Citat:
Ursprungligen postat av
Kickan
Mycket intressant.
Du verkar ha hittat det sanna måttet att "dejta uppåt" resp "detja neråt".
Varför är de faktiska marknadskrafterna (som jag tolkar ditt inlägg) satta ur spel?
Dvs hur ser din objektiva, korrekta och absoluta nivåbedömning ut, och varför får den inte genomslag?
Har dessvärre lite svårt att tolka dina frågeställningar (kanske bara är jag?), vilket gör det svårt att föra diskussionen framåt och formulera ett vettigt svar.
Hursomhelst lägger jag fram en teori och möjlig förklaring till varför flertalet upplever HP som ett helt kasst dejtingforum, vilket ju är det tråden handlar om. Avseende "marknadskrafterna" vet jag inte hur jag skulle kunna beskriva problematiken på ett tydligare sätt?
Istället för att linda in oss i någon sjukt subjektiv diskussion om vem och vad som är 1-10 på någon utseendeskala (finns säkert hundra andra trådar om det) får du väldigt gärna argumentera mot varför teorin inte skulle hålla.
Till exempel, vore väldigt intressant att höra om du (eller andra?) menar att även tjejer upplever att de på majoriteten av sina dejter träffar en kille som inte alls spelar i deras liga rent utseendemässigt. Vi åsidosätter personlighet, social status etc för att göra det så enkelt som möjligt...