2016-07-08, 22:18
Medlem
Fawfuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trashtextat
Jag saknar önskelista men jag vet att det inte blir lättare att bli kär bara för att det är en mängd olika män på en sida. Det känns som om man är tvungen att bara ta någon om man förväntar sig något mer. Känslor byggs knappast upp.

Jag är öppen och även om jag kategoriserar har jag lätt för det sociala. Jag kan nog allt både vara "fördomsfull" och samtidigt umgås med med killar som inte är min typ och ha riktigt trevligt. Inte länge sedan jag frågade en som vill "mysa" om han verkligen tror att killar bara kan höra av sig för det och jag då är med på. Knappast fördomar som styr om jag ändå kan umgås med och uppskatta någon jag genast vet, inte kommer tilltala mig som kille. Jag har alltså haft kontakt med den killen sedan i vintras. Jag är inte totalt ytlig eller kräver att män ska vara efter mina önskemål men de flesta sorterar jag bort även om jag uppskattar dem. Sedan är det som så att jag finner vissa saker iattraktivt,rakat exempelvis. Älskar man någon (som partner dvs) så betyder det inte mycket, men jag älskar inte dessa män på dejtingsidor utan vill ha sådana jag upplever som attraktiva. Jag var strulig som ung, värsting kallas det men också nördigt djup (tidigare tonår dvs, skärpte mig snabbt o blev bara lagom dräggig )och intresserad av annat än social muppstatus. Jag har alltid föredragit killar som det går att prata med och som är åtminstone lite intellektuella även om jag kan gilla strulpellarnas jargong då jag kan ha samma. Däremot prefererar jag inte dem. Har alltid varit tjejen som skiter i Don Juan och pratar med den lugna och djupa killkompisen casanovan har i släptåg. Casanovorna är easy fucks och något man tar bara för att, inte för att hitta mannen i sitt liv.

Kalla det fördomar men varför försöker alla killar se ut som"badboys" med deras attribut. Det är typ normen idag. Men jag är inte en servitris som älskar att knulla på tjack och den stilen tilltalar mig inte då.

Jag förstår vad du är ute efter för typ. Jag skulle gissa på att majoriteten av tjejerna inte har samma preferenser som dig dock och dessa "badboys" kanske har anpassat en taktik? som attraherar flest tjejer = störts profit. Dejtingmarknaden kan upplevas som hård från andra sidan. Med det vill jag bara säga att skenet kan bedra. Men ja det är väl kanske inte det vanligaste.

Angående spontana sexförslag så har jag kommit fram till att detta måste vara personer som inte kan sätta sig in i hur det är att vara kvinna/tjej och utgår ifrån sig själva. Alltså att dom önskar att dom får spontana sexförlag själva. Det förekommer i princip aldrig. Dom tror att tjejen skulle bli lika glad över "inviten" som dom skulle blivit. Socialt handikappade egocentrerade personer.
Citera
2016-07-08, 22:31
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Ja, det påverkar klart min bild av vad förhållanden innebär. Det var en kille som menade att han var ett kap i egenskap av att vara upptagen, för han kunde minsann lova regelbundna dejter med spänning och inga stds. woho!
Det känns som om de har hybris och sedan anklagas en annan istället för det :/

Tycker det är läskigt hur okej de anser att det är.
Citera
2016-07-08, 22:42
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fawful
Jag förstår vad du är ute efter för typ. Jag skulle gissa på att majoriteten av tjejerna inte har samma preferenser som dig dock och dessa "badboys" kanske har anpassat en taktik? som attraherar flest tjejer = störts profit. Dejtingmarknaden kan upplevas som hård från andra sidan. Med det vill jag bara säga att skenet kan bedra. Men ja det är väl kanske inte det vanligaste.

Angående spontana sexförslag så har jag kommit fram till att detta måste vara personer som inte kan sätta sig in i hur det är att vara kvinna/tjej och utgår ifrån sig själva. Alltså att dom önskar att dom får spontana sexförlag själva. Det förekommer i princip aldrig. Dom tror att tjejen skulle bli lika glad över "inviten" som dom skulle blivit. Socialt handikappade egocentrerade personer.
Ja antagligen då det är otroligt mainstream idag med dessa attribut. Jag hade en viss dragning till det normbrytande som ung, däremot inte till dessa killar i någon större utsträckning mer än att omgivningen bestod av de killar den gjorde. Ett otränat öga ser bara tufft och ballt medan den med rutin ser mer personliga avvikelser, dvs kategoriserar även i grupper Svensson ser som tufft. Jag satt för ett par månader sedan på krogen och diskuterade värstingar med en snubbe som knarkat och levt rövare och i vars kretsar jag brukade parta. Det betyder inte att vi båda är "häftiga" eller att vi inte har åsikter om de där stöket.

Jag imponeras inte av badboylooken, jag må vara full av brister men ser inte mig själv som en vandrande dumhora och inombords rynkar jag på näsan åt dessa hybristyper med sina smågäng som tror att alla tjejer vill ha dem bara för att och helt utan vidare. En wannabe plockar inte poäng hos mig då heller. Men är man otrygg eller ute efter något att glädja med in public så självklart att det går hem då.

Skulle önska att istället fler seriösa killar intog marknaden.

Jag tycker däremot att det faktiskt är bra att alla sextyper är ärliga. Ogillar att få min tid bortslösad.
Citera
2016-07-08, 22:46
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Jag har träffat 2 nu, under ett års tid. Båda var tjocka.
Den andra tog dock kontakt med mig, men det är väldigt ovanligt att detta händer.
Flera gånger har jag slagit i spam taket när jag messat 100 tals tjejer som ser typ normala ut, och alla är typ avvaktande som fan, nästan snäser av en ibland fast man egentligen inte varit otrevligt på något sätt :/.

Du måste ju se bättre ut än vad både jag och TS gör, det finns ingen annan förklaring.

Citat:
Det känns som om de har hybris och sedan anklagas en annan istället för det :/

Tycker det är läskigt hur okej de anser att det är.
Ja precis! "Öh, varför vill du inte svara"x5 följt av de sedvanliga ederna i form av "högfärdiga hora" i dess uppsjö av varianter.
Citera
2016-07-08, 22:49
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ja precis! "Öh, varför vill du inte svara"x5 följt av de sedvanliga ederna i form av "högfärdiga hora" i dess uppsjö av varianter.

Det där är dock något annat. Däremot händer det väl att man skickat några meddelanden på fyllan ibland. T.ex. första tjejen jag dejtade började jag konversationen med att fråga om hon hade hår på benen eftersom hon var feminist. Det gillades.

Det hela gick dock i kras efter andra dejten då jag sa att jag tyckte hon borde gå ned i vikt, det var mindre populärt.
Senast redigerad av bithax 2016-07-08 kl. 22:51.
Citera
2016-07-08, 22:54
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:
Seriöst, vad är det för nötter som kontaktar dig?! Bara enstaka skitstövel jag verkligen ryker samman med. Skulle killar börja kalla mig hora skulle jag hosta upp dem här på forumet som varnande nono:s åt andra tjejer.

Prata inte med sådana arslen! :/
Citera
2016-07-08, 22:54
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Det där är dock något annat. Däremot händer det väl att man skickat några meddelanden på fyllan ibland. T.ex. första tjejen jag dejtade började jag konversationen med att fråga om hon hade hår på benen eftersom hon var feminist. Det gillades.

Det hela gick dock i kras efter andra dejten då jag sa att jag tyckte hon borde gå ned i vikt, det var mindre populärt.
Ja, det var ju mycket smidigt...
Citera
2016-07-08, 22:57
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ja, det var ju mycket smidigt...

Det spelar ingen roll hur mycket bomull du lindar in det i. Du kan aldrig diskutera vikt med en tjej. Däremot klankar de gärna ned på ens längd rent öppet, och det skall man bara ta typ. Helt orättvist.
Sin fetma kan det ju i alla fall göra något åt. Jag kan inte hjälpa att jag är kort.

Jag kan heller inte hjälpa att min penis inte står för att de så jäkla tjocka, fula och oattraktiva för att de inte orkar gå ut och springa en runda på söndagar, eller ens tänka på hur mycket socker och läsk de häller i sig.
Senast redigerad av bithax 2016-07-08 kl. 23:02.
Citera
2016-07-08, 23:01
Medlem
Fawfuls avatar
Citat:

Hur vanligt är det här egentligen? Om det kommer ifrån majoriteten män så kan man ju bara konstatera att det sitter mest knäppgökar på internetsidor och letar tjejer..
Citera
2016-07-08, 23:04
Medlem
Fawfuls avatar
Citat:
Seriöst, vad är det för nötter som kontaktar dig?! Bara enstaka skitstövel jag verkligen ryker samman med. Skulle killar börja kalla mig hora skulle jag hosta upp dem här på forumet som varnande nono:s åt andra tjejer.

Prata inte med sådana arslen! :/

Skönt att höra att det inte var så illa för alla.

Buffy du kanske lockar till dig rötägg genom din presentation?
Citera
2016-07-08, 23:07
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Hur vanligt är det här egentligen? Om det kommer ifrån majoriteten män så kan man ju bara konstatera att det sitter mest knäppgökar på internetsidor och letar tjejer..
När jag varit aktiv, någon/några per vecka. Och det är bara män, det är inte alltid det är förolämpningar från början. Därför är det ibland knepigt huruvida man ska vara rak eller inte. De flesta uppskattar nog det, men inte alla. Om jag svarar "tack, men jag är inte intresserad" så kan responsen lika gärna bli något rätt så nedsättande.
Citera
2016-07-08, 23:08
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Skönt att höra att det inte var så illa för alla.

Buffy du kanske lockar till dig rötägg genom din presentation?
Skulle nog påstå att min presentation är bra och tydlig, det är ju inte heller alla som läser den...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in