2020-09-05, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quinn93
Driver du eller? Jag har skrivit i min profil vilken ålder jag är intresserad av, är det inte viktigt? Och att jag dessutom även fast han total sket i det svarade jag trevligt tillbaka tack men jag är inte intresserad, och får då som svar ”dra åt helvete”, men jag ska va glad, okej haha

Hade jag varit du hade jag ghostat alla jävlarna då man aldrig vet vilka som kommer vara otrevliga. Undantaget kanske de som ser snälla ut och har skrivit mer än en mening. Jag tror det är lättare för vissa att ta att de inte får nåt svar än att få sitt ego förstört genom att någon vänligt skrivit att man inte är intresserad. Det är mer norm att ghosta än att inte göra det.

Lyssna inte på alla manliga moralpoliser här, många är avundsjuka på oss kvinnor vilket du själv hör och du vet själv vad du söker. Nu har jag mitt på det torra men jag brukade ställa in ett åldersintervall som var några år äldre än min ålder och några år yngre än min ålder. Ändå fick man intresse av gubbar som var waaaay för långt utanför det jag sökte. Om det var någon som var lite äldre och såg bra ut ok fine skriv då din jäkel (fast du får inget svar) men när trashiga Olle i glasögon & keps som är tjock & ful ger en pussemojis och skit då blir det lite too much. Tror de verkligen att en mycket yngre kvinna som ser bra ut skulle nappa?! Sinnessjukt är ordet.

Det förekommer också att folk som bor någon helt annanstans kan kontakta en. Tycker man att avstånd blir komplicerat skit har man också rätt att "tacka nej" och endast dejta lokala killar.
Senast redigerad av Liljor 2020-09-05 kl. 02:26.
Citera
2020-09-05, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Jag tycker att det är bra av dig att svara att du inte är intresserad. Många tjejer brukar inte svara alls vilket jag tycker är lite trist. Kanske får de så många mejl att de inte orkar svara alla. Men om man har möjlighet tycker jag det är schysst att lägga ner några få sekunder för att skicka iväg ett "ej intresserad".

Trist att du fått såna där svar tillbaka men jag tror att de flesta "normala" killar inte kommer med såna där svar. Du har nog haft otur och fått någon desperat, omogen kille på kroken.

Jag försökte svara alla som jag inte var intresserad av när jag började med nätdejting men slutade med det fort för antingen så fick man tillbaka ett otrevligt mail där man blev kallad olika saker eller så blev man spammad med massa mail.

Det är underförstått att få man inge svar är inte mottagaren intresserad.
Citera
2020-09-05, 08:40
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmagirl
Jag försökte svara alla som jag inte var intresserad av när jag började med nätdejting men slutade med det fort för antingen så fick man tillbaka ett otrevligt mail där man blev kallad olika saker eller så blev man spammad med massa mail.

Det är underförstått att få man inge svar är inte mottagaren intresserad.

Det är givetvis trist när man får okvädningsord och andra otrevligheter sköljda över sig av vuxna människor.

Men som jag ser det är roten till allt ont och all negativitet på nätdejtingsidorna den otroligt skeva och ojämlika spelplanen för män respektive kvinnor. Det är inte rimligt att en normalsnygg man måste jaga kvinnor i all evinnerlighet för att få ett oengagerat enordssvar medan en normalsnygg kvinna inte sällan får hundratals meddelanden och chattförfrågningar utan att lyfta ett finger.

Kan vi, på något mirakulöst sätt, få bukt med den problematiken är mycket vunnet. Då slipper män bli frustrerade över det faktum att de känner sig bortvalda och ignorerade samtidigt som kvinnor slipper få hundratals skamliga meddelanden från desperata män.

Jag försvarar inte de otrevliga männens beteenden men jag har definitivt en viss förståelse för hur det kan bli som det blir.
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2020-09-05 kl. 08:49.
Citera
2020-09-05, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Det är givetvis trist när man får okvädningsord och andra otrevligheter sköljda över sig av vuxna människor.

Men som jag ser det är roten till allt ont och all negativitet på nätdejtingsidorna den otroligt skeva och ojämlika spelplanen för män respektive kvinnor. Det är inte rimligt att en normalsnygg man måste jaga kvinnor i all evinnerlighet för att få ett oengagerat enordssvar medan en normalsnygg kvinna inte sällan får hundratals meddelanden och chattförfrågningar utan att lyfta ett finger.

Kan vi, på något mirakulöst sätt, få bukt med den problematiken är mycket vunnet. Då slipper män bli frustrerade över det faktum att de känner sig bortvalda och ignorerade medan kvinnor slipper få hundratals skamliga meddelanden från desperata män.

"Spelplanen" ser ut som den gör men du borde kanske lära dina jämlikar dvs andra män att inte vara otrevliga när de väl får ett skriftligt nej. Inte konstigt att kvinnor väljer att inte svara. Du är bara en i mängden av alla män som försöker skuldbelägga kvinnorna och ge ursäkter för männen. Och det är inte endast i samband med nätdejtingen som männen reagerar negativt på ett nej de får av en kvinna.
Jag borde sluta läsa i dessa trådar.
Senast redigerad av Liljor 2020-09-05 kl. 08:55.
Citera
2020-09-05, 08:56
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
"Spelplanen" ser ut som den gör men du borde kanske lära dina jämlikar dvs andra män att inte vara otrevliga när de väl får ett nej. Inte konstigt att kvinnor väljer att inte svara. Du är bara en i mängden av alla män som försöker skuldbelägga kvinnorna och ge ursäkter för männen.

Nej? På vilket sätt skuldbelägger jag kvinnor? Det jag skrev var att jag har en förståelse till varför det blir som det blir på grund av den ojämlika spelplanen.

Nu är jag tack och lov redan i ett förhållande men när jag var aktiv på HappyPancake höll jag på att slita håret av mig i ren frustration. Jag hade flera bilder på mig själv. Jag hade skrivet en lång och ordentlig presentationstext. Jag försökte alltid skriva på ett artigt sätt och koppla mina meddelanden till den berörda kvinnans profil. Vad tror du resultatet blev? Oftast uteblev svar. I bästa fall resulterade det i någon trist konversation som jag var tvungen att hålla igång med hjälp av konstgjord andning. Det är inte rimligt att det ska förhålla sig på det sättet. Sen förstår jag att alla kvinnor inte är intresserade av alla män även fast mannen är seriös/artig/vältalig etc.

Det är sådana som du som gör mig överlycklig att jag slipper HappyPancake. Men å andra sidan. Utifrån det sätt du formulerar dig på och på det sätt du själv använder barnsliga emojis och förolämpningar så går det inte att ta dig på allvar.
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2020-09-05 kl. 09:12.
Citera
2020-09-05, 09:02
Medlem
Visst gör du det på en passiv aggressiv nivå. Men det är inget nytt under solen, väldigt vanligt för männen på fb så ni får tillbaks av kvinnor med samma mynt då och då. Rätt ska vara rätt när vi omges av bitterkukar i hela relationsforumet & man ställer då gärna upp för sina medsystrar i sak.

Lite girlpower där.
Senast redigerad av Liljor 2020-09-05 kl. 09:18.
Citera
2020-09-05, 09:13
Medlem
Quinn93s avatar
Citat:
Hade jag varit du hade jag ghostat alla jävlarna då man aldrig vet vilka som kommer vara otrevliga. Undantaget kanske de som ser snälla ut och har skrivit mer än en mening. Jag tror det är lättare för vissa att ta att de inte får nåt svar än att få sitt ego förstört genom att någon vänligt skrivit att man inte är intresserad. Det är mer norm att ghosta än att inte göra det.

Lyssna inte på alla manliga moralpoliser här, många är avundsjuka på oss kvinnor vilket du själv hör och du vet själv vad du söker. Nu har jag mitt på det torra men jag brukade ställa in ett åldersintervall som var några år äldre än min ålder och några år yngre än min ålder. Ändå fick man intresse av gubbar som var waaaay för långt utanför det jag sökte. Om det var någon som var lite äldre och såg bra ut ok fine skriv då din jäkel (fast du får inget svar) men när trashiga Olle i glasögon & keps som är tjock & ful ger en pussemojis och skit då blir det lite too much. Tror de verkligen att en mycket yngre kvinna som ser bra ut skulle nappa?! Sinnessjukt är ordet.

Det förekommer också att folk som bor någon helt annanstans kan kontakta en. Tycker man att avstånd blir komplicerat skit har man också rätt att "tacka nej" och endast dejta lokala killar.

Ja jag orkar inte svara den där idioten som skrev nu sist i tråden, kvinnohatet är djupt rotat på fb den saken är säker.

Förstår inte deras tänk att kvinnor ska svara och behaga alla som skriver, hade en tjock och ful kvinna (mannens favorit ord för förolämpa kvinnor här) skrivit hade dom inte svarat? Men vi ska svara äckliga incest Bengt som säkert skulle låsa in en bland grisarna om han fick chansen. Nej, hp är en sida där mycket obehagliga män kan bli medlemmar och ta kontakt, som kvinna ska man va väldigt försiktig.
Det finns många vettiga killar där med och jag önskar dom lycka till men jag har gett upp den sidan nu jag med, orkar inte bli kallad otrevliga saker och få skamliga förslag mer, tappar bara hoppet om att jag ska hitta nån.
Citera
2020-09-05, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quinn93
Ja jag orkar inte svara den där idioten som skrev nu sist i tråden, kvinnohatet är djupt rotat på fb den saken är säker.

Förstår inte deras tänk att kvinnor ska svara och behaga alla som skriver, hade en tjock och ful kvinna (mannens favorit ord för förolämpa kvinnor här) skrivit hade dom inte svarat? Men vi ska svara äckliga incest Bengt som säkert skulle låsa in en bland grisarna om han fick chansen. Nej, hp är en sida där mycket obehagliga män kan bli medlemmar och ta kontakt, som kvinna ska man va väldigt försiktig.
Det finns många vettiga killar där med och jag önskar dom lycka till men jag har gett upp den sidan nu jag med, orkar inte bli kallad otrevliga saker och få skamliga förslag mer, tappar bara hoppet om att jag ska hitta nån.

Tråkigt att höra, hoppas du hittar någon bra kille på ett annat sätt då. Det finns faktiskt bra killar även på flashback fast de surrar i bakgrunden och skriver väldigt sällan. En utav dessa kontaktade mig för inte så länge sedan. Han har lärt känna mig ganska bra och vet vem jag är så han tar vissa inlägg jag skriver med en nypa salt, kvinnohatet gillar inte han heller.

Du kan ju hålla din pm inkorg öppen, man vet aldrig vad som händer.

Och du har helt rätt, männen själva vill inte ha att göra med oattraktiva kvinnor eller kvinnor som legat med för många. Hora, slyna, spermahink, hål, träskpadda, fläskval etc.. Alla dessa incels här.
Senast redigerad av Liljor 2020-09-05 kl. 09:55.
Citera
2020-09-05, 09:23
Medlem
Citat:

Well som man, och inte pojke som TS, är det samma sak fast 10x värre än det du beskriver.

Man bombas av äckliga feminister som inte ens kan duscha. Och de tror att de kan få vad som helst för de har samma attityd som hur du skriver. Ser sig själv på en pidestal.

Men ingen vill ha skiten så de blir sjukt aggressiva när man inte svarar på deras initiala meddelande.

Nej som man går det inte att hitta en vettig kvinna i Sverige längre. Det är för många smutsiga feminister i vägen.
Citera
2020-09-05, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Well som man, och inte pojke som TS, är det samma sak fast 10x värre än det du beskriver.

Man bombas av äckliga feminister som inte ens kan duscha. Och de tror att de kan få vad som helst för de har samma attityd som hur du skriver. Ser sig själv på en pidestal.

Men ingen vill ha skiten så de blir sjukt aggressiva när man inte svarar på deras initiala meddelande.

Nej som man går det inte att hitta en vettig kvinna i Sverige längre. Det är för många smutsiga feminister i vägen.

jaha ja det är inte rätt gjort av kvinnor heller i så fall (du verkar inte heller vara nåt kap som slänger dig med ord som skiten och smutsiga feminister). Haha jag sätter mig själv verkligen inte på någon piedestal men man får söka sig till samma ålder och samma "liga" även om jag inte gillar det ordet. Om det är att sätta sig själv på en piedestal så sitter väl de flesta män och kvinnor där då. Jag vill inte ha en till farsa från en dejtingsida för det har jag redan. Ett steg i rätt riktning vore ju ifall det vore tekniskt omöjligt för folk som inte passar in i ens valda kriterier att kontakta en.

Du ska kanske kolla runt på hur männen på flashback utrycker sig om kvinnor innan du öppnar käften och klagar på mig. Det lönar sig inte att vara snäll här. Irl är jag sjysst mot killar om de är sjyssta mot mig, man får det man ger helt enkelt.

Inte konstigt att man börjar hata er på flashan eftersom vi matas med kvinnohat i vart och vartannat inlägg som tönten i inlägget efter mitt tex. Var nog längesedan han fick sig ett skjut...
Senast redigerad av Liljor 2020-09-05 kl. 10:48.
Citera
2020-09-05, 10:21
Medlem
Xpander-s avatar
Det självklara svaret är att de 95% av män som väljs bort bör genast ta bort dessa appar, sluta göda dessa företag, sluta boosta slynors självförtroende.

Gör något vettigt med era liv, sluta kryp för alla dessa alldagliga slynorna. Simps är ett fördärv, precis som slynorna.
Citera
2020-09-05, 10:35
Medlem
Quinn93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
Det självklara svaret är att de 95% av män som väljs bort bör genast ta bort dessa appar, sluta göda dessa företag, sluta boosta slynors självförtroende.

Gör något vettigt med era liv, sluta kryp för alla dessa alldagliga slynorna. Simps är ett fördärv, precis som slynorna.

Varför är kvinnor slynor och andra glåpord så fort dom inte vill ha en specifik person? Vad kan man som kvinna göra för att göra rätt egentligen, kvinnohatet här inne är inte nådigt.

Och ge gärna ett svar som inte innehåller suga kuk och va nöjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in