2017-04-19, 14:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Domina-trix
Ett problem är förstås att jag tenderar att endast få till dejter med asexuella tjejer som endast söker något seriöst.
Få är asexuella. Du har redan testat studiesnacket, nu testa försöka få de asexuella (de du får dejt med) i säng. Ligg på och ge komplimanger för deras utseende och hur du tycker det är läckert med just deras höfter och så. De kommer kanske skruva på sig och hävda att de vill vara intellektuella och sånt. Strunta i det.

TESTA!
Citera
2017-05-15, 11:49
Medlem
Mogaku-sans avatar
Träffade en riktig psykotjej på den sidan. Var hur trevlig som helst i början men sedan blev hon hur otrevlig som helst. Var bara att bryta kontakten med henne. Tror hon fortfarande är medlem trots att hon försökte få mig att tro att hon skaffat pojkvän under sista tiden innan uppbrottet när hon bara körde med dumma test för att trycka ner mig. Träffade en bättre tjej via tinder. Hoppas hon får sin dos av karma.
Citera
2017-07-22, 18:41
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Jag tror internetdejting kommer minska framöver. Med dagens selfiekultur har internetdejting blivit ren yta. För pratade man och trivdes ihop mentalt. Nu väljer man bara de snyggaste och det blir färre förhållanden i slutändan.

Sen all denna negativitet. När tjejer skriver nåt negativt i sin presentation eller i sitt andra mejl så svarar jag inte.
Citera
2017-07-25, 23:22
Medlem
Gav upp HP. Spenderade ex antal timmar, träffade en tjej, låg ett par ggr men inget mer.

Bättre s.k. "utdelning" av att hänga på krogen / fester osv.

Nätdejting är patetiskt tycker jag. Real life knäcker.
Citera
2017-08-27, 01:22
Medlem
Klopeks avatar
Vad fan har hänt med HP? Träffade min dåvarande tjej på HP år 2012, skitsnygg. Hade dessförinnan dejtat två tjejer före henne inom loppet av 2-3 veckor, båda dessa var riktigt fina den ena av dom var dock lite finare. Hade även dessförinnan träffat några lite längre tillbaka i tiden. Enligt mig var det den bästa dejtingsidan för 5 år sedan och använde bara den och inget annat.

Jag tyckte för 5 år sedan att väldigt få mail lästes av tjejer och läste dom mailen så svara inte alla men inget jag störde mig nämnvärt på eftersom med lite tid kunde jag fixa ihop en dejt inom 2 veckor om jag la ner lite tid på att skriva med en tjej som nappat. Så fort en tjej har svarat på första mailet så var det 50/50 om det blir någon träff.

Men nu är det katastrof ärligt talat. 90-95% som inte ens läser mailen jag skickar och svarsfrekvensen vill jag inte ens gå in på för den är även den låg.
Är det någon som upplever samma sak? Är överutbud på killar större är någonsin på dejtingsajter? Skriver till tjejer som är online givetvis.

Till min fasa så kände jag igen ETT PAR STCYKEN tjejer i mitt län på sidan från 5 år tillbaka i tiden, de är alltså fortfarande kvar på sidan efter alla dessa år om de nu inte gått tillbaka som jag gjort. Det verkar gå rundgång på tjejerna där. De famlar och letar i mörkret. Hjälper inte heller när utbudet drar ner sig rejält, några exempel:

"Hej jag är en 42årig kvinna som söker en man som vill gifta sig och skaffa barn" BARN? 42år? Hjälp, skjut mig i huvudet långsamt, ingen normalt funtad man skaffar barn med en 42årig kvinna.

"Jag är en feminist och röstar du på SD så kan du dra åt helvete" - Där försvinner i princip 50% av den manliga befolkningen.

"Jag har barn och det är mitt allt, barnen kommer alltid före och du kommer alltid att vara i andra hand" - no shit sherlock! Det vet jag men att börja presentationen att man kommer på andra plats kanske inte är så lockande, tror du att en man vill inleda något med dig?
Senast redigerad av Klopek 2017-08-27 kl. 01:34.
Citera
2017-08-27, 10:57
Jag tror som sagt att HP är mättad som marknad. Om man summerar alla seriösa användare på HP så är nog fördelning 30-70 tjejer respektive killar.

Att så många killar svärmar och gamar över så få tjejer kan inte bli bra för någon.
Citera
2017-08-27, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Vad fan har hänt med HP? Träffade min dåvarande tjej på HP år 2012, skitsnygg. Hade dessförinnan dejtat två tjejer före henne inom loppet av 2-3 veckor, båda dessa var riktigt fina den ena av dom var dock lite finare. Hade även dessförinnan träffat några lite längre tillbaka i tiden. Enligt mig var det den bästa dejtingsidan för 5 år sedan och använde bara den och inget annat.

Jag tyckte för 5 år sedan att väldigt få mail lästes av tjejer och läste dom mailen så svara inte alla men inget jag störde mig nämnvärt på eftersom med lite tid kunde jag fixa ihop en dejt inom 2 veckor om jag la ner lite tid på att skriva med en tjej som nappat. Så fort en tjej har svarat på första mailet så var det 50/50 om det blir någon träff.

Men nu är det katastrof ärligt talat. 90-95% som inte ens läser mailen jag skickar och svarsfrekvensen vill jag inte ens gå in på för den är även den låg.
Är det någon som upplever samma sak? Är överutbud på killar större är någonsin på dejtingsajter? Skriver till tjejer som är online givetvis.

Till min fasa så kände jag igen ETT PAR STCYKEN tjejer i mitt län på sidan från 5 år tillbaka i tiden, de är alltså fortfarande kvar på sidan efter alla dessa år om de nu inte gått tillbaka som jag gjort. Det verkar gå rundgång på tjejerna där. De famlar och letar i mörkret.

Jag har också avslutat ett förhållande och är tillbaka på HP sedan en tid tillbaka. Det känns som om sidan används på ett annat sätt nu. Många fler som är ute efter ons. Förstår inte varför man inte använder andra sidor som är mer inriktat på sånt istället. Det drar verkligen ner sidan och det blir ännu svårare att sålla efter någon som är seriös.

Precis som du skriver så har jag med stött på flera män som var reggade på sidan för ett antal år sedan. Samma bilder osv så vet inte om dom varit medlemmar hela tiden eller är för lata för att lägga upp nya bilder.

Citat:
Hjälper inte heller när utbudet drar ner sig rejält, några exempel:

"Hej jag är en 42årig kvinna som söker en man som vill gifta sig och skaffa barn" BARN? 42år? Hjälp, skjut mig i huvudet långsamt, ingen normalt funtad man skaffar barn med en 42årig kvinna.

"Jag är en feminist och röstar du på SD så kan du dra åt helvete" - Där försvinner i princip 50% av den manliga befolkningen.

"Jag har barn och det är mitt allt, barnen kommer alltid före och du kommer alltid att vara i andra hand" - no shit sherlock! Det vet jag men att börja presentationen att man kommer på andra plats kanske inte är så lockande, tror du att en man vill inleda något med dig?

Sånt här skriver ni herrar med i era presentationer. Det sista förstår jag verkligen inte heller varför man skriver.
Citera
2017-08-27, 12:20
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Jag tror som sagt att HP är mättad som marknad. Om man summerar alla seriösa användare på HP så är nog fördelning 30-70 tjejer respektive killar.

Att så många killar svärmar och gamar över så få tjejer kan inte bli bra för någon.

Jag tror som så att den extrema invandringen har lett till överskottet. Inte för att jag tror en icke svensktalande utan jobb eller utbildning ha någon chans. Det jag menar är att tjejer svämmar över med mail mer än dom hade gjort normalt vilket gör så att man försvinner i ett hav av mail, om det var Medelhavet förut så är det nu Atlanten. Befolkningsökningen av framförallt män senaste 5åren måste vara enormt.

Ege inte mening göra detta till en invandringsfråga men tanken har såklart slagit mig att överutbudet av män har spätts på ännu mer senaste åren.
Citera
2017-08-27, 12:30
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klaragatan
Jag har också avslutat ett förhållande och är tillbaka på HP sedan en tid tillbaka. Det känns som om sidan används på ett annat sätt nu. Många fler som är ute efter ons. Förstår inte varför man inte använder andra sidor som är mer inriktat på sånt istället. Det drar verkligen ner sidan och det blir ännu svårare att sålla efter någon som är seriös.

Precis som du skriver så har jag med stött på flera män som var reggade på sidan för ett antal år sedan. Samma bilder osv så vet inte om dom varit medlemmar hela tiden eller är för lata för att lägga upp nya bilder.

Sånt här skriver ni herrar med i era presentationer. Det sista förstår jag verkligen inte heller varför man skriver.

Har inte nämnt ett ord om ons. Men har inte heller skrivit några långa förstamail. En del tjejer skriver på sina profiler att dom inte svarar på korta mail. Skriva unika mail till varje tjejer man skriver till omöjlig med tanke på att svarsfrekven är så låg - läs dom flesta öppnar inte ens mailet. Känns ogjort att lägga ner tid först på att läsa en presentation och sedan ställa frågor och dra till med något charmigt som synkar med tjejens profil.

Ang 42 åriga kvinnor som vill ha barn så är det skillnad på man och kvinna. En kvinna ska inte bära barn i den åldern. Ege max 35år. Rätt sent det också. Men allt mellandet 30-35 är väl ok. Mer naturligt är dock 20-25.

Har du verkligen stött på män på HP som är feminister och är anti sd, det låter inte särskilt troligt för fem öre om dom inte är gay.
Citera
2017-08-27, 13:14
Medlem
Citat:
Jag tror som så att den extrema invandringen har lett till överskottet. Inte för att jag tror en icke svensktalande utan jobb eller utbildning ha någon chans. Det jag menar är att tjejer svämmar över med mail mer än dom hade gjort normalt vilket gör så att man försvinner i ett hav av mail, om det var Medelhavet förut så är det nu Atlanten. Befolkningsökningen av framförallt män senaste 5åren måste vara enormt.

Ege inte mening göra detta till en invandringsfråga men tanken har såklart slagit mig att överutbudet av män har spätts på ännu mer senaste åren.

Äh, det är hur många svenskar som helst och invandrare är inte överrepresenterade på hp. Kanske om du söker på 18-20 år men inte annars.

Citat:
Har inte nämnt ett ord om ons. Men har inte heller skrivit några långa förstamail. En del tjejer skriver på sina profiler att dom inte svarar på korta mail. Skriva unika mail till varje tjejer man skriver till omöjlig med tanke på att svarsfrekven är så låg - läs dom flesta öppnar inte ens mailet. Känns ogjort att lägga ner tid först på att läsa en presentation och sedan ställa frågor och dra till med något charmigt som synkar med tjejens profil.

Ang 42 åriga kvinnor som vill ha barn så är det skillnad på man och kvinna. En kvinna ska inte bära barn i den åldern. Ege max 35år. Rätt sent det också. Men allt mellandet 30-35 är väl ok. Mer naturligt är dock 20-25.

Har du verkligen stött på män på HP som är feminister och är anti sd, det låter inte särskilt troligt för fem öre om dom inte är gay.

Jag vet att du inte skrev något om ons. Det hindrar väl inte mig från att skriva hur jag upplever att sidan förändrats till det sämre?

Att somliga skriver att dom inte vill ha korta meddelanden kan ju vara för att merparten skriver något av följande:
- hej
- gör du
- snygging
Inte mycket att svara på. Jag tror inte att du behöver skriva en roman men jag har märkt att om jag skriver något där jag hänvisar till killens text så blir han väldigt positiv. Sen har killar skrivit till mig som jag förstått inte läst min text och då tackar jag för mig. Är man så oseriös att man inte kan ta en minut för att läsa en text om personen som man finner intressant? Nä, då går jag vidare till nästa. Jag är seriös och lägger ner tid på detta och förväntar mig att han gör detsamma.

Haha. Vilken värld lever du i? Varför kan inte en 42-årig kvinna skaffa barn? Jag har flera vänner som skaffat när dom är äldre.

Jepp, det finns. Och nej, han är inte gay. Förstår inte riktigt vad homosexualitet har med feminism och sd att göra men men.
Citera
2017-08-27, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klaragatan

På HP trycker alla de som ingen normal vill ha. Ta en titt på en Irina1975. En kommunist som anser att vara "ambitiös" är att hålla sig till en. Eftersom ingen normal vill ha henne så går hon ner till 23 eftersom det är de som bjuder friskt på restaurang och allt annat. Att man söker en partner som kan vara ens son är ett tecken på att man mentalt är sjuk eller efterbliven.

Sedan kan jag tycka att det är patetiskt att vara sådan looser att man måste tråla på internet, en gratissite för att hitta en annan nolla. Jag tycker att du och alla med dig förtjänar alla dessa bottenskrap som ingen vill ha och som blivit över.
Citera
2017-08-27, 13:42
Medlem
En del verkar tro att om man betalar en 50-200 kr/mån. så blir det helt plötsligt seriösare. Man blir inte mindre kåt eller desperat för att man betalar en hundring eller två. Dessutom så hänger samma personer på gratissidor också, eller över huvud taget håller ögonen öppna överallt - i ICA-kön, bibliotek, klär av folk med blicken, etc. etc. Snarare så skulle jag vilja påstå att desperationen är värre om man t.o.m. Betalar för det.

Vad gäller HP, jag träffade mitt ex där och vi var ihop i över 5 år. Lätt var det inte förstås, fast det är inte lätt oavsett var eller hur man träffas.

Många brudar sitter på samma bilder år ut och år in och ändrar inte ens profiltexten efter sin ålder. Det kan t.ex. stå 30 i texten och bredvid namnet står det 36. Då har de alltså hängt där antingen non stop i 6 år eller till och från. Och de som inte svarar är i många fall avtrubbade, sönderdejtade, tappat allt hopp, näsan i vädret eller är på tok för kräsna för sitt eget bästa m.m. Det är väl just de som är kvar 6 år efteråt i första hand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in