2017-01-08, 17:14
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Syrianerna i Södertälje och hur de med brutala och rent bestialiska metoder tagit makten över staden. Om något tycks mig syrianerna vara snäppet värre

Jag har inte så stor koll på syrianerna i Södertälje, det kanske nån av de nationella pod-radioprogrammen borde göra ett specialprogram om?
2017-01-08, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Jag har inte så stor koll på syrianerna i Södertälje, det kanske nån av de nationella pod-radioprogrammen borde göra ett specialprogram om?

Jo men helst inte I&C för Conrad har väldigt svårt att skilja mellan Syrianer och Syrier . Han benämner konstant folk från Syrien som Syrianer. Det är iofs många som gör men inte om man ska hålla låda i radio.
2017-01-09, 16:05
Medlem
Forstar inte varfor ni blev sa forvanade over att folk som flyger kan ha vapen i det incheckade bagaget.

Hur tror ni vi jagare gor nar vi aker pa jaktresor? Ska man ta bilen till Alaska?
Sportskyttar tavlar varlden over, aven de maste frakta sina vapen.

Det finns regler, vapnen skall forvaras i godkanda forvaringsboxar som man laser. De skall garna aven vara "triggerlocked" eller ha slutstycket borttaget.
De far inte vara laddade givetvis och ammunitionen skall forvaras separat.

De registreras och checkas in pa speciellt satt vid incheckning, och hanteras pa de flesta stallen som special bagade och lamnas ut pa speciell plats.

Tycker inte detta ar speciellt uppsendevackande alls.
Eller blir det mer av era "tillfalliga" forbjud nu p.g.a nagot mongo skjuit pa en flygplats?
2017-01-10, 22:27
Medlem
sdxs avatar
Efter att ha lyssnat på ett antal timmar av Ingrid & Conrad slår mig följande:

Conrad förefaller vara en uppskattad och populär röst med en radiopersonlighet som går hem i stugorna. Ingrid ter sig något mindre populär, dels pga hennes fallenhet att hänge sig åt sionistiska och rabiata kontrajihadistiska resonemang, och pga hennes säregna, skånska röst.

Enligt min mening verkar Conrad vara seriös, ha integritet och besitter förmågan att ifrågasätta även känsliga ämnen. Han har utan tvekan en väldigt kommersiellt gångbar röst i radiosammanhang. Han har dock en ful ovana att ofta uttala "mm" och "mm, mm" alltför många gånger, samtidigt som inbjudna gäster (eller Ingrid) talar. Detta återkommande hummande och mummande stör mig en del och får mig inte helt osökt att tänka på den gamla busringningen Kristian Luuk från Hassan gör när han ringer Frimärksmuseet: https://youtu.be/hPTYGBnriG8

Denna typ av läten gör att han lätt kan framstå som nonchalant och kanske lite ointresserad när han interagerar med övriga medverkande. Jag vet inte om jag hörde rätt, men här om dagen så lät det dessutom som att Conrad åt på någonting och smaskade ljudligt rakt in i mikrofonen och därmed ut i folks hörlurar och högtalare, samtidigt som en inbjuden gäst pratade. Sådant beteende är givetvis inte okej. Utöver denna kritik ger jag givetvis tummen upp för både Ingrid och Conrad.
Senast redigerad av sdx 2017-01-10 kl. 22:31.
2017-01-10, 23:47
Medlem
Dorniers avatar
Jag tycker både Ingrid och Conrad gör sig bra i radion och har energi och skärpa i samtalet.

Conrads "mm" ibland är väl inte direkt störande?

Gästen i programmet idag, Tanja Bergkvist, var bra men hade en väldig svada så Conrad knappt fick en syl i vädret, så idag kanske det blev lite mycket "mm" medan gästen pratade på utan avbrott.

Man har nog som sagt börjat fatta att islam inte är det stora hotet i grunden utan istället kulturmarxismen och globalismen, och vilka som ligger bakom detta.

Som Ingrid sade idag att allt hänger ihop, genusvetenskap, massinvandring, mångkultur, allmänt samhällsförfall, osv.
2017-01-11, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sdx
Han har dock en ful ovana att ofta uttala "mm" och "mm, mm" alltför många gånger, samtidigt som inbjudna gäster (eller Ingrid) talar. Detta återkommande hummande och mummande stör mig en del och får mig inte helt osökt att tänka på den gamla busringningen Kristian Luuk från Hassan gör när han ringer Frimärksmuseet: https://youtu.be/hPTYGBnriG8

Denna typ av läten gör att han lätt kan framstå som nonchalant och kanske lite ointresserad när han interagerar med övriga medverkande. Jag vet inte om jag hörde rätt, men här om dagen så lät det dessutom som att Conrad åt på någonting och smaskade ljudligt rakt in i mikrofonen och därmed ut i folks hörlurar och högtalare, samtidigt som en inbjuden gäst pratade. Sådant beteende är givetvis inte okej. Utöver denna kritik ger jag givetvis tummen upp för både Ingrid och Conrad.

Tack för berömmet men ännu mer för kritiken!

Mitt hm:ande är faktiskt medvetet, för att visa att man är med i samtalet. Jag har märkt att om man är helt tyst för länge blir gästen lätt orolig och tror att man slutat lyssna. Vissa verkar störa sig på det men ännu inte tillräckligt många.

Dock är smaskande i podden såklart inte godkänt. Jag vet exakt vilket tillfälle du pratade om, och jag tänkte t.om "hoppas det inte hörs nu när jag mölar jordnötter". Jag får hålla mig längre från micken nästa gång.

Kaffeslörpande får man dock stå ut med. Det ingår i konceptet. =)
2017-01-12, 14:48
Moderator
sm910difs avatar
De här ständiga brasklapparna, tvekandet, friskrivningarna osv som blir så fort något alls är relaterat till motståndsrörelsen/nordfront - vad exakt är det för åsikter som föranleder dessa som inte återfinns hos motgiftsgänget? (Som ni trots allt lyckats hitta en väldigt naturlig och sund 'relation' till, att kunna referera och diskutera oursäktande utan att nödvändigtvis tycka samma om allt. Allt beröm för det.) Motgiftssfären intar ju trots allt också samma sorts tabubelagda åsikter kring frågor om ras, liberal demokrati, judisk makt osv som motståndsrörelsen. Om svaret inte sitter självklart kan jag återigen bara tycka att man borde göra någon sorts program där ni klargör ert förhållande till NMR och helst givetvis efter att i vart fall gett dem möjlighet att ge sin syn på saken. Det här ständiga velandet är knappast bra för någon part, och otydligheten uppenbarar dessutom en tydligt öm punkt för fiender som vill attackera eller så konflikter.

Annars kan jag bara tacka för ännu ett guldkorn, om att skämmas för sina förfäder:

"Nu är det ju lite svårt som svensk då, jag vet ju inte om det finns något riktigt att skämmas över, men om jag hade bott i Tyskland skulle jag ju inte... Delvis kan man ju bara ta reda på helt enkelt hur historien faktiskt var - ja, det kanske inte är något bra exempel andra världskriget." - Conrad

"Problemet är ju att världen och den tyska regeringen tycker att dagens tyska skattebetalare ska betala till exempel till barnbarns barn till så kallade förintelseöverlevare. Varför, varför ska dom betala - dom har inte gjort något, och dom människor som får pengarna har inte varit utsatta för något. Dom är barnbarn till, eller barnbarns barn, till några som man nu säger utsatts för något." - Ingrid

Yes, jag har ryckt det hela lite ur sitt sammanhang, innan någon sätter kaffet i halsen och börjar gorma om att podden blivit rasistnazistrevionistdödsknarkare. Likväl piggade det upp lite!
Senast redigerad av sm910dif 2017-01-12 kl. 15:08.
2017-01-12, 15:39
Moderator
sm910difs avatar
Måste kort bara kommentera nyheten ni tog upp från Nyheter idag också. Läs originalartikeln, Eliasson säger ingenting om SD - det är bara Fricks egna tolkning. Verkligheten är att SD själva står bakom det här, det Eliasson gär nu har man själva drivit linjen i Europaparlamentet att alla medlemsstater ska göra. (och mer därtill, den som vill bli mörkrädd kan läsa resolutionen. Alt. besöka den hemsida SD stog bakom att sjösätta bara som en liten del av det här propagandaprojektet från EU, www.euvsdisinfo.eu. Genomskinligt där hur man använder det ryska desinformationskriget dels som proxy för att slå ner på regimkritiska åsikter i olika frågor, dels sprida massiv pro-EU, pro-globalism propaganda och sätter det "rätta" narrativet för journalister och politiker att inta i de här frågorna.).

När Utrikespolitiska Institutet nyligen släppte sin stora rapport om vilka som ska anses sprida rysk desinformation så såg man också att de friskrev SD, medan man pekade ut SDs uttalade fiender som man till och med sökt samarbete med EXPO för att bekämpa: Fria Tider, Motpolssfären m.m. (och NMR.) Er analys om att kampen mot "rysk desinformation" bara är en täckmantel för att bekämpa regimkritik, invandringskritik osv.är helt riktig - det gäller bara att placera SD på rätt (eller kanske snarare fel) sida här i globalisterna vs anti-globalisterna.
2017-01-12, 21:24
Medlem
sdxs avatar
Vill passa på att även påpeka värdet av tydlighet när man återger ett citat i radio. Många gånger när Conrad citerar någonting så kan det vara svårt att avgöra vilka ord som hör till citatet och inte. Detta skapar lätt frustration hos lyssnaren. Ett bra sätt att eliminera alla tänkbara missförstånd när man citerar någonting är att helt enkelt säga "citat" innan citatet läses upp och "slut citat" efteråt. Man kan också göra det tydligt på annat sätt, som att t ex använda en tydlig paus eller förställa rösten under tiden du läser citatet.

Är Conrad bekant med Dr. William Pierce? Om inte vill jag hjärtligt rekommendera följande klipp, för en kärnfull och snabb genomgång om vad det är som drabbat den vita civilisationen (jag tror du skulle finna det tilltalande): https://youtu.be/RWSx46u1q0I

Keep up the good work!
2017-01-12, 21:38
Medlem
I&C går från klarhet till klarhet. Favoritpodden just nu!
2017-01-12, 22:03
Medlem
Mextremes avatar
Suverän vecka. Tanja Bergkvist var briljant.
Julia Caesars program var mkt bra liksom Johan från GS.

Ni har bra ruggigt bra nivå nu.
Skall ta och swisha er för gott arbete.
2017-01-12, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vorph666
Kan rekommendera alla Ingridfans att lyssna på när IoC var med i Red Ice nu senast. Ingrid, allvetaren, berättar för Henrik om hur lucia i själva verket är en förkristen tradition där ursvenskarna tillbedde Lucifer eftersom han representerar ljuset och ljusets återkomst. Detta lååångt innan kristendomen satt sin fot i Norden.

Det där har Henrik tagit upp tidigare i Red Ice, hon kopierade det mer eller mindre rakt av. Men det spelar egentligen ingen roll, det tål att upprepas och jag gillar för övrigt Ingrids analyser av saker och ting överlag. Gillar även att hon inte verkar prata lite mycket om islam längre. Anledningen till att jag uppskattar det är att jag tydligen gått och blivit nazist helt plötsligt, har radikaliserats som fan de senaste månaderna och har börjat se saker jag ej såg tidigare. Får tacka bl.a Red Ice och Radio Nordfront för det.

För att gå tillbaka till själva podden så har jag ett par ord jag vill säga angående Conrad. Denne Conrad känns verkligen genuin, känns som att man har en kompis i radion ungefär. Och som andra tydligen redan sagt så känns det som att man på sätt och vis känner honom, särskilt om man hört så pass många avsnitt (både av I&C och RLM) som jag har. Skulle gärna träffa Conrad över en bärs men jag bor tyvärr ej i Göteborgstrakten.

Apropå trevligt så skulle jag vilja tillägga en sak. Vore faktiskt kul om ni någon gång gjorde ett lite annorlunda program, ni skulle kunna bjuda in någon eller några gäster och sedan debattera ämnen ni inte tar upp så ofta. Tänk er ''Debatt med Ingrid & Conrad''!. Hade varit mycket intressant. Finns ju hur mycket som helst - för eller emot legalisering av marijuana hade exempelvis varit intressant att höra era åsikter om.

Slutligen vill jag säga att jag vet ju att du läser här Conrad, så jag vill bara önska er all lycka med podden. Uppskattar er verkligen, det ska ni veta. Ser fram emot att bli I&C Member!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in