturprofiler"!

//FCR
Kommunisten verkar ha tappat det totalt. När stollar likt Guillou rapar om rasister och nazister i varenda buske vet man att de drabbats av hjärnspöken.

Gubben behöver en god man, alternativt låsas in.
Citera
2023-08-01, 21:57
Avstängd
Thailand69s avatar
Gängrelaterad = invandrare😱
Även för att komma ur sinnessjuka Lill-Jannes mun så är det bland det dummaste jag läst
Men förmodligen älskar vinfyllot att sitta och försöka reta upp vanligt folk
Citera
2023-08-01, 22:09
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotterfunken
Han har inte fattat att han är i åldern då en 15årig tjej kan slå ihjäl honom med öppen handflata.

Han inbillar sig att han är en fighter, men honom kan man slå ner med söndagsbilagan till aftonbladet.
Citera
2023-08-01, 22:10
Medlem
Alonens avatar
Jag har träffat Guillou några ggr irl. .

Men aldrig pratat ”privat” med honom.

Han är ju uppenbarligen smart, böcker, filmer, sannolikt stormrik.

Men - det pinsamma med honom är ju hyckleriet, ”kommunist på Östermalm” hur fan går det ihop.

Sen hans evinnerliga tjat, att försöka framstå som slagskämpe, farlig etc är ju rent pinsamt.

Han är liten, oproportionerligt korta armar och ben och rätt fet. Försöker dölja detta med fluffiga och bylsiga kläder.

Vem som helst skulle sannolikt kunna slå ner honom - med söndagsbilagan till Aftonbladet…
Citera
2023-08-02, 07:28
Avstängd
Thailand69s avatar
Forhoppningsvis dör aset snart av fetma och skrumplever. Undrar om dom vågar resa någon gravsten?
Citera
2023-08-02, 09:16
Bannlyst
Jan Guillou är en pompös fjant. Sanna mina ord.
Citera
2023-08-03, 13:50
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxyyzz123
Boris Benulic skriver i Morgonposten om en ny bok om Guillou:

https://morgonposten.se/2023/07/30/j...mytmakare-som/

Ola Holmgren, professor i litteraturvetenskap, tar sig an Guillous författarskap i sin nyutkomna bok Riksfilistern (Karneval förlag).

https://www.karnevalforlag.se/bocker/riksfilistern/

Enligt Holmgren var det just den här tråden på Flashback som inspirerade honom till att skriva sin bok om den filiströse riksfilistern Jan Guillou.
Citera
2023-08-03, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Jag har träffat Guillou några ggr irl. .

Men aldrig pratat ”privat” med honom.

Han är ju uppenbarligen smart, böcker, filmer, sannolikt stormrik.

Men - det pinsamma med honom är ju hyckleriet, ”kommunist på Östermalm” hur fan går det ihop.

Sen hans evinnerliga tjat, att försöka framstå som slagskämpe, farlig etc är ju rent pinsamt.

Han är liten, oproportionerligt korta armar och ben och rätt fet. Försöker dölja detta med fluffiga och bylsiga kläder.

Vem som helst skulle sannolikt kunna slå ner honom - med söndagsbilagan till Aftonbladet…
Hur har han försökt framstå som slagskämpe? Blandar du ihop honom med karaktärer i hans böcker kanske?

Kan tillägga att jag umgås tätt med medlemmar av hans familj sen barnsben och träffat honom många gånger.
Citera
2023-08-03, 16:17
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Hur har han försökt framstå som slagskämpe? Blandar du ihop honom med karaktärer i hans böcker kanske?

Kan tillägga att jag umgås tätt med medlemmar av hans familj sen barnsben och träffat honom många gånger.

Jag tänker på boken/filmen ”Ondskan” som han själv har beskrivit som en självbiografisk framställning.

Jag har träffat honom i samband med release-fester, premiärer etc, men aldrig umgåtts privat med honom.
Citera
2023-08-04, 09:00
Medlem
Borde inte "integration" i praktiken innebära att han, inkl hela hans familj/släkt, flyttar från Östermalm till ett "utsatt område"?
Citera
2023-08-04, 10:17
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subversiv-ideologi
Borde inte "integration" i praktiken innebära att han, inkl hela hans familj/släkt, flyttar från Östermalm till ett "utsatt område"?

Tänk dig denne rödvinskommunist sittandes på den lokala pizzerian i Rinkeby…
Citera
2023-08-08, 08:59
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Enligt Holmgren var det just den här tråden på Flashback som inspirerade honom till att skriva sin bok om den filiströse riksfilistern Jan Guillou.
Hur säger han det? Betänkligt att enda han läst är Ondskan, bara sett Guillou på teve, och är från Södertörn. Det ger inga tunga vibbar. Får lite blandade intryck av recensionerna, verkar som alstret egentligen inte handlar primärt om Guillou utan "journalismen" vilket låter mer intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in