2017-04-13, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medve
WTF. Är det sånt här tjejer kollar på?

Ja, en bild säger mer än tusen ord som man säger. Klart att en dåligt inomhusselfie fotade med mobilens framkamera när du sitter i soffan och segar inte är lika attraktiv som en högupplöst bild på dig som en kompis fotat när ni är ute i naturen och campar.
Citera
2017-04-13, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Domina-trix
Som sagt, vågar knappt gå på dejter längre då det blir så här varje gång och jag alltid mår dåligt efteråt.
Dejtingsajter är rätt pissigt för alla, även riktigt bra människor, och många känner som dig. Håll utkik i verkliga livet istället som man gjorde förr.
Citera
2017-04-13, 22:04
Medlem
Access-Denieds avatar
Jag tycker också det är rätt svårt på HP (och andra dejtingsidor för den delen). Jag har slutat skriva till tjejerna nu, istället hoppas jag på att de tar kontakt. Alla gånger en konversation kommit igång har det varit tjejen som tagit första kontakten.

En fråga: Om en tjej besökt ens profil och man sedan besöker hennes och sen besöker hon ens profil en gång till, tror ni att det betyder att hon kanske vill att man tar kontakt? Jag får känslan av att många tjejer vill att killen tar första kontakten på dejtingsidorna.
Citera
2017-04-14, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Grejen är att jag är en person som alltid hamnar i skuggan ute i RL medan vännerna får blickarna och flirten. Hade det hänt mig då och då så hade det boostat mitt ego och jag hade känt mig duglig. Så ekvationen blir ju att på bild = respons...i RL = noll respons. Vilket får mig att bli övertygad om att tjeje(rna) hade förmodligen blivit besviken om de sett mig i rl.

Jo, men ska du sitta hemma hela livet då och undra hur det kunde ha gått ifall du vågat? Kan mycket väl gå åt helvete om du träffar tjejerna men är situationen nu så mycket bättre då? Så länge du inte går på dejterna så kommer du med 100% säkerhet inte ligga. Går du på dejter finns iaf chansen. Om din situation nu ändå är piss så har du inget att förlora.

Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx
Dejtingsajter är rätt pissigt för alla, även riktigt bra människor, och många känner som dig. Håll utkik i verkliga livet istället som man gjorde förr.

Har en kompis dock, samma ålder och något snyggare än mig som ständigt ligger med snygga tjejer från tinder. Man kanske inte ska jämföra sig med andra men mitt record är ett 50-tal dejter, noll hångel, noll ligg. 50 tjejer som gått därifrån snustorra mellan benen och uttråkade. Måste vara någon form av rekord. Hade senaste idag (fast jag lovat mig själv att inte gå på fler dejter) och samma visa igen. 1 1/2 timme snack om studier och jobb och vilka länder man varit i och sen kram och hejdå. Ett problem är förstås att jag tenderar att endast få till dejter med asexuella tjejer som endast söker något seriöst.

Verkliga livet har jag givetvis också provat. Om nätdejting är svårt så är krogen ännu svårare. Har även provat andra sammanhang än krogen. Väldigt mycket faktiskt. Impossible. Det är helt enkelt så att är man attraktiv så är det lätt oavsett var man är, och är man inte attraktiv så är det mycket svårt oavsett om man kör nätdejting eller krogen eller nåt annat. Skulle dock säga att tjejen jag träffade idag helt klart inte blev besviken på mitt utseende, utan hennes attraktion för mig minskade efterhand när vi pratade.
Citera
2017-04-14, 04:17
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Access-Denied
Jag tycker också det är rätt svårt på HP (och andra dejtingsidor för den delen). Jag har slutat skriva till tjejerna nu, istället hoppas jag på att de tar kontakt. Alla gånger en konversation kommit igång har det varit tjejen som tagit första kontakten.

En fråga: Om en tjej besökt ens profil och man sedan besöker hennes och sen besöker hon ens profil en gång till, tror ni att det betyder att hon kanske vill att man tar kontakt? Jag får känslan av att många tjejer vill att killen tar första kontakten på dejtingsidorna.

Jo du har ju rätt. Det som är någorlunda positivt är att de två tjejerna jag chattar med nu ger mig faktiskt ett riktigt bra intryck och känns på riktigt icke ytliga och väldigt open minded. Men jag lutar mig något mer åt den äldre. Vi har chattat en del och hon verkar vara en jättefin tjej.
Citera
2017-04-14, 04:24
Medlem
Dejtingsidor är nog det sämsta sättet att leta kvinnor på. 95% av män som hänger där är desperata och 95% av kvinnorna är enbart där för bekräftelse. Top 10% av männen får ligga där, resterande 90% får dra i snabeln.

Vet inte ens riktigt om det ens är en "win" om man öht lyckas få till det då kvinnorna antingen är luder eller oattraktiva. Men grisar behöver väl också kärlek antar jag.

Nej, men seriöst. Förnedra er inte på dejtingsidor, ni slösar bara er tid och bästa tänkbara scenario är att ni fångar en gädda.
Citera
2017-04-14, 08:42
Medlem
Access-Denieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sniperkalle
Dejtingsidor är nog det sämsta sättet att leta kvinnor på. 95% av män som hänger där är desperata och 95% av kvinnorna är enbart där för bekräftelse. Top 10% av männen får ligga där, resterande 90% får dra i snabeln.

Vet inte ens riktigt om det ens är en "win" om man öht lyckas få till det då kvinnorna antingen är luder eller oattraktiva. Men grisar behöver väl också kärlek antar jag.

Nej, men seriöst. Förnedra er inte på dejtingsidor, ni slösar bara er tid och bästa tänkbara scenario är att ni fångar en gädda.
Tyvärr tror jag det ligger mycket i det du säger. Jag har funderat ibland på varför man nästan aldrig får kontakt med nån "vanlig" tjej där, typ som de tjejer man träffat genom bekanta och via jobb. Nästan alla tjejer jag fått kontakt med är antingen oattraktiva, eller så ser dom bra ut men har då barn sen tidigare. Jag vill inte låta elak men ibland känns det som att det är bottenskrapet som hänger där.
Citera
2017-04-14, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sniperkalle

Håller inte alls med, åtminstone inte om top 10% syftar till utseende. Nu är det förvisso 3,5 år sedan jag senast var aktiv i nätdejtingvärlden (men en comeback är någon månad bort), det handlar bara om att att hitta ett sätt att sticka ut. Och framförallt tror jag det handlar om vilka tjejer ni är och ränner efter. Det är inte svårt att med kombinationen profilbild och presentation lista ut om tjejen ifråga är där för att söka uppmärksamhet eller faktiskt är intresserad av att gå på date. Under mina av-och-till-perioder på främst Happypancake och Mazily hann jag med att träffa åtminstone 25 tjejer, jag har pinsamt nog tappat räkningen. Ett antal av dem ledde till någon form av seriöst dejtande, varav den senaste efter några om och men ledde till ett mer än 3 år långt förhållande (se samband ovan! ).

Till saken hör att jag inte på något sätt kan leva på mitt utseende, tycker själv att jag i bästa fall är en 6:a. Däremot var jag alltid rätt bra på att skriva, utnyttjade alla tecken som fanns till presentationen, och skrev rätt långa första-brev när jag tog kontakt med tjejer. Skrämde bort vissa, men många uppskattade att man lagt ner tiden. Och i mitt fall var det dem jag var ute efter, som hade samma intresse av att ta sig tiden. Alla var minst ett, oftast två steg över mig på utseendeskalan, men då jag skrev vettiga brev utan tillstymmelse till sexuella anspelningar tror jag att jag stack ut rätt bra. Fungerade gjorde det iallafall! Med all tid plugget tog och min ovilja att skita där jag äter gjorde att nätdejting var perfekt, då det var så kravlöst och möjligt att anpassa till när tid fanns.

Jag roade mig rätt ofta med att gå in på killars profiler och se hur det såg ut, och det var bra jäkla tunt på personlighetssidan. Av presentationerna att döma.

Så nej, håll kvar vid nätdejtingen. Se det som ett sätt att träffa människor du aldrig träffat, i ett antal fall ledde det till vänskap, vänner som jag fortfarande har kvar. Men även förhållanden och seriöst dejtande. Som alltid fungerar det inte alltid, men när det skiter sig: gör en analys, lär och gå vidare. Gå in förutsättningslöst och se vad som händer. Släpp offermentaliteten över att dejter inte går bra, att inga tillräckligt snygga vill ha er och allt annat tjafs. Det handlar i till slut bara om vem du är och hur du lyckas visa det.
Citera
2017-04-14, 15:44
Medlem
Medves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neutralspace
Ja, en bild säger mer än tusen ord som man säger. Klart att en dåligt inomhusselfie fotade med mobilens framkamera när du sitter i soffan och segar inte är lika attraktiv som en högupplöst bild på dig som en kompis fotat när ni är ute i naturen och campar.

Flesta tjejer har ju inomhusselfies ju, varför ska vi män vara annorlunda? Är status viktigt trotts allt? Jag föredrar faktiskt selfies på tjejer när jag kollar på deras bilder, vill inte se bilder där hon är på krogen(ser rött), semester eller med vänner, känns skrytsamt på nåt sätt. Vill bara se personen hur hon ser ut i ansiktet.
Citera
2017-04-15, 23:05
Medlem
infoinfos avatar
Om någon försvinner från besökslistan, va hände där?
Blockad?
Citera
2017-04-16, 00:57
Medlem
R.Bloodworths avatar
En annan iakttagelse jag gjort är att jag är såååå mycket populärare bland utländska tjejer. Onödig info..men känner att jag kanske borde dela det.
Citera
2017-04-16, 00:58
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infoinfo
Om någon försvinner från besökslistan, va hände där?
Blockad?

Förmodligen, eller så har användaren pausat sitt medlemskap..men då ska man kunna se att personen pausat det. Om personen bara slutat existera så är det förmodligen en block.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in