2018-02-11, 23:37
Avstängd
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargfar
Motståndsrörelsens radioproduktioner
Me ne frego och Nya Dagbladet är bra också.
2018-02-11, 23:42
Medlem
Vargfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Me ne frego och Nya Dagbladet är bra också.
Me Ne Frego är bra ja. Också. Har gillat Jonas ända sedan jag vaknade upp på något sätt.

Okej. Kan inte säga något om den sista. Hade aldrig hört talas om tills nu att dom hade en podcast Nya Dagbladet?
2018-02-11, 23:49
Avstängd
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargfar
Me Ne Frego är bra ja. Också. Har gillat Jonas ända sedan jag vaknade upp på något sätt.

Okej. Kan inte säga något om den sista. Hade aldrig hört talas om tills nu att dom hade en podcast Nya Dagbladet?
Då tycker jag att du bör börja lyssna på dem.

https://nyadagbladet.se/poddradio/
2018-02-12, 08:03
Medlem
Tycker det här klippet från Almedalen bäst förklarar vilka 'Conrad' och Ingrid egentligen är. Två personer som åker runt för donationspengar och lajvar nationalism.

https://www.youtube.com/watch?v=EmR73ywag9c

Conrad/Daniel som alltså berättat själv att han 'vaknade upp' efter valet 2010, när han hade fotboja och bodde i en husvagn som stod uppställd på arbetsplatsen, hade tid att börja läsa på om svensk invandringspolitik.

Vilket dock inte hindrade Conrad/Daniel att 2014 gråta ut i vänsterblaskan ETC om höjda hyror, social orättvisa, elaka byggherrar och gentrifiering av bostadsområden.
2018-02-12, 08:34
Medlem
Supersoldats avatar
Någon som vet vad som hände med dessa "Vi ser" pinsen som Daniel snackade om för något år sedan? Har inte hört av det sedan dess. Troligen ännu ett misslyckat projekt.

edit: stavfel
2018-02-12, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Tycker det här klippet från Almedalen bäst förklarar vilka 'Conrad' och Ingrid egentligen är. Två personer som åker runt för donationspengar och lajvar nationalism.

Conrad/Daniel som alltså berättat själv att han 'vaknade upp' efter valet 2010, när han hade fotboja och bodde i en husvagn som stod uppställd på arbetsplatsen, hade tid att börja läsa på om svensk invandringspolitik.

Vilket dock inte hindrade Conrad/Daniel att 2014 gråta ut i vänsterblaskan ETC om höjda hyror, social orättvisa, elaka byggherrar och gentrifiering av bostadsområden.
Man behöver inte vara ha nån politisk uppfattning , vänster eller höger, för att se vad Conrad går för Beter sig som en riktig fegis Hur kan nån skänka pengar till deras verksamhet ?????
2018-02-12, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall

Exakt sa at det. Du sammanfattade det valdigt bra.

Frandelov ar en hycklande lognare som det inte gar att lita pa helt enkelt.
En javla tattare som bodde i husvagn med fotboja for rattfylleri som kommit pa ett bra satt att leva pa andras pengar (samtidigt som han spelar 20-30 timmar dataspel i veckan pa Steam).

Daniel skall konstant forsoka framstalla sig sjalv som nagon som slagits for Sverige i 10 ar, trots att det ar rent skitsnack.
Han poddade med Lansman om hur hemskt allt ar 2014 som Conrad, samtidigt som "Daniel Mentzen" gar ut i ETC och forklarar hur bra han trivs i omradet med invandrare och socialfall plus lite social justice pa det. Omradet far ju inte "gentrifieras" det ar synd om oss fattiga soc-fall och invandrare.

Han hade sakert gladeligen forsatt hanga med vansterpolarna som Daniel och snacka om social justice samtidigt som han poddade som Conrad, om han inte blivit outat av IRM.

Putta ner lillen fran hans allt for hoga hast.

Markligt hur Conrad bara forsvann ur traden nar detta kom upp i och med avslojandet av historien med vurmandet for det bajskakande-barnporrs-homot.

Prio 1 for I&C ar att sla bort kritik genom att kalla folk idioter och troll, eller bara tiga.
Allt for att trygga donationerna och sin egen forsorjning.

Vad som var viktigt for dessa tva blev val tamligen uppenbart nar Ingrid satt och sop i podden for donationer.
2018-02-12, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supersoldat
Någon som vet vad som hände med dessa "Vi ser" pinsen som Daniel snackade om för något år sedan? Har inte hört av det sedan dess. Troligen ännu ett misslyckat projekt.

edit: stavfel

Det har jag ocksa undrat. Han salde ju dessa pins till lyssnarna om jag minns ratt.
Det skulle bli en folkrorelse, svensken skulle vakna.

Satt det nagon babbe och uppforde sig illa pa bussen skulle folk med pinsen ga ihop och slanga ut honom.
Hur gick det med denna satsning?
Kommer ni hantera Det Fria Sverige pa samma satt om nagot ar om det gatt i graven hehe bara genom att tiga och latsas som ingenting

En annan klassiker ar ju #SwedenSOS
2018-02-12, 22:48
Medlem
Devonss avatar
Ingrids Twitter: Herregud!

"Är du ledsen över Sveriges förfall? Känner du hopplöshet inför framtiden? Läs kommentaren här och inse att du ska gå med i @DetfriaSverige!"

"Jag kommer in och där möts jag av värme, musik, och synen av vackra Ingrid Carlqvist med sitt blonda hår. Hon är uppklädd och står i foajén och välkomnar alla och tar i hand. Jag blir så nervös eftersom jag är ett sånt stort fans, men det går bra. Jag får ur mej några ord när jag tar i hand med Ingrid, och går in till matsalen. Där väntar Conrad och honom känner jag relativt väl nu. Vi har haft lite kontakt via email. Conrad känner igen mej och ger mej en välkomnande kram! Jag tänker att min terapeut kommer att bli glad nästa möte för jag hade sagt till henne sist att jag skulle vara villig att betala 50,000 Kronor för en kram. Så ensam och utsvulten på mänsklig kontakt känner jag mej. Och nu får jag en kram av självaste Conrad."

https://twitter.com/ingridcarlqvist/...31687919144961
2018-02-12, 23:10
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasquit
Exakt sa at det. Du sammanfattade det valdigt bra.

Frandelov ar en hycklande lognare som det inte gar att lita pa helt enkelt.
En javla tattare som bodde i husvagn med fotboja for rattfylleri som kommit pa ett bra satt att leva pa andras pengar (samtidigt som han spelar 20-30 timmar dataspel i veckan pa Steam).

Daniel skall konstant forsoka framstalla sig sjalv som nagon som slagits for Sverige i 10 ar, trots att det ar rent skitsnack.
Han poddade med Lansman om hur hemskt allt ar 2014 som Conrad, samtidigt som "Daniel Mentzen" gar ut i ETC och forklarar hur bra han trivs i omradet med invandrare och socialfall plus lite social justice pa det. Omradet far ju inte "gentrifieras" det ar synd om oss fattiga soc-fall och invandrare.

Han hade sakert gladeligen forsatt hanga med vansterpolarna som Daniel och snacka om social justice samtidigt som han poddade som Conrad, om han inte blivit outat av IRM.

Putta ner lillen fran hans allt for hoga hast.

Markligt hur Conrad bara forsvann ur traden nar detta kom upp i och med avslojandet av historien med vurmandet for det bajskakande-barnporrs-homot.

Prio 1 for I&C ar att sla bort kritik genom att kalla folk idioter och troll, eller bara tiga.
Allt for att trygga donationerna och sin egen forsorjning.

Vad som var viktigt for dessa tva blev val tamligen uppenbart nar Ingrid satt och sop i podden for donationer.

Ni är ganska äckliga och avskyvärda människor som frenetiskt försöker smutskasta någon som gör något för att skapa samhällsförändring. De negativa aspekterna av den moderna missnöjda svensken i ett nötskal;

Whina att "ingen gör något".
Inte lyfta ett finger själv för att göra någon skillnad.
Aggressivt attackera dem som gör något för att de gör det på "fel sätt".

Jag vet inte om I&C är bra eller dålig podcast, men jag vet att de har gjort mer för att skapa samhällsförändring de allra flesta av de whinande, missnöjda, mentalsjuka odågorna i denna tråden.
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2018-02-12 kl. 23:13.
2018-02-12, 23:44
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Ni är ganska äckliga och avskyvärda människor som frenetiskt försöker smutskasta någon som gör något för att skapa samhällsförändring. De negativa aspekterna av den moderna missnöjda svensken i ett nötskal;

Jag vet inte om I&C är bra eller dålig podcast, men jag vet att de har gjort mer för att skapa samhällsförändring de allra flesta av de whinande, missnöjda, mentalsjuka odågorna i denna tråden.

Du verkar inte veta någonting.
Dina invektiv och illa dolda känsloutbrott har inget i sakfrågan att göra.
2018-02-13, 00:54
Medlem
Citat:
...frenetiskt försöker smutskasta någon som gör något för att skapa samhällsförändring.
.
Du svarade inte på någon av kritiken folk har emot dessa pajasar.

Att Conrad sitter och spyr sitt hat mot sjuklövern och invandrare, samtidigt som han som Daniel går ut i ETC och snackar om gentrifiering och berättar att han fullständigt älskar att bo med invandrare och utslagna är inte problematiskt alls enligt dig. Det är smutskastning?

Det är uppenbart att dessa människor är dina hjältar och att du agerar sköld.

Citat:

Felet med er är att ni tycker att den enda vägen är att donera till Ingrid som super i podden för donationer, och tro att ETC-Conrad skall rädda Sverige.
Alla som ser dem för vad de faktiskt är tycker ni är "äckliga människor" som vill förstöra.

Citat:
Om man inte ens kan bedöma om podden är bra eller dålig kanske man bör avstå från att ge sig in i debatten?

Vilken samhällsförändring har de skapat?
Det Fria Sverige?
Om någon anklagas för att "whina" som du säger är det väl dessa två.
I år har de suttit och poddat och gnällt om läget i Sverige. Det är så de försörjer sig har du missat detta?

Mentalsjuka odågor, ursäkta mig men det var väl Conrad som urfattig satt i en husvagn med fotboja, dömd för rattfylla?
Sen tog han studielån, läste lite genustrams och började leva på donationer.

FYI, Ingrid Carlqvist lider av mental sjukdom på riktigt. Det har hon berättat i nyfiken på.
Hennes mamma likväl, försökte ta livet av sig framför Ingrid och pendlade in och ut på metalsjukhus.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in