2017-09-19, 11:22
Medlem
Kommer ihåg för många år sedan när nätdejtande kom till Sverige. Det var grymma tider då ingen visste hur det funkade och man kunde lätt rada upp så många dejter per vecka man orkade med. Kvinnor svarade på alla meddelanden som var artigt skrivna.

Men det gick snabbt utför och blev en feministisk högborg som liknar en soptipp av övergivna kortklippta, militanta och elaka kvinnor dumpats för att sola sig i uppmärksamhet.

För mig kom det till punkten att jag gick på en dejt med en kvinna som verkade rätt begåvad och så bra ut, men kände att något inte stod rätt.
Väl på dejten visade det sig att hon jobbade aktivt med Gudrun Schyman inför valet och var högt uppsatt i partiet(!). Vi försökte hålla oss borta från att prata politik men det gick sådär.

Allting braka sönder, vilket jag förstod så fort hon nämnde sin aktiva politiska roll. Då jag är helt tvärt om och den man som feministerna hatar mest av allt. Vit, framgångsrik, utbildad och stake nog att säga ifrån när någon babblar skit.

Väldigt hetsiga diskussioner uppstod medans vi pimplade vin utanför Medis. Efter ett tag så bestämmer jag mig för att det är bäst att dra nu. Säger inte åt henne specifikt att jag skall dra hem utan mest någon generiskt med "Kanske bäst vi börjar bege oss".

Det slutar med att hon hakar på mig babblandes om sitt skit hela vägen hem med t-banan. Väl hemma hos mig fortsätter det med rent ut sagt störda kommentarer från henne såsom "Vi är ju inga jävla spindlar. Vi är inga djur" osv...

Sen går jag och lägger mig och då kommer hon ändå till sängen och kryper upp för att skede. Själv funderar jag på vad fan är det för fel på människan. Fattar hon inte att det finns 0 kemi mellan oss??!

Helt plötsligt drar hon kommentaren "Men du skrev ju på din profil att du gillar att skeda och mysa, so go for it!!".

Efter det fick det vara nog med HP och ultrafeminister.
Citera
2017-09-19, 16:48
Medlem
Vad är det för kvinnor ni träffar? Skriver ni inte innan ni ses? De killar/män jag träffat har jag skrivit en del med och vet ungefär vad jag kan vänta mig. Man märker ju ganska snabbt om någon är smått galen. Och de finns, skrämmande många. Sen är det nästan alltid samma scenario med de man träffar, att han har lagt ut gamla bilder så man knappt vet att det är han när man ses. Jag skäms för deras skull.

Jag brukar ignorera falska konton men anmälde en användare (man) som hade falska bilder osv. Fick till svar att användaren var varnad. Så det händer inget med männen heller. Tänker inte anmäla fler gånger utan bara blockera användaren.
Citera
2017-09-19, 19:47
Citat:
Ursprungligen postat av klaragatan
Vad är det för kvinnor ni träffar? Skriver ni inte innan ni ses? De killar/män jag träffat har jag skrivit en del med och vet ungefär vad jag kan vänta mig. Man märker ju ganska snabbt om någon är smått galen. Och de finns, skrämmande många. Sen är det nästan alltid samma scenario med de man träffar, att han har lagt ut gamla bilder så man knappt vet att det är han när man ses. Jag skäms för deras skull.

Jag brukar ignorera falska konton men anmälde en användare (man) som hade falska bilder osv. Fick till svar att användaren var varnad. Så det händer inget med männen heller. Tänker inte anmäla fler gånger utan bara blockera användaren.

Vad är åldarna på killarna du träffar som du påstår ljuger om bilder?

Dumt att ljuga om en sådan grej. Jag använder i princip aldrig bilder äldre än 2 år. Just nu är mina pinfärska.

Just nu träffar jag tjejer mellan åldrarna 27-32. Många har varit singlar ganska länge eller nästan aldrig haft ett stadigt förhållande. Man förstår varför också när man träffas.
Citera
2017-09-20, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Vad är åldarna på killarna du träffar som du påstår ljuger om bilder?

Dumt att ljuga om en sådan grej. Jag använder i princip aldrig bilder äldre än 2 år. Just nu är mina pinfärska.

Just nu träffar jag tjejer mellan åldrarna 27-32. Många har varit singlar ganska länge eller nästan aldrig haft ett stadigt förhållande. Man förstår varför också när man träffas.

Om jag räknar seriösa dejter så är det män mellan 35-39 år som använder gamla bilder. Gällande oseriösa dejter så är det yngre killar som har bilder där vissa saker undanhålls. Så det är inget som är knutet till ålder.

Mycket kan hända på 2 år. Alla mina bilder är tagna inom 6 månader. Jag tycker det är viktigt för motparten att veta vad han kan vänta sig.

Att en person i den åldern inte haft ett seriöst förhållande ser jag inte som konstigt i dagens samhälle. Är personen ok och man trivs tillsammans så hade jag inte tänkt på det. Det finns personer som varit i flera förhållanden men som är idioter. Jag tycker inte man ska döma ut en människa på hur många förhållanden denna haft.
Citera
2017-09-20, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klaragatan
Om jag räknar seriösa dejter så är det män mellan 35-39 år som använder gamla bilder. Gällande oseriösa dejter så är det yngre killar som har bilder där vissa saker undanhålls. Så det är inget som är knutet till ålder.

Mycket kan hända på 2 år. Alla mina bilder är tagna inom 6 månader. Jag tycker det är viktigt för motparten att veta vad han kan vänta sig.

Att en person i den åldern inte haft ett seriöst förhållande ser jag inte som konstigt i dagens samhälle. Är personen ok och man trivs tillsammans så hade jag inte tänkt på det. Det finns personer som varit i flera förhållanden men som är idioter. Jag tycker inte man ska döma ut en människa på hur många förhållanden denna haft.

Vilka saker är det som undanhålls?

Om du är kvinna, Fotar du själv dina nakna lår, skinkor, så eventuella celluliter där går att beskåda, eller undanhåller du denna info för dejtande män?

Fotar du dig osminkad, i stark belysning?
Citera
2017-09-20, 12:18
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odiskadmugg

Om du är kvinna, Fotar du själv dina nakna lår, skinkor, så eventuella celluliter där går att beskåda, eller undanhåller du denna info för dejtande män?

Eller möjligen snett uppifrån med kraftigt urringad tröja så bysten tar upp 3/4 utav bilden? *host fat girl angle *host*
Citera
2017-09-20, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odiskadmugg

Att man ökat 20 kg eller tappat allt sitt hår sedan bilden togs för att nämna några exempel.

Jag talar om personer som har missvisande bilder. Jag är inte intresserad av att se lår, skinkor eller eventuella celluliter och det är inte ens tillåtet att lägga upp så nakna bilder. Vilket betyder att även om jag velat lägga upp bilder på mina skinkor så kan jag inte.

Jag använder enbart mascara, är inte så intresserad av smink. Jag har bilder i stark belysning, ja.

Citat:
Ursprungligen postat av frange
Eller möjligen snett uppifrån med kraftigt urringad tröja så bysten tar upp 3/4 utav bilden? *host fat girl angle *host*

Om man bortser från brösten så tar även manliga släktet denna typen av bilder. Tyvärr är män väldigt dåliga på att lägga upp helkroppsbilder men väljer gärna "vältränad" under kroppsform. Vet inte om personerna har en förvrängd kroppsuppfattning eller om man inte är medveten om vad termen vältränad innebär.
Citera
2017-09-20, 21:47
Medlem
R.Bloodworths avatar
I dag skrev en sjukt vacker tjej till mig på HP. Saken är den att vi haft lite kontakt för några månader sedan och hon slutade svara på mig. I dag besökte hon mig och gav mig beröm för min nya profilbild och skrev något i stil med "Varför besöker du mig utan att skriva?". Tänkte och skrev tillbaka "Du dissade ju mig sist?" och hon förklara att hon blir bombarderad med mail osv osv. Sedan börjar vi chatta och all good där.

Men är det rödlampa på detta? Känns lite väl ytligt men hoppas att jag har fel.
Citera
2017-09-20, 21:54
Medlem
pillenottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
I dag skrev en sjukt vacker tjej till mig på HP. Saken är den att vi haft lite kontakt för några månader sedan och hon slutade svara på mig. I dag besökte hon mig och gav mig beröm för min nya profilbild och skrev något i stil med "Varför besöker du mig utan att skriva?". Tänkte och skrev tillbaka "Du dissade ju mig sist?" och hon förklara att hon blir bombarderad med mail osv osv. Sedan börjar vi chatta och all good där.

Nä, det behöver det inte alls vara - nu är det länge sedan jag var i "branschen" men alla attraktiva kvinnor får sjukt mycket mail, och har man då fått hook på någon som verkar vettig, väljer man nog bort andra under tiden eftersom multitasking i de här sammanhangen nog funkar sisådär
Citera
2017-09-20, 22:01
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillenotten
Nä, det behöver det inte alls vara - nu är det länge sedan jag var i "branschen" men alla attraktiva kvinnor får sjukt mycket mail, och har man då fått hook på någon som verkar vettig, väljer man nog bort andra under tiden eftersom multitasking i de här sammanhangen nog funkar sisådär

Mja känns lite underligt måste jag erkänna. Man kan tänka att jag kanske borde vara glad över att ha fått kontakt med en riktigt vacker tös, men faktumet att man blivit dissad innan känns inte rätt. Och då läste hon meddelandet när vi först snackade. Det var inte så att meddelandet var oläst i x antal månader. Hon läste och slutade svara. Sedan händer detta. Hmm...
Citera
2017-09-20, 22:11
Medlem
BennyBandanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth

Ja. Du var i reservlistan då och nu har hon kollat in den listan efter att det gått åt helvete med andra killar som var före dig. Det är du som är i överläge nu, du ställer kraven och hon ska kämpa för din uppmärksamhet. Får hon kalla fötter så kasta henne.
Citera
2017-09-20, 22:14
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BennyBandana
Ja. Du var i reservlistan då och nu har hon kollat in den listan efter att det gått åt helvete med andra killar som var före dig. Det är du som är i överläge nu, du ställer kraven och hon ska kämpa för din uppmärksamhet. Får hon kalla fötter så kasta henne.

Frågan är om jag har "råd" att vara i överläge? Hon är en tjej som kan med största sannolikhet få vilken kille som helst, så om det inte skulle klicka mellan oss så är det ingen större förlust för henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in