2022-09-07, 18:23
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Det är väl förvisso inget fel på att vara alkis? Finns många alkisar som är smartare än både du, jag och de flesta andra.
Janne G hör dock inte till dem.

Jag anser nog att Janne är ytterst begåvad. Det är en smart djävel som jag skulle akta mig för att debattera mot. Skulle dock gärna vilja veta när han är ute och rattar sin Lexus så jag inte hamnar i vägen.
Janne kan även vara en aning dement men på något vis har jag en viss sympati för honom och hans grandiosa personlighet och knasiga verklighetsuppfattning. Han blir roligare med åren.
Citera
2022-09-07, 18:24
Medlem
Blinkade han höger ens?
Kollade han i backspeglarna innan han svängde?
Citera
2022-09-07, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkka
Guillou är mytoman. Hans egen mamma sa nåt i stil med "Jan har alltid haft svårt att skilja på fantasi och verklighet" i en dokumentär jag såg för en herrans massa år sedan.
Hans egen mamma lät, enligt Jan, sin man piska Jan blodig varje dag under hela hans barndom utan att hon lyfte ett finger. Lägg där till att hon kommer från en generation och klass i vilka anseendet var livsviktigt. Om det Jan säger är sant så skulle det snarare vara förvånande om hon inte kallade honom för lögnare.
Citera
2022-09-07, 18:25
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Det här är alltså manövern han gjort och på något sätt lyckats knuffa en parkerad Audi en meter upp på trottoaren.

https://ibb.co/C592s1s
Citera
2022-09-07, 18:30
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Ja, han kör Lexus sedan 2011.

Såg det nu, stämmer
Citera
2022-09-07, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Hans egen mamma lät, enligt Jan, sin man piska Jan blodig varje dag under hela hans barndom utan att hon lyfte ett finger. Lägg där till att hon kommer från en generation och klass i vilka anseendet var livsviktigt. Om det Jan säger är sant så skulle det snarare vara förvånande om hon inte kallade honom för lögnare.
Ondskan är en bok, kiosklitteratur av lägre klass, inte en självbiografi baserad på verkliga händelser.
Citera
2022-09-07, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Det här är alltså manövern han gjort och på något sätt lyckats knuffa en parkerad Audi en meter upp på trottoaren.

https://ibb.co/C592s1s

Refugen i mitten måste ha genererat en helt sjuk katapulteffekt över till högersidan på Linnégatan.

Ta körkortet från dåren!
Citera
2022-09-07, 18:33
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
En "medelåldersman" är Guillou noga med att påpeka också. Klart det måste varit det. Om det varit en kvinna hade storyn kanske fått AB att fråga. Men här alltså Guillou kör in i två bilar men det som är boven är någon "medelåldersman" som försvann på direkten. Denna cyklist kanske bara fanns i gubbens huvud för att det inte ska bli något strul med vidare körkort.

Fast han skyllde åtminstone inte på sin svåger.
Citera
2022-09-07, 18:35
Bannlyst
Han var väl på väg till ett möte KGB, mannen är för fan dömd för spioneri och suttit i fängelse för det.
Citera
2022-09-07, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
Men va f*n det är ju skatteverket som har fel här. Huset ligger i skogen utanför Östhammar och det är den ostörda isoleringen som är grejen. Det finns ju många som har en fastighet de bedriver verksamhet i.

Ordinarie bostad ligger ju på Östermalm.

Idioter på skatteverket. Samma sak för en konstnär då som inte får ha en atelje? Nog vet jag vilka som hycklar.
Förvaltningsrätten håller inte med dig, litar mer på deras domare än mytomanen Guillou. Han kan väl skriva i sin bostad som alla andra, jävla stolle.. att en villa på 174 kvadratmeter skulle vara en grundförutsättning för författeriverksamhet stämmer bara i bortskämda gåsleverkommunisters fantasier..

"Beträffande den delen av beslutet som Jan Guillou har överklagat – förmånen avseende bolagets författerianläggning – så konstaterar domstolen i korthet att utredningen visar att författaren i stor utsträckning bor i den 174 kvadratmeter stora villan mellan januari och juni varje år, och att detta ger upphov till en skattepliktig förmån som varken bolaget eller författaren har redovisat i någon deklaration. Domstolen ger således grönt ljus till Skatteverkets beslut att höja författarens skattepliktiga inkomst samt att ta ut skattetillägg eftersom oriktig uppgift har lämnats genom att förmånerna inte har tagits upp i deklarationerna."
https://skattebetalarna.se/jan-guill...&cn-reloaded=1
Citera
2022-09-07, 18:38
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Enl. Expressen så vet polisen inget om händelsen så det har nog inte blivit någon fyllekoll. Lite mystiskt, nog skulle jag då ha ringt polisen det första jag gjorde.

Det är ganska dumt att göra i den situationen. Man blir i princip automatiskt misstänkt för vårdslöshet i trafik.

Citat:
Brister vägtrafikant [...]i väsentlig mån i den omsorg och varsamhet som till förekommande av trafikolycka betingas av omständigheterna, döms för vårdslöshet i trafik till dagsböter.

Att olyckan inte skulle ha hänt om inte någon annan gjort fel utesluter inte att man väsentligt brustit i omsorg och varsamhet.
Citera
2022-09-07, 18:42
Medlem
Han är gammal och inte lika skärpt i trafiken som en yngre person. Kör man nedför backen på Oxenstiernsgatan så saktar man ned pga tvär sväng in till Linnégatan och cykelbana. Kommer det en cykel så är det inte svårt att bromsa eller avvakta med svängen. Det är bra sikt bakåt så att en cyklist bara dyker upp är osannolikt.

Han har väl trampat på gasen istället och vevat med ratten i panik så att det gick åt helvete med kontrollen av bilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in