Citat:
Ursprungligen postat av
Sniperkalle
Dejtingsidor är nog det sämsta sättet att leta kvinnor på. 95% av män som hänger där är desperata och 95% av kvinnorna är enbart där för bekräftelse. Top 10% av männen får ligga där, resterande 90% får dra i snabeln.
Vet inte ens riktigt om det ens är en "win" om man öht lyckas få till det då kvinnorna antingen är luder eller oattraktiva. Men grisar behöver väl också kärlek antar jag.
Nej, men seriöst. Förnedra er inte på dejtingsidor, ni slösar bara er tid och bästa tänkbara scenario är att ni fångar en gädda.
Håller inte alls med, åtminstone inte om top 10% syftar till utseende. Nu är det förvisso 3,5 år sedan jag senast var aktiv i nätdejtingvärlden (men en comeback är någon månad bort), det handlar bara om att att hitta ett sätt att sticka ut. Och framförallt tror jag det handlar om vilka tjejer ni är och ränner efter. Det är inte svårt att med kombinationen profilbild och presentation lista ut om tjejen ifråga är där för att söka uppmärksamhet eller faktiskt är intresserad av att gå på date. Under mina av-och-till-perioder på främst Happypancake och Mazily hann jag med att träffa åtminstone 25 tjejer, jag har pinsamt nog tappat räkningen. Ett antal av dem ledde till någon form av seriöst dejtande, varav den senaste efter några om och men ledde till ett mer än 3 år långt förhållande (se samband ovan!

).
Till saken hör att jag inte på något sätt kan leva på mitt utseende, tycker själv att jag i bästa fall är en 6:a. Däremot var jag alltid rätt bra på att skriva, utnyttjade alla tecken som fanns till presentationen, och skrev rätt långa första-brev när jag tog kontakt med tjejer. Skrämde bort vissa, men många uppskattade att man lagt ner tiden. Och i mitt fall var det dem jag var ute efter, som hade samma intresse av att ta sig tiden. Alla var minst ett, oftast två steg över mig på utseendeskalan, men då jag skrev vettiga brev utan tillstymmelse till sexuella anspelningar tror jag att jag stack ut rätt bra. Fungerade gjorde det iallafall! Med all tid plugget tog och min ovilja att skita där jag äter gjorde att nätdejting var perfekt, då det var så kravlöst och möjligt att anpassa till när tid fanns.
Jag roade mig rätt ofta med att gå in på killars profiler och se hur det såg ut, och det var bra jäkla tunt på personlighetssidan. Av presentationerna att döma.
Så nej, håll kvar vid nätdejtingen. Se det som ett sätt att träffa människor du aldrig träffat, i ett antal fall ledde det till vänskap, vänner som jag fortfarande har kvar. Men även förhållanden och seriöst dejtande. Som alltid fungerar det inte alltid, men när det skiter sig: gör en analys, lär och gå vidare. Gå in förutsättningslöst och se vad som händer. Släpp offermentaliteten över att dejter inte går bra, att inga tillräckligt snygga vill ha er och allt annat tjafs. Det handlar i till slut bara om vem du är och hur du lyckas visa det.