2017-08-27, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angrygirlfriend
På HP trycker alla de som ingen normal vill ha. Ta en titt på en Irina1975. En kommunist som anser att vara "ambitiös" är att hålla sig till en. Eftersom ingen normal vill ha henne så går hon ner till 23 eftersom det är de som bjuder friskt på restaurang och allt annat. Att man söker en partner som kan vara ens son är ett tecken på att man mentalt är sjuk eller efterbliven.

Sedan kan jag tycka att det är patetiskt att vara sådan looser att man måste tråla på internet, en gratissite för att hitta en annan nolla. Jag tycker att du och alla med dig förtjänar alla dessa bottenskrap som ingen vill ha och som blivit över.

Nu söker jag det andra könet men att söka så långt ner i ålder är ju inte optimalt. Det kan ju inte direkt bli något seriöst av en sån åldersskillnad. Eller så är vi båda fördomsfulla och styrda av samhället så att vi missar möjligheter.

Underbart att du kritiserar en sida som du själv loggar in på. Hur tycker du att jag ska söka efter en partner? Jag är gammal, dricker inte, mina vänner bor ca en timme från där jag bor så att träffa någon via vänner är uteslutet och på min arbetsplats är alla yngre och dessutom i förhållanden.
Citera
2017-08-27, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klaragatan
Jag har också avslutat ett förhållande och är tillbaka på HP sedan en tid tillbaka. Det känns som om sidan används på ett annat sätt nu. Många fler som är ute efter ons. Förstår inte varför man inte använder andra sidor som är mer inriktat på sånt istället. Det drar verkligen ner sidan och det blir ännu svårare att sålla efter någon som är seriös.

Sex signalerar attraktion och är ett tämligen vanligt sätt att inleda ett förhållande på. Förstår inte varför man måste dra en så strikt linje innan man ens träffats.
Citera
2017-08-27, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
Sex signalerar attraktion och är ett tämligen vanligt sätt att inleda ett förhållande på. Förstår inte varför man måste dra en så strikt linje innan man ens träffats.
Jag har inga problem att ha sex med en seriös person. Jag skrev ons och det handlar om att man ses en gång. Inget mer. Det har i min mening ökat på sidan.
Citera
2017-08-27, 15:06
Medlem
Citat:
Jag har inga problem att ha sex med en seriös person. Jag skrev ons och det handlar om att man ses en gång. Inget mer. Det har i min mening ökat på sidan.
Då kanske det beror på dig? Du kanske drar till dig oseriösa? Då är det ditt fel. ☺️

Nämen seriöst så är det mest kvinnors orimliga krav som gör all nätdejting omöjlig.

De vill känna kvitter i magen innan man utbytt ett ord.

Lycka till liksom.
Citera
2017-08-27, 16:13
Medlem
Citat:

Hur vet du att de bara är ute efter ons då? Många verkar ju tro man bara är ute efter sex så fort man nämner att man inte är asexuell, vilket är synd.
Citera
2017-08-27, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
En del verkar tro att om man betalar en 50-200 kr/mån. så blir det helt plötsligt seriösare. Man blir inte mindre kåt eller desperat för att man betalar en hundring eller två. Dessutom så hänger samma personer på gratissidor också, eller över huvud taget håller ögonen öppna överallt - i ICA-kön, bibliotek, klär av folk med blicken, etc. etc. Snarare så skulle jag vilja påstå att desperationen är värre om man t.o.m. Betalar för det.

Vad gäller HP, jag träffade mitt ex där och vi var ihop i över 5 år. Lätt var det inte förstås, fast det är inte lätt oavsett var eller hur man träffas.

Många brudar sitter på samma bilder år ut och år in och ändrar inte ens profiltexten efter sin ålder. Det kan t.ex. stå 30 i texten och bredvid namnet står det 36. Då har de alltså hängt där antingen non stop i 6 år eller till och från. Och de som inte svarar är i många fall avtrubbade, sönderdejtade, tappat allt hopp, näsan i vädret eller är på tok för kräsna för sitt eget bästa m.m. Det är väl just de som är kvar 6 år efteråt i första hand.

Det stämmer angående betalsidorna.

Det sista håller jag verkligen med om. Man blir väldigt avtrubbad efter ett tag och det känns motigt att logga in. Vad gäller profilerna så gäller även detta åt andra hållet med. Folk som har skrivit till mig har jag gjort uppmärksam på detta. Total lathet att inte ändra nåt sånt.

Citat:
Ursprungligen postat av normallekman
Då kanske det beror på dig? Du kanske drar till dig oseriösa? Då är det ditt fel. ☺️

Nämen seriöst så är det mest kvinnors orimliga krav som gör all nätdejting omöjlig.

De vill känna kvitter i magen innan man utbytt ett ord.

Lycka till liksom.

Det beror till stor del på mitt utseende. Jag vet att jag ser ut på ett visst sätt men min personlighet stämmer inte överens med mitt utseende vilket skapar problem för mig. Jag har dock skrivit i min profiltext vem jag är som person med då väldigt få läser den så blir jag spammad av en massa oseriösa som jag gärna hade sluppit att behöva filtrera bort.

Att känna kvitter i magen gör jag inte förrän efter ett tag. Jag behöver bli attraherad på något sätt. Fint leende, fina ögon eller nåt samt ser jag gärna att personen kan hålla en konversation. Om han har jobb eller inte skiter jag blankt i. Min ekonomi är i ordning och det räcker för min del. Så jag vet inte riktigt vad det är för orimliga krav jag skulle ha?

Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
Hur vet du att de bara är ute efter ons då? Många verkar ju tro man bara är ute efter sex så fort man nämner att man inte är asexuell, vilket är synd.

Somliga säger det rakt ut. I andra fall framkommer det av konversationen. Att nämna sex är ju helt ok men att konversationen enbart är inriktad på sex är något helt annat.
Citera
2017-08-28, 00:02
Medlem
Citat:
Det stämmer angående betalsidorna.

Det sista håller jag verkligen med om. Man blir väldigt avtrubbad efter ett tag och det känns motigt att logga in. Vad gäller profilerna så gäller även detta åt andra hållet med. Folk som har skrivit till mig har jag gjort uppmärksam på detta. Total lathet att inte ändra nåt sånt.

Det mest motiga var att ö.h.t. logga in där igen efter ett långt förhållande, i synnerhet när det var just där som jag och mitt ex en gång hade träffats. Det var inte kul... Eftersom jag inte var beredd att betala ett nickel för det heller så fanns det inte ens på kartan att gå med någon annanstans.

En del "dejter" har erkänt rakt av att de har varit avtrubbade, trötta på det, etc. Själv så har jag känt av det också - mer nu än någonsin förut. Jag har tagit få initiativ och följt upp knappt hälften av det som har pratats om, d.v.s., möten på senare tid; vilket har gjort vissa tjejer/kvinnor upprörda, stötta och i andra fall desperata att få träffa mig.
Citera
2017-08-28, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
Det mest motiga var att ö.h.t. logga in där igen efter ett långt förhållande, i synnerhet när det var just där som jag och mitt ex en gång hade träffats. Det var inte kul... Eftersom jag inte var beredd att betala ett nickel för det heller så fanns det inte ens på kartan att gå med någon annanstans.

En del "dejter" har erkänt rakt av att de har varit avtrubbade, trötta på det, etc. Själv så har jag känt av det också - mer nu än någonsin förut. Jag har tagit få initiativ och följt upp knappt hälften av det som har pratats om, d.v.s., möten på senare tid; vilket har gjort vissa tjejer/kvinnor upprörda, stötta och i andra fall desperata att få träffa mig.

Jo, det var samma för min del. Inte alls kul. Jag har testat andra gratissidor för att inte behöva tänka på honom men dom är ännu sämre.

Det har jag också fått höra av folk jag träffat och känner av det själv med. Har tjejerna investerat tid i dig så kan jag förstå att dom blir lite irriterade. Det är ganska tidskrävande så man får välja ut vem man har kontakt med. Följer du inte upp så kunde tjejerna lagt den tiden på någon annan och kanske känner att dom slösat sin tid på dig. Hoppas du förstår vad jag menar. Att somliga blir desperata att få träffa dig låter inte alls friskt.
Citera
2017-08-30, 18:10
Medlem
Klopeks avatar
Blev knappt en vecka på pannkakan. Hade ett par konversationer igång men ingen av dom hade jag ett seriöst intresse för av olika anledningar. Men med tanke på hur många mail jag skickat så var det dåligt med svar. Typiskt fick jag inte något svar från dom som jag mest var nyfiken på.

Nerlagt med nätdejting för denna gången. Kommer till en gräns när jag bara blir bitter och eländig av att känna sig så ratad eller vad man ska kalla det. Egentligen inte ratad heller eftersom väldigt få ens besökt profilen så de vet varken hur jag ser ut eller vad jag skrivit på min presentation.

Mer känslan av att vara en droppe vatten i ert hav stort som en oändlighet. Män är inte vatten värd på dejtingsajter, visste jag redan men blev så jäkla påmind av det bara.

Hey! Buggkurs nästa eller bygga med lera och göra krukor nästa är väl sättet att vara en av få män. Ska överväga saken
Citera
2017-08-30, 19:37
Medlem
Buffymyloves avatar
Grejen med HP är också att även haverier som undertecknad får många mail. Bland dessa är det en andel rena puckon som antingen hårdstuderat the game, är illiterata, eller passivt-aggressiva.
Man blir misstänksam som fan. Ja kvinnor får fler möjligheter men att sovra bland en stor andel puckon påverkar även utfallet för andra.
Citera
2017-08-30, 20:32
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Grejen med HP är också att även haverier som undertecknad får många mail. Bland dessa är det en andel rena puckon som antingen hårdstuderat the game, är illiterata, eller passivt-aggressiva.
Man blir misstänksam som fan. Ja kvinnor får fler möjligheter men att sovra bland en stor andel puckon påverkar även utfallet för andra.

Det sjuka är att det är enklare att få en kvinna som är minst 10år äldre än mig att nappa än tjejer i min egen ålder eller ett par år yngre. Det experimentet gjorde jag förra gången. Visserligen blev utfallet bra den gången med jämnåriga tjejer eller några år äldre. Däremot var det så mycket enklare få kontakt med övermogna kvinnor. Helt klart mer öppna och lättsnackade. Däremot inget för mig i det långa loppet. Kan väl vara kul för stunden.

En av de de överåriga var jäkligt snabb med att vilja ses. Just då såg läget bra ut så hon var långt ner på listan för mig. Gott känna känslan att vara tjej och välja och vraka för en gång skull men det var "då" det.

Good old times med pannkakan verkar över. Mest galna nazifeminister, hästtjejer, kattjejer, hata sd o.s.v. listan kan göras lång.
Citera
2017-08-30, 20:34
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Det sjuka är att det är enklare att få en kvinna som är minst 10år äldre än mig att nappa än tjejer i min egen ålder eller ett par år yngre. Det experimentet gjorde jag förra gången. Visserligen blev utfallet bra den gången med jämnåriga tjejer eller några år äldre. Däremot var det så mycket enklare få kontakt med övermogna kvinnor. Helt klart mer öppna och lättsnackade. Däremot inget för mig i det långa loppet. Kan väl vara kul för stunden.

En av de de överåriga var jäkligt snabb med att vilja ses. Just då såg läget bra ut så hon var långt ner på listan för mig. Gott känna känslan att vara tjej och välja och vraka för en gång skull men det var "då" det.

Good old times med pannkakan verkar över. Mest galna nazifeminister, hästtjejer, kattjejer, hata sd o.s.v. listan kan göras lång.
Ja det är väl åt båda hållen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in