2021-12-29, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manjakis
Håller med till en viss del. Men beundrat Lill-Janne? Nja…
Lill-Janne.
Han är rätt kort men han är ett ex på att det inte är nån nackdel.
Magnus Uggla, Morgan Johansson mfl. Det finns massor av korta
män och kvinnor som blir ministrar, företagsledare. Den där norska
hotelldirektören tex. Skådisar you name it. Men ingen har så uppenbart
fastnat i att känna sig ha ett komplex för sin längd som JG.
Citera
2021-12-29, 16:52
Avstängd
Manjakiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Glöm inte tuffe Uffe och Ullenhag med pallen.
Det vore en fröjd för ögat att se dessa dvärgar göra upp med varandra i en boxningsring.

Bästa förslaget på länge. Kommer ihåg hur jag redan som ung när jag löste Lill-Jannes patetiska Ondskan hur jag vred mig av skratt om hur han beskrev fighterna och simningen
Kan ni se hans korta små pingvinfenor till armar veva runt😂
Citera
2021-12-29, 17:20
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Rövskägg
Jag läste och trodde "vulgo" var ordet för "vulgär" på Östermalm. Döm om min förvåning när Jan förklarar att han tror det är ordet för "vulgär" utanför Östermalm:

"Vulgo är det moderna ordet. För att sådana som du ska förstå vad jag säger."

Vulgo säger väl inte ens ungdomar längre. Det var väl för tio år sedan. Pinsamt.
Citera
2021-12-29, 17:37
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Lite skvaller om Ann-Linn passar väl in i tråden...

Vi gick i samma skola på högstadiet och hon var väl lite småsnygg sådär.

Jag talade aldrig med henne överhuvudtaget.

En eftermiddag ringer hon hem till mig (mobiltelefoner var inte i allmänt bruk på den tiden, hon ringde på fasta telefonen).

Jag blev naturligtvis förvånad och glad och fick lite förhöjd puls.

Efter att hon presenterat sig och kallpratat cirka fem sekunder så kom hon till saken:

Hon visste att min pappa var vinprovare (hon sa dock vinsmakare) och undrade om JAG kunde fixa en flaska vin åt henne.

Jag sa att det inte gick och då avslutades samtalet snabbt av henne och hon talade aldrig mer med mig.

Hennes farsa har en vinkällare med tusentals flaskor vin, fattar inte än i denna dag varför hon inte norpade en av de flaskorna.

LÅS!

Du tror inte en brottsromantiker och vänsterflummare som Guillou har lås? Överallt! Lås! Lås! Lås! Ger mig fan på att kommunisten har aktier i Assa Abloy också...
Citera
2021-12-29, 17:40
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Framförallt är hyckleriet tydligt. De gillar inte att det kommer in nya människor till deras kvarter som inte passar in enligt deras värderingar men de är för att resten av folket drabbas.

Ja, chockerande hyckleri. JG har väl hunnit supa ihjäl sig när det är dags men AS kommer att dingla dömd av Folkdomstolen, var så säker.
Citera
2021-12-29, 18:00
Medlem
Memnoks avatar
Är det någon som vet om han fortfarande har så grymt stora underarmar på grund av sitt maniska runkande eller har hans libido gått ner lite med åldern?
Citera
2021-12-29, 18:08
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Är det någon som vet om han fortfarande har så grymt stora underarmar på grund av sitt maniska runkande eller har hans libido gått ner lite med åldern?

Stora är dom inte. Däremot korta. Väldigt korta. Därav ser dom grövre ut. Kan tänka mig att hans armar ifrån axeln ner till handen mäter ca 50 cm i längd.
Citera
2021-12-29, 18:50
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Stora är dom inte. Däremot korta. Väldigt korta. Därav ser dom grövre ut. Kan tänka mig att hans armar ifrån axeln ner till handen mäter ca 50 cm i längd.
Alltså överarmarna ser inte så grova ut, men underarmarna ser ut som Karl-Alfreds. Men vi kan vara överens om att han runkar mycket va?
Citera
2021-12-29, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Alltså överarmarna ser inte så grova ut, men underarmarna ser ut som Karl-Alfreds. Men vi kan vara överens om att han runkar mycket va?

Han har inplantat i underarmarna. Hans runkande tänker jag ogärna på
Citera
2022-01-10, 22:33
Medlem
rapiers avatar
Det finns en intressant artikel i Expressen från 2003 när filmen ondskan hade premiär.
Både gamla skolkamrater, Jans egen mor och syster intervjuas. Alla har en annan uppfattning om hans självbiografiska bok Ondskan än vad Jan själv har.

Citat av Jans mor i artikeln: Det är hemskt synd att Jan går så in i sin fantasivärld. Det gjorde han redan som barn. Jan har alltid haft svårt att skilja på fantasi och verklighet.

https://www.expressen.se/nyheter/min...er-om-ondskan/
Citera
2022-01-11, 00:23
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rapier
Det finns en intressant artikel i Expressen från 2003 när filmen ondskan hade premiär.
Både gamla skolkamrater, Jans egen mor och syster intervjuas. Alla har en annan uppfattning om hans självbiografiska bok Ondskan än vad Jan själv har.

Citat av Jans mor i artikeln: Det är hemskt synd att Jan går så in i sin fantasivärld. Det gjorde han redan som barn. Jan har alltid haft svårt att skilja på fantasi och verklighet.

https://www.expressen.se/nyheter/min...er-om-ondskan/

Karln är utan tvivel en patologisk mytoman. Arma mamman att på ålderns höst behöva stå ut med den vansinnige sonens groteska påhitt.
Citera
2022-01-11, 08:44
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Karln är utan tvivel en patologisk mytoman. Arma mamman att på ålderns höst behöva stå ut med den vansinnige sonens groteska påhitt.
Den här kan aldrig länkas för ofta i tråden.

https://tankaromib.wordpress.com/202...klassbakgrund/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in