2020-06-20, 18:21
Moderator
pbos avatar
Jag ägnar mig inte ofta åt HP, men kontot är aktivt. Igår fick jag så notis om ett meddelande som visar sig vara trams. Bot eller midsommarfylla skulle jag tro. Kollar dock upp inkorgen och ser ett långt, genomtänkt meddelande från en passande kvinna. Wow!! Tyvärr var det tre månader gammalt och hennes konto nu inaktiverat.

Tack HP-skitapp som inte skickade notis när jag fick ett verkligt intressant meddelande. Det var väl kvinnan i mitt liv jag missade nu. Skitapp. Skitapp. Skitapp.
Citera
2020-06-20, 18:39
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Jag ägnar mig inte ofta åt HP, men kontot är aktivt. Igår fick jag så notis om ett meddelande som visar sig vara trams. Bot eller midsommarfylla skulle jag tro. Kollar dock upp inkorgen och ser ett långt, genomtänkt meddelande från en passande kvinna. Wow!! Tyvärr var det tre månader gammalt och hennes konto nu inaktiverat.

Tack HP-skitapp som inte skickade notis när jag fick ett verkligt intressant meddelande. Det var väl kvinnan i mitt liv jag missade nu. Skitapp. Skitapp. Skitapp.

Kan det vara läge att hädanefter logga in och kolla varje eller varannan vecka för att inte missa såna här tillfällen?
Låter himla synd att du missade denna chansen, men det kanske kommer fler?
Citera
2020-06-20, 19:45
Medlem
Det är inte du som ska övertala dem att gå på dejt. De ska förtjäna DIG. vänd på steken och gör dig dyr.

Citat:
Ursprungligen postat av Vanno
Jag blev medlem i happypancake för några år sedan och för ett tag sedan skaffade jag privata bilder på mig själv. Jag är en ung man, hyfsad vuxenålder. Söker för det mesta äldre kvinnor, dock inte slitna. Delar med mig mina privata foton, har en kort konversation som inte mynnar ut i en dejt. Förstår inte liksom grejen. Först kan kvinnorna verka intresserade och sedan sluta svara. Ibland brukar vissa pausa sitt medlemskap om man förlorar kontakt, vilket är förståeligt, och andra gånger säger vissa kvinnor att jag ser ung ut vilket jag inte oftast håller med. Jag läste på bloggen att en övervägande majoritet som blir kontaktat är kvinnor, vilket kan förklara varför det är svårt för oss män att konkurrera sinsemellan för att övertyga någon kvinna på happypancake att gå ut på en dejt. Jag förstår inte bara varför det är såpass omöjligt. Jag undrar nu om någon sitter inne med ovärderlig tips om hur man kan gå runt problemet och övertyga och övertala någon kvinna att gå ut på en dejt?
Citera
2020-06-20, 20:21
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Kan det vara läge att hädanefter logga in och kolla varje eller varannan vecka för att inte missa såna här tillfällen?
Låter himla synd att du missade denna chansen, men det kanske kommer fler?
Allt annat skickar mobilappen pushnotiser om men så snart det kommer ett seriöst meddelande upphörde tydligen den funktionen.

Min vanliga tur.
Citera
2020-06-21, 20:42
Citat:

Tråkigt höra

Nu kommer jag hålla koll på inkorgen då & då för att inte riskera att missa något.
Citera
2020-06-27, 23:12
Nä nu ger jag upp HappyPancake. Tror inte jag försöker med någon annan sida heller. Det verkar helt omöjligt att få kontakt med tjejerna. Hur kunde jag tro att det skulle fungera den här gången, när det inte fungerat tidigare? Nej, nu är det nog dags att kasta in handduken när det gäller nätdejting tror jag.
Citera
2020-06-28, 17:19
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Jag tillhör också skaran som tycker att webbplatsen blivit värdelös efter den stora uppdateringen i höstas. Det visas mer reklam än aktiva kvinnor, det är hackigt och svårnavigerat och det känns som att säkerheten är urusel som någon annan poängterade.

Som om det inte vore nog så är det i princip samma kvinnor man ser där vecka ut och vecka in. Oattraktiva singelmammor. Övervikt i överflöd. WT-brudar med sönderblekt/blonderat hår. Undersköterskor med fula tatueringar och som knappt kan stava. Nej, usch. Då tar jag mycket hellre en välutbildad och respektabel tjej med invandrarbakgrund men det är väldigt få invandrartjejer på HP har jag märkt. Innan uppdateringen kunde jag ändå få ett par besök om veckan, några flirtar och någon enstaka fikadejt men nu är det helt andra förutsättningar. Slutar alltid med att man blir ghostad av tjejer man egentligen inte tycker är intressanta. Och då har jag ändå skrivit en lång och ordentlig presentationstext. Har flera bilder på mig (verkligen inga narcissistiska spännisbilder framför spegeln). Är i 30-års åldern utan barn och en bra bit över 180 cm. Det är omöjligt.
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2020-06-28 kl. 17:52.
Citera
2020-06-28, 17:26
Medlem
R.Bloodworths avatar
Håller hundra procent med. Den stora uppdateringen totalkvaddade Happypancake. Nu får man bara upp samma tjejer hela tiden. Killarna ser samma kvinnliga ansikten varje dag på HP och kvinnorna ser samma manliga ansikten varje dag, och ingen verkar vara intresserad av någon.
Citera
2020-06-28, 18:02
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Håller hundra procent med. Den stora uppdateringen totalkvaddade Happypancake. Nu får man bara upp samma tjejer hela tiden. Killarna ser samma kvinnliga ansikten varje dag på HP och kvinnorna ser samma manliga ansikten varje dag, och ingen verkar vara intresserad av någon.
Håller med. Man man ser samma tjejer där hela tiden. Känns som att jag har koll på varenda en som håller till där nu

Kände även igen några ansikten som jag sett där för över 10 år sedan. De har tydligen inte hittat någon heller. Eller så är det inte deras högsta prioritet. En tjej jag flirtade med för 10 år sen är fortfarande kvar. Kanske slänga iväg en till flirt nu 10 år senare och hoppas det går bättre? Haha nej tror inte det.
Citera
2020-06-28, 18:08
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Håller med. Man man ser samma tjejer där hela tiden. Känns som att jag har koll på varenda en som håller till där nu

Kände även igen några ansikten som jag sett där för över 10 år sedan. De har tydligen inte hittat någon heller. Eller så är det inte deras högsta prioritet. En tjej jag flirtade med för 10 år sen är fortfarande kvar. Kanske slänga iväg en till flirt nu 10 år senare och hoppas det går bättre? Haha nej tror inte det.
Jo klart du ska messa henne!

"Hej, känner igen dig sedan för tio år sedan och noterar att du inte heller har hittat någon. Är du beredd att sänka dina krav är jag beredd att sänka mina. Här kan vi ju inte hänga kvar ett decennium till."

Faller hon för det vet du att det är en realistisk och bra kvinna.
Citera
2020-06-28, 18:18
Citat:
Jo klart du ska messa henne!

"Hej, känner igen dig sedan för tio år sedan och noterar att du inte heller har hittat någon. Är du beredd att sänka dina krav är jag beredd att sänka mina. Här kan vi ju inte hänga kvar ett decennium till."

Faller hon för det vet du att det är en realistisk och bra kvinna.
Jag ska fundera på saken får jag se hur jag gör
Citera
2020-06-28, 22:57
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben

Har varit aktiv på HP till och från och märker också samma ansikten som fanns där för flera år sedan. De nästan som att de sitter där och väntar på den där absolut 100% perfekta mannen som inte existerar, men nånstans innerst inne hoppas de på att han finns. Eller så överskattar tjejerna sig själva enormt mycket och försöker kamma hem en 10a när de själva är en 5a.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in