Ingrid Carlqvist och jag (Conrad) frn "Radio Realism" (f.d Radio Lnsman) har startat ett eget sidoprojekt som r vldigt likt RLM men p samma gng helt annorlunda.
Vi pratar (sklart) mest om invandring och om Sveriges kommande ungergng. Vi pratar om Islam, vi pratar om feminism. Men, och detta gller srskilt de tidiga programmen, vi frsker prata om annat. I de inledande programmen pratar vi om spken, om Gud och om lite annat smtt och gott.
Men strsta skillnaden frn RLM r formatet. I Ingrid & Conrad har vi varken manus eller tidsgrnser. Vi tar god tid p oss och lter samtalet ta oss dit det vill. Nu har ju Sveriges situation blivit mycket allvarligare sedan i somras med flyktingkrisen och tltlger och fan vet vad s fr tillfllet r vi tillbaka p det spret och kommer vl (tyvrr) tvingas fortstta med det. Det som hnder i Sverige nu r helt enkelt s katastrofalt att det inte gr att ignorera.
Eftersom det r jag som hller i klippningen s mrks det ven en skillnad dr. Jag klipper bara bort direkta konstigheter som lagg eller annat tekniskt strul. Resten fr vara kvar. Varje smaskande och varje tankepaus behller jag.
Vi har ven licensfri musik i programmet, fr att lyssnarna skall f en liten paus mellan allt prat fr konteplation eller helt enkelt ronvila.
Jag VET att grafiken r helt otroligt ful men den fr duga. Jag har ingen erfarenhet av varken grafik eller ljudeditering s jag mste sga att jag nd r relativt njd under omstndigheterna.
Programmens namn r lite frvirrande eftersom de frsta heter "Sommar med I&C" och de senare heter "Hst med I&C". Detta beror p att det egentligen bara skulle vara ett sommarprojekt medans RLM hade semester men bde jag och Ingrid tyckte det var s roligt att vi ville fortstta. Vi kommer byta namn snart, och vill grna hra frslag frn er lyssnare.
Gillar ni det ni hr s flj oss grna p youtube, och genom facebookgruppen "Ingrid & Conrad".
https://goo.gl/K3mtlS
Uppdatering 23 augusti 2017:
Podcasten ligger numera p https://www.spreaker.com/show/ingrid-conrad
/moderator