Citat:
Duktiga skulle jag inte vilja kalla det. Ganska lätt på ordval och sina formuleringar att avslöja en psykopat. Direkt exempel hämtat ur artikeln, där Guillou förtalar GW:
Ordvalen säger ganska mycket, när man pratar skit om andra på ett sätt som bara psykopater kan göra så formulerar dem sig om sina teorier, åsikter och gissningar som om det de säger är bevisat och källbelagda faktum. Psykopater är slarviga på det, det kanske skulle fungera om de pratar enskilt med personer som de i en specifik situation försöker manipulera till att tycka illa om någon men det fungerar inte på den stora massan som läser det.
Det är lite som Leif GW Perssons enorma förmögenhet. Han inser ju att döden närmar sig och har därför börjat gardera sig. Då kommer ju alla publicera dödsbon och sådant. Därför säger han nu att han har gett bort så mycket pengar.Observera hur han uttrycker sig. Det är inte "GW kanske inser ..", ".. har eventuellt börjat gardera sig" utan istället formulerar han sig som att hans påhitt är ren odiskutabel fakta: "han inser ju att", "har därför börjat gardera sig", "Därför säger han" osv.
Här börjar Jan Guillou imitera Leif GW Persson.
– Jag gav några barnbarn ett par millar och hustrun är familjens rikaste person just nu. Jag har nästan ingenting kvar, men jag behöver inte så mycket.
Ordvalen säger ganska mycket, när man pratar skit om andra på ett sätt som bara psykopater kan göra så formulerar dem sig om sina teorier, åsikter och gissningar som om det de säger är bevisat och källbelagda faktum. Psykopater är slarviga på det, det kanske skulle fungera om de pratar enskilt med personer som de i en specifik situation försöker manipulera till att tycka illa om någon men det fungerar inte på den stora massan som läser det.
Det finns en hel del galna personer i Sverige det avlånga landet och Janne är i en helt egen kategori. Har aldrig tänkt tanken att han är psykopat, men nu när du påpekar det så ja det låter som en rimlig förklaring faktiskt. Det förklarar många frågetecken man kan ha.