Citat:
Ursprungligen postat av
SvartEk
Vad är det som är så konstigt med de formuleringarna ?
En punkt i stadgarna om vad som skall hända med eventuella tillgångar vid en upplösning av en förening är en av de viktigaste paragraferna för en förening. Allt för att skydda föreningen mot att någon "kuppar" den och plundrar densamma. Absolut inget konstigt. Jag skulle dra öronen åt mig om den INTE fans som paragraf i stadgarna.
Men förtydliga gärna hur ni tänker !
Edit: Ny i tråden och läser på bakifrån och läser sen vidare och ser att motsvarande reaktion och svar redan finns att läsa.
Men ni får ha överseende med det.
Du kanske inte finner något anmärkningsvärt alls i Dfs stadgar?
Skulle jag vara intresserad ingå i något slags projekt som Dfs eller dito liknande och samtidigt fick läsa deras stadgar i sin helhet skulle ALLA varningsklockor inte bara ringa de skulle mullra och dåna.
Man kan välja plocka ut vad som helst från vilket sammanhang som helst för att helga ens syften.
Paragraf 9 följer bara en klar stringens....som jag tidigare skrivit och inte tar upp här.
Att du tror eller vill få Dfs att vara något annat än för vad det är. Det är upp till dig. Inte vet jag, du får tror & tycka bäst du vill. Jag är inte direkt ensam som genomskådat detta skändliga aktstycke av bedrägeri och falskspel.
Vad jag här känner är sympati för de något naiva och ännu godtrogna Sverige vänner som fortfarande blir lurade av dessa bondfångare. Det ligger en aspekt till häri som verkligen väcker mitt patos inte bara för det djupt omoraliska (pengarna) då utan också för att det ingjuter falska förhoppningar och känslor av engagemang över att göra något för sitt land.
Det absolut enda insatsen man gör om man skänker pengar till de här bedragarna är att de ytterligare en dag kan sko sig på andras desperata människors välvilja. Det är lågt, det är uselt, det är skamligt. Det visar alltför väl på en djupt förfallen moral.
Det är ett fritt land men ingen ska komma dragandes med att Ingrid Carlqvist och Daniel Frändelöv är Sveriges enda hopp och räddning, åtminstone inte utan att jag får ha sagt mitt först.
Det är förslagna bedragare allihopa denna ömkliga skara bisarra människor, sitta lajva nationell äska pengar till Sveriges räddning. Fy fan vilket jävla skitprat.
_____