2017-09-20, 22:16
Medlem
BennyBandanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Frågan är om jag har "råd" att vara i överläge? Hon är en tjej som kan med största sannolikhet få vilken kille som helst, så om det inte skulle klicka mellan oss så är det ingen större förlust för henne.

Du är inte vilken kille somhelst, du är "R.Bloodworth".
Citera
2017-09-20, 22:18
Medlem
pillenottens avatar
Citat:
Mja känns lite underligt måste jag erkänna. Man kan tänka att jag kanske borde vara glad över att ha fått kontakt med en riktigt vacker tös, men faktumet att man blivit dissad innan känns inte rätt. Och då läste hon meddelandet när vi först snackade. Det var inte så att meddelandet var oläst i x antal månader. Hon läste och slutade svara. Sedan händer detta. Hmm...
Jag tycker inte att det är speciellt konstig - någon som hann före dig avfärdades efter ett tag som en mupp - då går man väl till nästa vettiga prospekt och kollar - du är lite farligt ute om det gnager att du blev dissad första gången, hon kommer ju märka om du surar eller är "sotis" för det.
Händer väl alla nån gång, eller hur?
Citera
2017-09-20, 22:20
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillenotten
Jag tycker inte att det är speciellt konstig - någon som hann före dig avfärdades efter ett tag som en mupp - då går man väl till nästa vettiga prospekt och kollar - du är lite farligt ute om det gnager att du blev dissad första gången, hon kommer ju märka om du surar eller är "sotis" för det.
Händer väl alla nån gång, eller hur?

Jag är inte sur eller sotis undrar mest om det är ett varningstecken eller om jag bara ska skita i det
Citera
2017-09-20, 22:21
Medlem
pillenottens avatar
Citat:
Frågan är om jag har "råd" att vara i överläge? Hon är en tjej som kan med största sannolikhet få vilken kille som helst, så om det inte skulle klicka mellan oss så är det ingen större förlust för henne.
De brudar som kan få vem som helst, vill sällan ha vem som helst - dom vill ha nån som är lagom cool och inte fjäskar.
Citera
2017-09-20, 22:25
Medlem
pillenottens avatar
Citat:
Jag är inte sur eller sotis undrar mest om det är ett varningstecken eller om jag bara ska skita i det
Nä, det tycker jag inte - give it your best shot!
Upplägget med dejtingsidorna och trycket på snygga tjejer gör att sådana här situationer uppstår rätt ofta - framförallt tror jag det vanligaste felet man gör som dejtare är att leta fel
istället för positiva vibbar
Citera
2017-09-21, 16:33
Medlem
Citat:
I dag skrev en sjukt vacker tjej till mig på HP. Saken är den att vi haft lite kontakt för några månader sedan och hon slutade svara på mig. I dag besökte hon mig och gav mig beröm för min nya profilbild och skrev något i stil med "Varför besöker du mig utan att skriva?". Tänkte och skrev tillbaka "Du dissade ju mig sist?" och hon förklara att hon blir bombarderad med mail osv osv. Sedan börjar vi chatta och all good där.

Men är det rödlampa på detta? Känns lite väl ytligt men hoppas att jag har fel.

Som kvinna ser jag inte detta som ett varningstecken. Hon är säkert bara överöst med mail och har inte kunnat sortera. Sånt händer. Det tips jag skulle ge är att försöka få till en träff med tanke på att ni redan har haft kontakt tidigare och du fallit mellan stolarna en gång redan. Hade hon inte varit intresserad så hade hon inte tagit upp kontakten igen.
Citera
2017-09-22, 12:30
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klaragatan
Som kvinna ser jag inte detta som ett varningstecken. Hon är säkert bara överöst med mail och har inte kunnat sortera. Sånt händer. Det tips jag skulle ge är att försöka få till en träff med tanke på att ni redan har haft kontakt tidigare och du fallit mellan stolarna en gång redan. Hade hon inte varit intresserad så hade hon inte tagit upp kontakten igen.

Tack för svar, får se hur det går. Vill inte vara fördomsfull men tror att allting är väldigt skört när det kommer till snygga tjejer och är därför ganska säker på att hon kommer snart att tröttna, men so far so good så jag får se.
Citera
2017-09-22, 15:55
Medlem
Citat:
Tack för svar, får se hur det går. Vill inte vara fördomsfull men tror att allting är väldigt skört när det kommer till snygga tjejer och är därför ganska säker på att hon kommer snart att tröttna, men so far so good så jag får se.

Det är just pga den anledningen som mitt råd är att försöka få till en träff. Lycka till
Citera
2017-09-22, 16:08
Medlem
Citat:

Ja verkligen ett varningstecken. Varför skulle det funka bra med en tjej som går på dig som inte var hennes egentliga alternativ?!?

Människor som henne kommer bara försöka hitta något bättre hela tiden, även när ni är tillsammans. I Stockholm är detta just nu det nya "Stockholm syndrome". Alla håller alla dörrar öppna för något nytt bättre. Ingen kan stadga sig.

De gånger liknande saker hände mig såg jag till att skicka något riktigt syrligt tillbaka för att sedan blocka människan.

Var inte desperat. Våga vägra kvinnor som på bild ser bra ut!
Citera
2017-09-22, 16:27
Medlem
plastgubbens avatar
Jag får nästan inga svar överhuvudtaget på happypancake. Har skickat tusentals meddelanden där och mer än hälften ser man har läst meddelandet, men ingen svarar. Jag fick en del svar på badoo men även där extremt få svar. Senaste nyårsafton svor jag att inte gå in på en enda dejtingsida under 2017. Bästa nyårslöftet någonsin. Åt helvete med dejtingsidor och alla jävla fittor som använder dem.
Citera
2017-09-22, 23:52
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Ja verkligen ett varningstecken. Varför skulle det funka bra med en tjej som går på dig som inte var hennes egentliga alternativ?!?

Människor som henne kommer bara försöka hitta något bättre hela tiden, även när ni är tillsammans. I Stockholm är detta just nu det nya "Stockholm syndrome". Alla håller alla dörrar öppna för något nytt bättre. Ingen kan stadga sig.

De gånger liknande saker hände mig såg jag till att skicka något riktigt syrligt tillbaka för att sedan blocka människan.

Var inte desperat. Våga vägra kvinnor som på bild ser bra ut!

Det är faktiskt lite så jag känner. Även om de flesta här tycks säga att jag inte ska lägga för mycket vikt på det eller bara "köra" så känner jag lite som du säger. Man är ett alternativ tills något bättre dyker upp. Men innan jag gör något drastiskt ska jag försöka känna efter lite och ge det tid.
Citera
2017-11-20, 08:50
Medlem
Jag har som en liten ritual att logga in 2-3 gånger om året på HP av någon anledning.

Tycker det är ganska roligt att man aldrig ser nya medlemmar utan samma gamla personer finns kvar på hemsidan och de är Online också.

Varför tjejerna på HP har så höga förväntningar kommer jag aldrig förstå, särskilt då den absoluta större percentilen av användare inte är modeller precis.

Samtidigt går Tinder mycket smidigare för min del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in