2017-01-13, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigmac94
Det där har Henrik tagit upp tidigare i Red Ice, hon kopierade det mer eller mindre rakt av. Men det spelar egentligen ingen roll, det tål att upprepas och...

Lucifer, har Henrik sagt att man dyrkade Lucifer? Myten om att traditionen bygger på ett italienskt helgon tror väl knappast någon utanför svenska kyrkan på. Klart det ligger länge tillbaka. Men att vikingarna skulle hedra ett judiskt påfund så som Lucifer låter liite långsökt.
2017-01-13, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vorph666
Lucifer, har Henrik sagt att man dyrkade Lucifer? Myten om att traditionen bygger på ett italienskt helgon tror väl knappast någon utanför svenska kyrkan på. Klart det ligger länge tillbaka. Men att vikingarna skulle hedra ett judiskt påfund så som Lucifer låter liite långsökt.

Nu vet jag inte riktigt vad jag håller på med. Inser nu att jag läste alldeles för slarvigt innan jag svarade. Först och främst, nu när jag läst ditt inlägg i lugn och sansad takt inser jag att jovisst, det sa hon ju. Jag lyssnade nämligen själv på det aktuella avsnittet i Red Ice. Helt snurrigt att säga så.

För det andra så var det självklart så att vi inte dyrkade Lucifer, och det sa Henrik inte heller i Red Ice-klippet jag nämnde utan det korrekta skall vara att traditionen som vi känner som Lucia härstammar från Norden men att traditionen, precis som julen, mer eller mindre kidnappades av kristna inkräktare. Kan säga att historien om att Lucia kommer från Italien osv fortfarande lärs ut i skolorna, det fick jag lära mig i skolan och det var inte allt för länge sen. Helt sjukt.
2017-01-13, 12:02
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier

Gästen i programmet idag, Tanja Bergkvist, var bra men hade en väldig svada så Conrad knappt fick en syl i vädret, så idag kanske det blev lite mycket "mm" medan gästen pratade på utan avbrott.

Det är mycket ovanligt att Tanja Bergkvists samtalspartners får ens så mycket av en syl i vädret, hennes pratbehov är den femte naturkraften, hon är helt ostoppbar. Hon förefaller sakna behov av syreupptagning under sitt pratande.

Med detta inte sagt att det hon säger inte skulle vara värt att lyssna på, hon är en högintelligent och kreativ/innovativ person med många originalidéer.
2017-01-13, 13:15
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vorph666

Nej det stämmer mycket riktigt inte heller:

Lussi var en kvinnlig vätte / trollpacka med ett jäkla temperament.

Hon kan bäst beskrivas som dåtidens arbetsinspektion
Hon kollade att alla var flitiga och skötte sina sysslor som de skulle, annars blev det ett jäkla hallå.

Alla sysslor inför julfirandet skulle vara igång när den längsta natten närmade sig annars kunde hon komma ner genom skorstenen och ställa till jävelskap om inte ljusen var tända och arbetet sköttes.

Här är en norsk beskrivning. Norrmännen har ju såklart också den Nordiska mytologin. I sverige är det svårt att hitta då man inbillar sig att det är katolsk tradition:
http://forskning.no/kulturhistorie-j...-natten-i-aret

Lite svensk fakta:
https://issuu.com/mimer/docs/mk9/10

Jag försökte påvisa detta för Ingrid på twitter när Åhlens debaclet var igång men någnstans syltade hon in sig med Lucifer så det blev galet.
Senast redigerad av Mextreme 2017-01-13 kl. 13:17.
2017-01-13, 13:41
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Just den här sista debatten nu däremot... nej. Bara nej. Rent generellt är det sällan en bra idé. Det finns en anledning till varför det ges fleråriga högskolelinjer med fokus på genusvetenskap, normkritik osv. som sedan fortsätter i "forskning" - doktorandtjänster, professurer m.m. Det är ett massivt teoribygge man byggt som tar fruktansvärt lång tid att försöka penetrera till fullo, precis som det tar lång tid om man skulle vilja sätta sig in i Tolkiens konstruerade världar och språk.

Det är såklart lockande att tänka att om vi bara kan förstå hur de tänker, förstå deras koncept, så kan vi sen komma på hur vi ska slå hål på deras argument och visa dem vägen till ett sundare tänk. Först av allt, det fungerar inte. Folk söker sig inte till de här lärosätena av en slump, de har det redan så grundmurat inpräntat sedan barnsben och känner det sociala faktorerna som gör att man vill stå på den goda sidan, oavsett vad exakt det sen innebär konkrekt och teoretiskt. Slår du hål på en intern logisk brist i deras teoribygge, söker de sig istället snart till någon ny "tänkare" eller teoribildning på samma sida som konstruerat en ny lära som på något sätt lappat över bristen du påtalade.

Vad som ännu viktigare är, det spelar absolut ingen roll om det skulle funka eller inte. Vi har inte den tiden det krävs. Akademin och media fullständigt spyr ur sig ett konstant flöde av nya, invecklade progressiva teorier som det skulle kräva heltidsarbete för att kunna förstå - det produceras trots allt av en legion av heltidsarbetande universitetsanställda och studeras vidare av en legion heltidsstudenter. Bara glöm det. Vårt land går åt helvete och vår sidas resurser är begränsade. Det absolut viktigaste är hur vi kan lösa det här problemet, och i den mån vi har tid över från allt det vi bör göra för saken så finns det ett överflöd av nationalistisk litteratur och tänkare att förkovra sig för att vi bättre ska förstå hur vi kan eller bör gå tillväga i vår kamp.

Anti-Intellektuellt? Kanske, men jag är intresserad av att rädda vårt folk, inte förtjäna en stol i Fråga Lund. Det räcker med att se resultatet av all denna progressiva skiten - en nation i upplösning, en dysfunktionell segregering av könen osv. - i kombination med konstaterandet att det finns en stark inblandning av samma krafter som i övrigt drivit på mångkultur och vår undergång för att avfärda det. De finare detaljerna och de akademiska poängerna i deras teorier kan få uppta min tid och mina resurser den dagen vårt folk är räddat.

Men måste vi inte förstå deras teorier för att kunna övertyga folk då? Nej. Först och främst, vi kommer aldrig kunna övertyga alla eller behöva övertyga alla till vår sida och det är rent korkat att inte rikta in sina ansträngningar på de som står närmast oss. Vi behöver inte ge de längst bort skäl att överväga eller ens acceptera våra ståndpunkter, vi behöver inte skapa "one size fits all"-teorier som ingen kan kritisera från något perspektiv, vi behöver "bara" övertyga - kanske mer korrekt samla och organisera - de 10-15% redan närmast oss mest villiga att göra något. Om något leder "one size fits all"-rörelser bara till urvattning, den som alla kan omfamna står inte för något. För att skaffa villiga vänner måste man samtidigt acceptera vissa fiender. Revolutioner, vare sig fredliga politiska eller mindre fredliga, har aldrig genomförts av den stora massan utan en driven minoritet kämpande för en sak majoriteten inte aktivt motsätter sig.

I slutändan är det helt enkelt mycket mer övertygande för de i mitten om vi kan skapa egna, attraktiva alternativ än om vi kan visa på brister i motståndarsidans alternativ. Att spela på deras planhalva befäster bara tanken att världens problem ska ses ur och diskuteras genom deras sjuka narrativ. De flesta sunda människor ser redan att samhället går åt skogen, vill vi vinna anhängare gör vi inte mycket nytta genom att peka ut exakt varför genusvetenskapen ledde till skit utan vilket faktiskt alternativ vi kan presentera. Och tro mig, innerst inne längtar de allra flesta människor efter möjligheten till ett vitt, homogent och sunt samhälle - white flight bevisar det. Vår väg för att få dem till vår sida kräver bara att vi kan erbjuda en realistisk väg till ett sådant samhälle. Det lilla "bara" kräver dock att vi prioriterar vår tid och våra resurser till vår egen kamp, till att agera och till att förkovra oss i alla de tänkare som gott före oss och som lever samtidigt med oss i denna dag - inte till att grotta ner oss i judiska egalitära teoribildningar kring genusvansinne och antirasism. Det kanske finns ett underhållningsvärde i sådana här debatter för de redan frälsta om man kör över motståndare eller exponerar deras galenskaper, men det stannar där och vad jag förstår var ambitionen inte att underhålla likt t.ex. The Daily Shoah haft med liknande upplägg utan att genuint försöka förstå och samtala.

Jag kan bara sekundera den här framställningen - vi får inte falla i fällan att först låta genuslallare skapa en "akademisk", ovetenskaplig tramsteori och sedan börja debattera den med dem på deras villkor.

Jag kan däremot tycka att Tanja Bergkvist träffar precis rätt ton i detta I & C-inslag, och annorstädes:

https://youtu.be/RuSY8QQ7rIo

Humor, distans, prickskytte på enskilda genusteoretiska dåraktigheter och deras praktiska konsekvenser. Inget bemötande av fiendens teoretiska blajologi, för dels går det inte, dels skulle inte människor orka lyssna, dels behövs det inte och dels är det såväl roligare som effektivare att gyckla med en lättkränkt och humorbefriad genusteoretiker till motståndare och måltavla.
2017-01-14, 07:30
Medlem
JonasIndes avatar
Tycker han Cånnrad är hemsk. Han verkar vara totalt tjack-skadad. Hemsk människa.
2017-01-14, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonasInde
Tycker han Cånnrad är hemsk. Han verkar vara totalt tjack-skadad. Hemsk människa.
Vill du utveckla?
2017-01-18, 16:45
Medlem
Har I & C förstått sig på Judefrågan ännu?
2017-01-18, 21:47
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sdx

Är Conrad bekant med Dr. William Pierce? Om inte vill jag hjärtligt rekommendera följande klipp, för en kärnfull och snabb genomgång om vad det är som drabbat den vita civilisationen (jag tror du skulle finna det tilltalande): https://youtu.be/RWSx46u1q0I

Keep up the good work!

Här kommer två William Pierce-tips från mig också:

Ingrid och Conrad pratar ibland i podden att om svenskarna hade fått reda på vad den förda politiken skulle leda till så hade man aldrig röstat fram dagens politiker osv. Svenska folket var alltså dåligt informerade, det är det som är/var problemet.

Ingrid skulle skriva en bok om hur detta kunde ske och vad det var som egentligen hände i Sverige.

Man pratar också ibland om att vita människor har en altruism som inte finns hos andra raser.

Här är två bra klipp med William Pierce som tar upp dessa ämnen. Pierce hade sin radiokanal American Dissident Voices för tjugo år sedan där dessa ljudklipp är tagna från. Andra har sedan på senare tid gjort diverse videoklipp baserat på detta material. Det har ofta blivit väldigt slagkraftiga små filmer.

Lemmings

Altruism
2017-01-23, 01:11
Medlem
Dorniers avatar
Ni hyllade kulturen med dansbandsmusik i livesändningen, även om ni också sade att den anses töntig, osv.

Den lite smöriga musiken man tänker på när det gäller typiska dansbandsorkestrar är väl nåt som kom fram under 70/80-talet och framåt.

Retrokulturen från 50/60-talet, som också är väldigt levande i Sverige idag, innefattar även mycket musik. Man har orkestrar med ståbas och tidsenliga kläder, osv. Det spelas rockabilly och annan populärmusik från den tiden.

Kiwi tyckte dansband var det svenskaste som finns, men retrokulturen i Sverige idag får man säga är väldigt svensk också och mer ursprunglig. Det är Sverige under den verkliga guldåldern och folkhemstiden.

Musiken i Sverige då var schlagerartister som Lill-Babs, Siw Malmkvist, Gunnar Wiklund, osv, samt diverse inhemska rockartister som Rock-Ragge, Rock-Olga, Den Rockande Samen, osv. Owe Thörnqvist var stor också och var väl lite både schlager och rock.

Jag skrev en tråd om retrokulturen för ett tag sedan och gav exempel på den sk "retrovägen".

(FB) Retro och nostalgi, bra för nationell propaganda?
2017-01-23, 15:15
Medlem
Eeeepisk sändning i lördags! Ni e för goa ni!

Apropå IRM och att de nu ger sig på SUM et al., jag läste en lång men mycket intressant grej häromdagen via tråden "Början på ett mediekrig om mångkulturen?"

Det handlar om vänsterliberaler i USA i slutet på 60-talet och under 70-talet och drar paralleller till dagens elände med vänsterdårar som bara skapar våld och lierar sig med BLM-grupper osv. Och att även då vände sig Black Panthers mot de vita aktivisterna när de svarta själva blev starka.

https://status451.com/2017/01/20/days-of-rage/

Läs gärna den, det är en bra historielektion. Lite mycket detaljer kanske, men hellre för mycket än för lite som man brukar säga. Jag visste t.ex. inte att det bombades i Washington så mycket och mördades så många poliser under den här tiden.

Det inledande citatet lyder:

“People have completely forgotten that in 1972 we had over nineteen hundred domestic bombings in the United States.” — Max Noel, FBI (ret.)

(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?
2017-01-23, 15:21
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonasInde

Conrad är den bäste - enligt mig. Han talar tydligt, är smart, ställer bra frågor, är sjukt snabb.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in